5
Травень 2020року
cлово редактора

Карантинна епопея в бухобліку

Що ви робите, коли перед вами постає якась проблема? Певно, поки не обміркуєте, як із нею впоратися, не заспокоїтеся. А коли одразу кілька проблем? Якщо почнете між ними метушитися, не розв’яжете жодної. Добре, коли можна легко зрозуміти, яка справа нагальна, а яка може трохи зачекати. Але в реальності саме так і трапляється — потрібно робити все й одразу. Особливо у бухгалтерській практиці.

Наприклад, через карантин підприємство вирішило одних працівників звільнити, другим — урізало зарплати чи перевело на режим неповної зайнятості, а третім — надало оплачувані чи неоплачувані відпустки. Або взагалі оголосило простій. І все це відбувається майже одночасно. Власник підприємства рахує збитки, тому діє швидко, в нього «своя» бухгалтерія.

При цьому серед відпускників без відпускних є ті, яким потрібно сплачувати аліменти. А серед кандидатів на звільнення — чорнобильці, вагітні або одинокі матері. А за планом проблема номер один — звітність. Її треба здати хай там що.

Проблема перестає бути проблемою, коли знаєш, як її подолати. Варіанти вирішення окреслених питань уже готові. Знайдете їх у цьому випуску. Із прикладами, поясненнями, застереженнями, де можна схибити.

Пам’ятайте лише, що карантин не може бути підставою порушувати закон. Підкажемо, якими поблажками наразі зможете скористатися, аби заощадити кошти підприємства. Допоможемо знайти законні підстави звільнити працівників, аби не довелося потім сперечатися з ними в суді й оплачувати вимушений прогул. Пояснимо, як утримати аліменти з карантинних виплат. Продемонструємо на прикладах, як показати у Звіті з ЄСВ карантинні особливості трудових відносин.

Наразі бухгалтерові дійсно нелегко. Адже виникає чимало нестандартних ситуацій. Але не бійтеся труднощів, вони допомагають відшліфувати професіоналізм. А ми завжди готові вам у цьому допомогти.

З повагою
Тарас ШАРИЙ,
головний редактор

 
 

РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ

ЛИТВИН А. М. — заступник директора Департаменту заробітної плати та умов праці — начальник відділу Міністерства соціальної політики УкраїниПОЛЬОВИК Л. В. — заступник директора Департаменту — начальник відділу методології забезпечення платежів Департаменту надходження доходів Пенсійного фонду України
ПІДЛУЖНА Н. В. — директор Департаменту стратегічного планування та аналізу Міністерства соціальної політики України 

ЕКСПЕРТНА РАДА

ЄФІМОВ О. М. — адвокат, аудитор, доцент кафедри цивільного та трудового права Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, канд. юрид. наукПАХОМОВА А. К. — заступник начальника управління персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж — начальник відділу персоніфікованого обліку та інформаційних систем Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві
КУЗЬМЕНКО О. А. — бухгалтер, ТОВ «Міжнародний центр фінансово-економічного розвитку — Україна»ФІЛІПОВСЬКИХ Н. В. — заступник начальника відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб Управління адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб Державної фіскальної служби України
№ 5, 2020
Гаряча лінія Головбуха