Що нового
18 квітня
Чи можливе працевлаштування та навчання без військово-облікових документів
Списуємо майно в бюджетній установі
Волинський обласний ТЦК та СП зазначає, це обов’язкова процедура, що дозволяє вести персональний військовий облік відповідно до вимог ст. 34 постанови КМУ «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів» № 1487 від 30 грудня 2022 року.
Важливо: прийом на роботу, навчання або взяття на персональний військовий облік можливе лише після того, як громадяни будуть поставлені на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ або відповідних підрозділах розвідки.
Увага: окрема норма стосується осіб, які прибули з тимчасово окупованих територій. Відповідно до ст. 21 постанови № 1487, взяття їх на персональний військовий облік відбувається після реєстрації як внутрішньо переміщених осіб та взяття на військовий облік за місцем фактичного проживання.
Що таке військово-обліковий документ
Це офіційне посвідчення того, що громадянин підлягає виконанню військового обов’язку.
Залежно від категорії громадянина, таким документом є:
- для призовників — посвідчення про приписку до призовної дільниці;
- для військовозобов’язаних — військовий квиток або тимчасове посвідчення;
- для резервістів — військовий квиток.
18 квітня
Для роботодавців пропонують запровадити квоту на працевлаштування УБД
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Законопроєктом № 13180 від 17.04.2025 пропонується запровадити квоту та гарантії для працевлаштування учасників бойових дій (далі — УБД) аналогічні до тих гарантій, які передбачені для осіб з інвалідністю.
Законопроєкт передбачає забезпечення права УБД на працю шляхом:
- віднесення до джерел формування коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття коштів, отриманих від сплати фінансових санкцій за невиконання квоти працевлаштування УБД;
- запровадження для роботодавців з чисельністю працівників понад 8 осіб квоти для працевлаштування УБД у розмірі 5 % середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу за попередній календарний рік. Крім того, пропонується, що до виконання зазначеної квоти робочих місць зараховується працевлаштування роботодавцем відповідної кількості громадян, розмір оплати праці кожного з якого перевищує розмір мінімальної заробітної плати. У разі недотримання роботодавцем вимоги щодо розміру оплати праці такого працівника, він не має право враховувати таку особу у виконання квоти. Така норма запрацює після 1 року з дня припинення війни. Підхід пояснюється тим, що до кінця дії воєнного стану більшість УБД знаходяться на службі, і відповідно процес демобілізації займе від 6 місяців до року. Саме тому, пропонується, що на час війни та рік після квота буде складати 2 %;
- запровадження позитивного механізму стимулювання роботодавців при працевлаштуванні УБД. Так, роботодавцю, який за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, працевлаштовує строком не менше ніж на один рік УБД компенсуються 50 % фактичних витрат на оплату праці, але не більше подвійного розміру мінімальної заробітної плати на момент виплати компенсації. Загальна тривалість виплати компенсації становить шість місяців;
- запровадження негативного механізму стимулювання роботодавців при працевлаштуванні УБД — у разі невиконання роботодавцем протягом року квоти для працевлаштування УБД з нього стягується штраф за кожного непрацевлаштованого громадянина у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення;
- до 1 січня 2028 року встановлюється ЄСВ для УБД на рівні мінімального страхового внеску аналогічно, як це передбачено для резидентів Дія Сіті;
- запровадження пріоритетності надання державної допомоги для УБД при здійсненні ними підприємницької діяльності. Особливо це стосується державної допомоги при здійсненні сільськогосподарської діяльності.
Прийняття проєкту Закону дозволить:
- забезпечити працевлаштування УБД;
- створити стимулюючі механізми підтримки роботодавців щодо працевлаштування УБД;
- забезпечити залучення УБД до програм розвитку підприємництва, в тому числі на селі.
18 квітня
Чи можна сформувати заяву-розрахунок за паперовими лікарняними
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
ПФУ нагадує, з 1 жовтня 2021 року всі заклади охорони здоров’я України перейшли на оформлення електронних лікарняних.
Електронний лікарняний формується на основі медичного висновку про тимчасову непрацездатність, який лікар створює в електронній системі охорони здоров’я.
Сьогодні основний обсяг обігу листків непрацездатності — саме в електронному вигляді. Втім, у тому числі через війну, можуть виникнути обставини, коли лікар не може підтвердити тимчасову втрату працездатності в електронній системі охорони здоров’я, сформувавши медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Тоді він має право видати заповнений та оформлений паперовий бланк листка непрацездатності.
Водночас в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг ПФУ страхувальники можуть сформувати заяву-розрахунок, зокрема, на підставі даних паперового листка непрацездатності.
Для цього у формі заяви-розрахунку потрібно:
- зазначити тип листка непрацездатності — «паперовий»;
- вказати його серію та номер; і
- додати до заяви-розрахунку скановану кольорову копію паперового лікарняного.
Довідково
Випадки, в яких дозволяється видача паперових листків непрацездатності, передбачені п. 8 наказу МОЗ «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність» від 01.06.2021 № 1066.
Джерело: офіційний сайт ПФУ
18 квітня
Як забронювати працівників на порталі Дія: покрокова інструкція
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Хто може отримати статус критично важливого підприємства
Статус критично важливого можуть отримати лише ті підприємства, які відповідають трьом основним вимогам:
- середня заробітна плата працівників не менше 20 000 грн;
- відсутність заборгованості із податків і ЄСВ;
- а також один із наступних критеріїв на вибір:
- Великі податкові надходження: сплата податків понад 1,5 млн євро на рік.
- Валютні надходження: понад 32 млн євро на рік (крім позик і кредитів).
- Стратегічне значення для держави або важливість для окремої галузі чи громади.
- Рівень зарплат: для комунальних підприємств він не повинен бути нижчим за середній по регіону за останній квартал 2021 року.
- Резидент Дія.City.
- Постачальник електронних комунікаційних послуг: це компанії, що працюють у мобільних мережах (чистий дохід понад 200 млн грн/міс) або на фіксованих мережах (чистий дохід більше ніж 20 млн грн/міс).
Увага: тим, хто відповідає цим вимогам необхідно надіслати офіційний лист до органів виконавчої влади або військових адміністрацій з обґрунтуваннями відповідності критеріїв і отримати статус критичності. Тим, хто вже має статус критично важливого необхідно подати заяву про бронювання працівників через портал Дія:
- заповнити форму за 10 хвилин; та
- отримати результат упродовж 3-х днів.
Як подати заявку на бронювання через Дію
Щоб забронювати працівників, потрібно пройти кілька простих кроків:
- авторизуватись на порталі Дія, обрати послугу Бронювання працівників та натиснути Подати заяву;
- вказати дані працівників, яких плануєте забронювати;
- підтвердити заробітну плату працівника;
- перевірити правильність внесених даних і підписати заяву. Підпис ставить керівник підприємства або уповноважена особа.
Результат надійде на електронну пошту та в кабінет на порталі Дія. Якщо бронювання успішне, воно відобразиться в системі Резерв+ працівників.
Процес повністю автоматизований: уся інформація перевіряється системою, а не людьми — отже, швидко, прозоро та без зайвої бюрократії.
Як вирішити проблему з відсутністю працівників у реєстрах
Мінцифри рекомендує:
- якщо новий працівник не відображається в реєстрах, зверніться до ПФУ для оновлення даних. Зробіть це через розділ Комунікації з ПФУ на порталі: тут користуйтеся оперативним повідомленням про трудові відносини — інструкція за посиланням;
- оперативне повідомлення подавайте одразу після прийняття, звільнення чи переміщення працівника — день у день чи на наступний;
- якщо ви вчасно подали дані про працівника, він відображатиметься в системі Оберіг, і бронювання мине без проблем. Однак якщо інформація надіслана з затримкою, подайте Податковий розрахунок через портал ДПС за останній звітний період і дочекайтеся, поки ПФУ оновить інформацію в реєстрі.
Хто має право забронювати до 100% працівників
Для деяких підприємств є можливість забронювати до 100% своїх працівників. Це стосується:
- Підприємств паливно-енергетичного комплексу (за рішенням Міністерства енергетики).
- Підприємства, що виконує функції технічного адміністратора Порталу Дія.
- Підприємств оборонно-промислового комплексу (за рішенням Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості).
- Підприємств, до складу якого входять штатні збірні команди олімпійських, неолімпійських видів спорту та спорту осіб з інвалідністю (за рішенням Міністерства молоді та спорту).
- Спеціалізованих установ ООН, закордонних дипломатичних установ, представництв міжнародних організацій (за рішенням Міністерства закордонних справ).
- Спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних чи неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна.
Також є категорії працівників, які можуть бронюватися поза лімітом компанії, зокрема:
- Медичні працівники, для яких робота в закладах охорони здоров’я є основною.
- Працівники аварійно-відновлювальних бригад, що забезпечують роботу електронних комунікаційних мереж.
- Працівники бригад, що здійснюють будівництво стійких до знеструмлень електронних комунікаційних мереж (за технологією xPON) або мереж мобільного зв’язку.
- Працівники аварійно-відновлювальних бригад, що забезпечують роботу газорозподільних систем.
Важливо: завдяки автоматизованим перевіркам у реєстрах, система одразу повідомить про результат розгляду заявки. Якщо бронювання затверджене, воно автоматично відображатиметься в застосунку Резерв+.
Джерело: офіційний сайт Мінцифри
18 квітня
Роботодавці про порушення строку виплати зарплати інформуватимуть Держпраці
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Статтю 115 КЗпП та статтю 24 Закону України «Про оплату праці» Мінекономіки пропонує доповнити новою частиною, яка зобов’язуватиме усіх роботодавців, які порушили строки виплати зарплати більше ніж на 30 календарних днів, подавати Держпраці інформацію про наявність заборгованості із заробітної плати.
Строки та порядок подання цієї інформації визначає КМУ.
На цих роботодавців не поширюватимуть дію пункту 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 03.03.2022 № 2115-IX щодо подання цієї інформації. Тобто під час дії воєнного стану цю інформацію потрібно подавати обов’язково.
Законопроєктом також передбачили звільнення від відповідальності за умови, що роботодавець доведе, що затримка в поданні інформації була обумовлена об’єктивними обставинами, пов’язаними з веденням бойових дій або іншими обставинами непереборної сили, та подасть інформацію протягом одного місяця з дня закінчення наслідків, які унеможливлювали її подання.
18 квітня
Остаточна зміна у формі бюджетної звітності від Мінфіну
Списуємо майно в бюджетній установі
Нагадаємо, додаток 19 — це Довідка про надходження та використання окремих власних надходжень бюджетних установ, отриманих у натуральній формі.
Раніше, Мінфін уносив зміни до графи 1 табличної частини звіту та уточнював у фразі «у тому числі» посилання на примітку — замість 2 змінив на 3 (наказ від 26.02.2025 № 118, який набрав чинності 01.04.2025).
Наразі Мінфін ще раз змінює посилання на примітку — замість 3 змінив на 4.
Тобто у графі 1 за кожним КЕКВ потрібно зазначати суб’єктів, що надали товари та послуги, виконали роботи за приміткою 4 до форми Довідки про надходження та використання окремих власних надходжень бюджетних установ, отриманих у натуральній формі.
Наказ Мінфіну від 07.04.2025 № 185, яким внесено зміну, не набрав чинності.
18 квітня
Світлого Великодня — з теплом у серці та спокоєм у душі
Бажаємо вам світла, сил та віри у краще — для себе, для близьких, для України 💛💙
З повагою і вдячністю за довіру —
команда порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
🐣 Пухнасті знижки до Великодня! 🐰🎁
17 квітня
Інформаційні довідки щодо розрахунку обсягів освітньої субвенції на 2025 рік
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Матеріали покликані пояснити принципи розподілу субвенції між місцевими бюджетами. Вони можуть стати корисним аналітичним інструментом для засновників закладів освіти, зокрема під час ухвалення рішень щодо оптимізації та розвитку освітньої мережі.
На офіційному сайті МОН доступний інтерактивний дашборд, який у зручному форматі відображає ключові статистичні дані по територіальних громадах.
Цьогоріч МОН запланувало масштабне оновлення цього інструменту, зокрема:
- з'являться 26 нових індикаторів із даними за п’ять років для кожної громади; а також
- розширять функціонал.
Ознайомитися з матеріалами можна на вебсайті МОН.
Презентація матеріалів відбулася 10 квітня 2025 року в онлайн-форматі за участю заступника міністра освіти і науки України Андрія Сташківа, представників МОН, обласних і міських департаментів освіти, а також партнерів Програми Polaris «Підтримка багаторівневого врядування в Україні».
«В умовах російської агресії українська освіта є важливою як ніколи. Ми підтримуємо Міністерство освіти і науки України у впровадженні інструментів, що допомагають ухвалювати зважені фінансові рішення на основі даних. Такий підхід не лише зміцнює систему освіти, а й наближає Україну до стандартів управління, ухвалених у Європейському Союзі», — зазначила Сусанна Делланс, керівниця команди Програми Polaris, уповноважена SALAR International в Україні.
Джерело: офіційний сайт МОН
17 квітня
НБУ зберіг облікову ставку на рівні 15,5%
Списуємо майно в бюджетній установі
Це рішення сприятиме:
- підтриманню стійкості валютного ринку;
- збереженню контролю над інфляційними очікуваннями; та
- поступовому сповільненню інфляції до цілі 5% на горизонті політики.
Які чинники були враховані під час ухвалення рішення
Інфляція упродовж І кварталу 2025 року очікувано зростала та в березні сягнула 14,6% р/р.
Позначилися, зокрема:
- ефекти гірших торішніх урожаїв;
- підвищення цін на підакцизну продукцію;
- збільшення витрат підприємств на енергоресурси й оплату праці; а також
- стійкий споживчий попит.
Внутрішній ціновий тиск залишається відчутним, проте помісячна динаміка свідчить про ознаки його послаблення. Цьому посприяли, зокрема, заходи НБУ в монетарній політиці.
НБУ інформує, березневе опитування засвідчило подальше поліпшення очікувань домогосподарств, а статистика пошукових інтернет-запитів — зниження уваги населення до теми інфляції з пікових рівнів на початку року. Загалом інфляційні очікування економічних агентів залишаються відносно стійкими.
У березні-квітні спостерігалося збільшення процентних ставок як за державними облігаціями в національній валюті, так і за строковими депозитами в гривні на строк понад три місяці, що відобразилося в підвищенні попиту на них. Зокрема, окреслився помітний прогрес у прирості вкладів населення на строк понад три місяці в банках усіх груп.
Виважена монетарна політика:
- дасть змогу закріпити ці позитивні тенденції;
- сприятиме подальшому поліпшенню очікувань економічних агентів і поверненню інфляції на траєкторію стійкого сповільнення вже в цьому році.
Оновлений макропрогноз НБУ передбачає:
- утримання облікової ставки на рівні 15,5% упродовж наступних місяців і повернення до циклу пом'якшення процентної політики після проходження піку цінового сплеску; та
- зниження ризику закріплення інфляції на двознаковому рівні. У разі посилення цього ризику НБУ утримуватиме облікову ставку на поточному рівні довше та буде готовий ужити додаткових заходів.
Нагадаємо, Держстат оприлюднив індекс інфляції за березень 2025 року.
Джерело: Telegram-канал НБУ
17 квітня
Додаткова відпустка на дітей: практичні поради в різних сімейних обставинах
Списуємо майно в бюджетній установі
Ситуація 1
У працівниці є двоє дітей віком 4 і 9 років, а також усиновлена дитина 16 років. Якої тривалості їй має надаватися додаткова відпустка?
У цьому випадку працівниця має право на відпустку відповідно до ст. 19 Закону «Про відпустки» від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР тривалістю 17 календарних днів одразу за двома підставами:
- «одному з батьків, які мають двох або більше дітей віком до 15 років»; та
- «одному з батьків, які усиновили дитину», за умови що батько дітей такою відпусткою не скористався.
Ситуація 2
Працівниця (вдова) має двох дітей, яким у 2025 році виповнилося 10 і 16 років. Батько дітей помер у березні 2025 року. Якої тривалості цій працівниці має бути надана додаткова відпустка за 2025 рік?
За 2025 рік працівниця не має права на відпуску відповідно до ст. 19 Закону «Про відпустки» за підставою «одному з батьків, які мають двох або більше дітей віком до 15 років», оскільки старша дитина уже досягла граничного віку для надання такої відпустки за цієї підставою (у 2025 році їй виповнилося 16 років).
Останній раз право на соцвідпустку на дітей за підставою «одному з батьків, які мають двох або більше дітей віком до 15 років» у неї виникало у 2024 році. Однак з 2025 року працівниця підпадає під категорію «одинока мати» для цілей надання додаткової відпустки:
- вона є вдовою;
- діти ще не досягли 18 років.
Тож, за 2025 рік працівниця має право на таку відпустку на дітей за однією підставою «одинока мати» тривалістю 10 календарних днів.
Дізнатися, у яких ще випадках працівники мають право на додаткову відпустку, можна за посиланням.
Джерело: офіційний сайт ФПУ
17 квітня
Проєкт змін у порядку нарахування лікарняних та декретних
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Проєктом змін Мінсоцполітики пропонує уточнити:
- обмеження страхових виплат для працівників та гіг-спеціалістів резидентів Дія Сіті;
- порядок визначення розрахункового періоду для добровільно застрахованих осіб;
- що за кошти роботодавця оплачують не лише перші 5 днів тимчасової непрацездатності, а й перші 17 днів тимчасової непрацездатності – у разі настання страхового випадку за соціальним страхуванням від нещасного випадку.
На порядок нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах працівникам бюджетних установ зміни не вплинуть.
17 квітня
Для ОМС окремий порядок проведення конкурсу на посади
Списуємо майно в бюджетній установі
У рішенні про оголошення конкурсу керівник служби визначатиме з числа працівників служби управління персоналом чи інших працівників органу, в якому проводиться конкурс, особу, яка здійснюватиме організаційно-технічне забезпечення проведення конкурсу (далі — адміністратор конкурсу).
Адміністратор конкурсу:
- здійснюватиме технічне та організаційне забезпечення проведення конкурсу (його окремих етапів) відповідно до Типового порядку;
- розміщуватиме на Єдиному порталі вакансій публічної служби оголошення про проведення конкурсу та інформації про результати конкурсу або про відсутність переможця конкурсу;
- сприятиме конкурсній комісії у здійсненні її повноважень;
- надаватиме кандидатам додаткову інформацію з питань проведення конкурсу тощо.
Однак розміщувати оголошення про проведення конкурсу на Єдиному порталі вакансій публічної служби адміністратор зможе лише після початку функціонування відповідної компоненти програмно-технічного забезпечення такого порталу. Це буде зафіксовано в окремому наказі НАДС.
Наказ НАДС від 05.03.2025 № 34-25, яким затверджено Типовий порядок, набере чинності одночасно з набранням чинності Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 02.05.2023 № 3077-IX, тобто не раніше ніж через шість місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні.
16 квітня
Про правові наслідки зміни ставки орендної плати без внесення змін до договору оренди
Списуємо майно в бюджетній установі
Верховний Суд визначив:
Податковий кодекс (ПК) чітко регулює питання орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Згідно зі статтею 288 ПК орендна плата має бути визначена в договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою ніж 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (як це встановлено підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 ПК), а також не може перевищувати 12 %.
Зміна орендної плати може бути здійснена лише після внесення змін до договору оренди шляхом укладення додаткової угоди. Якщо ставка орендної плати в договорі вже відповідає встановленому законодавцем мінімуму (3%), її зміна потребує укладення додаткової угоди між сторонами. Лише після цього можна застосовувати нову ставку орендної плати, визначену органом місцевого самоврядування.
У разі суперечності між нормами ПК та іншими нормативно-правовими актами, перевага надається нормам цього кодексу, оскільки вони є актами загальнодержавного рівня, що регулюють орендні відносини. Навіть якщо орган місцевого самоврядування ухвалив рішення про зміну орендної ставки, це не дає підстав для автоматичного збільшення орендної плати без внесення змін до укладеного договору оренди.
Детальніше з текстом постанови Верховного Суду від 06.03.2025 у справі № 160/5643/23 можна ознайомитися за посиланням: https://reyestr.court.gov.ua/Review/125656549.
Отже, у разі підвищення органом місцевого самоврядування ставки орендної плати, спочатку потрібно внести зміни до договору оренди, лиш після цього з дня набрання чинності додатковою угодою до договору оренди можна застосовувати нову підвищену ставку орендної плати.
16 квітня
Чи можливе відрядження без виплати авансу
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Держпраці зазначає, вимога до працівника щодо відрядження без виплати коштів на відрядження є порушенням законодавства про працю.
Увага: відповідно до ст. 121 КЗпП, працівники мають право на відшкодування витрат та одержання інших компенсацій у зв’язку з службовими відрядженнями.
Працівникам, які направляються у відрядження, виплачуються:
- добові за час перебування у відрядженні;
- вартість проїзду до місця призначення і назад; та
- витрати по найму жилого приміщення в порядку і розмірах, встановлюваних законодавством.
Практична необхідність:
- відрядження часто пов’язані з непередбачуваними витратами. Без авансу працівник може опинитися у скрутному фінансовому становищі, що негативно вплине на виконання службових обов’язків;
- видача авансу забезпечує працівнику можливість своєчасно оплатити необхідні витрати, такі як проїзд, проживання та харчування.
Важливо: Мінсоцполітики у листі від 07.11.2013 № 998/13/155-13, зокрема, звертає увагу, що відправлення працівника у відрядження без авансу є порушенням трудового законодавства.
Водночас цілком можлива ситуація, коли працівнику не вистачає виданого виданих на роботодавцем на відрядження коштів і він отримує компенсацію у повному обсязі після повернення.
16 квітня
Рада відновила проведення перевірок з мобінгу на роботі
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
15 квітня 2025 року ВРУ прийняла в другому читанні та в цілому проєкт Закону «Про внесення зміни до частини першої статті 16 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» щодо проведення перевірок з питань вчинення мобінгу (цькування)» № 11044 від 28.02.2024.
Законом вносяться зміни до ст. 16 Закону «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», якими пропонується встановити, що у період дії воєнного стану Державна служба України з питань праці за заявою працівника або профспілки можуть здійснювати позапланові заходи державного нагляду (контролю):
- за додержанням законодавства про працю:
- юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання; та
- фізичними особами, які використовують найману працю;
- з питань виявлення неоформлених трудових відносин, вчинення мобінгу (цькування) та законності припинення трудових договорів.
Прийнятий Закон забезпечить можливість проведення Державною службою України з питань праці за заявою працівника або профспілки позапланових заходів державного нагляду (контролю) з питань вчинення мобінгу (цькування) під час дії правового режиму воєнного стану.
За здійснення мобінгу для роботодавця передбачена адміністративна відповідальність:
- штраф від 1700 до 6800 грн;
- громадські роботи тривалістю від 30 до 40 годин (ст. 1735 КУпАП).
Джерело: офіційний сайт ВРУ
16 квітня
КМУ змінив правила виплат грошового забезпечення військовим, захопленим у полон
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
МОУ зазначає, для цього вони мають скласти особисте розпорядження, засвідчене командиром або нотаріусом, оригінал якого зберігатиметься в особовій справі військовослужбовця.
Кабмін 15 квітня ухвалив постанову, яка вдосконалює механізм виплати грошового забезпечення:
- військовослужбовцям;
- захопленим у полон;
- заручникам; а також
- інтернованим у нейтральних державах або зниклим безвісти.
Постанова встановлює чіткий механізм виплат, гарантуючи збереження належного грошового забезпечення для військовослужбовців у таких ситуаціях, зокрема:
- передбачає право військовослужбовця складати особисте розпорядження про виплату коштів особам за його вибором; а також
- визначає умови припинення виплат, порядок подання заяви та перелік необхідних документів.
Окрім того, постанова:
- уточнює механізм отримання інформації з державних реєстрів для територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, спрощуючи ідентифікацію осіб, які мають право на такі виплати;
- визначає строки та порядок передачі оригіналу особистого розпорядження командирам військових частин, умови його зберігання та можливість скасування чи оновлення розпорядження;
- унормовує положення Закону № 3995-IX від 08.10.2024 та вносить зміни до постанов Уряду від 30 листопада 2016 р. № 884 та від 14 травня 2024 р. № 550.
Увага: чинне законодавство передбачає, що за військовослужбовцями, захопленими в полон, або заручниками (крім військовослужбовців, які здалися в полон добровільно), а також інтернованими в нейтральних державах або зниклими безвісти, зберігаються виплати в розмірі посадового окладу за останнім місцем служби, окладу за військовим званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення з урахуванням зміни вислуги років та норм грошового забезпечення.
16 квітня
КМУ затвердив проведення оглядів витрат держбюджету в окремих сферах у 2025 році
Списуємо майно в бюджетній установі
Проведення щорічних оглядів витрат визначається:
- Бюджетним кодексом України;
- Планом заходів з реалізації Стратегії реформування на 2022-2025 роки;
- Планом України для реалізації інструменту Ukraine Facility; а також
- рекомендаціями Європейської Комісії в межах Пакета розширення ЄС 2024 року.
Огляди витрат — це важливий інструмент підвищення ефективності і результативності використання бюджетних коштів.
Огляди сприяють:
- вдосконаленню механізмів реалізації державної політики;
- покращенню якості публічних послуг;
- виявленню резервів для перерозподілу фінансування на пріоритетні напрями.
У 2025 році огляди витрат охоплять 31 сферу діяльності 19 головних розпорядників бюджетних коштів.
Серед ключових напрямів:
- соціальний захист;
- освіта;
- охорона здоров’я;
- енергетика;
- підтримка бізнесу;
- культура;
- міжнародна діяльність;
- молодіжна політика;
- релігія; а також
- інституційна спроможність наукових установ.
З метою посилення аналітичної складової оглядів витрат, перш за все щодо якості публічних послуг, розпорядженням передбачено обов’язкове залучення до складу робочих груп експертів з питань гендерної рівності та проведення гендерного аналізу витрат. Такий аналіз має визначити ступінь забезпечення потреб жінок та чоловіків з урахуванням віку, стану здоров’я, місця проживання тощо.
Увага: розпорядженням також запроваджується звітування головними розпорядниками, що провели огляди витрат, Уряду та Мінфіну про заходи, вжиті за результатами таких оглядів.
Моніторинг виконання заходів сприятиме посиленню прозорості діяльності та відповідальності головного розпорядника за вчасне та належне виконання заходів, спрямованих на підвищення ефективності й результативності використання бюджетних коштів у відповідній сфері.
Джерело: офіційний сайт Мінфіну
16 квітня
Мін'юст затвердив нові строки зберігання документів з військового обліку
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Відповідно до наказу Мін'юсту від 14.03.2025 р. № 748/5:
- затвердили зміни до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2012 року № 578/5;
- виклали в новій редакції: статті 47, 48, статті 668 — 671 Переліку;
- доповнили Перелік новими статтями 672 — 680.
Номер статті |
Види документів |
Строк зберігання документів |
Примітка |
|
в організаціях, у діяльності яких створюються документи НАФ |
в організаціях, у діяльності яких не створюються документи НАФ |
|||
668. |
Документи (копії наказів, плани, акти, довідки, службові записки) з організації та ведення військового обліку та бронювання |
5 р. |
5 р. |
|
669. |
Листування s питань військового обліку та бронювання |
5 p. |
5 р. |
|
670. |
Блокнот розписок про вилучення військово-облікових документів |
1 р. |
1 р. |
|
671. |
Книга обліку бланків спеціального військового обліку |
3 р. |
3 р. |
|
672. |
Книга обліку передавання бланків спеціального військового обліку, військових квитків (тимчасових посвідчень) та особових карток |
3 р. |
3 р. |
|
673. |
Журнал обліку результатів перевірки стану військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів, звіряння їх облікових даних з даними районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки) |
7 р. |
7 р. |
|
674. |
Список персонального військового обліку та копії військово-облікових документів військовозобов'язаних (резервістів) офіцерського складу |
3 р. |
3 р. |
|
675. |
Список персонального військового обліку та копії військово-облікових документів військовозобов'язаних (резервістів) рядового, сержантського та старшинського складу |
3 р. |
3 р. |
|
676. |
Список персонального військового обліку та копії військово-облікових документів призовників |
3 р. |
3 р. |
|
677. |
Список персонального військового обліку та копії військово-облікових документів військовозобов'язаних (резервістів) з числа жінок |
3 р. |
3 р. |
|
678. |
Копії військово-облікових документів військовозобов’язаних, які не досягли граничного віку перебування в запасі та були виключені з військового обліку районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки |
3 р. |
3 р. |
|
679. |
Документи (листування, інформації, довідки, протоколи) з питань визначення підприємства, установ, організацій, що мають важливе значення для галузі національної економіки за сферою управління |
5 p. |
5 р. |
|
680. |
Картки первинного обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів |
5 p. |
5 р. |
16 квітня
Нова форма податкової декларації
Списуємо майно в бюджетній установі
Наказом Мінфіну затвердили у новій редакції форму податкової декларації про майновий стан та доходи.
Як і раніше, податкова декларація складається з восьми розділів, однак кількість додатків до неї збільшилась до 10 — додали додаток АП «Розрахунок авансових внесків з податку на доходи фізичних осіб за податковий (звітний) рік, що розраховується фізичними особами — підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування), які здійснюють роздрібну торгівлю пальним».
Також внесли зміни до Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Наказ Мінфіну від 26.02.2025 № 119, яким затверджені новації, зі змінами, що внесені наказом Мінфіну від 17.03.2025 № 158, набрали чинності 15.04.2025.
15 квітня
Кабмін затвердив новий порядок бронювання для СБУ та розвідки
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Кабмін вніс зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, Критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, стосовно:
- непоширення дії Порядку на військовозобовʼязаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, розвідувальних органах України;
- узгодження положень Критеріїв та порядку із Законом «Про військовий обовʼязок і військову службу» щодо розвідувальних органах України.
КМУ затвердив Порядок бронювання військовозобовʼязаних, які перебувають на військовому обліку в Службі безпеки, розвідувальних органах України на період мобілізації та на воєнний час.
Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука
15 квітня
Рада підтримала законопроєкт про створення Єдиного реєстру кваліфікацій
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Законопроєкт № 9630 від 21.08.2023 дозволить створити сучасну цифрову систему обліку професій і кваліфікацій в Україні, що відповідатиме потребам ринку праці. Законопроєкт передбачає об'єднання та оновлення класифікаторів професій, які використовуються державою, і визначає відповідальних за його ведення.
Пропонується, зокрема:
- створити Єдиний реєстр кваліфікацій (Класифікатор професій) через об’єднання Національного класифікатора професій, Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, Реєстру кваліфікацій, їх діджиталізації та синхронізації з іншими базами даних;
- надати повноваження з ведення Класифікатора Національному агентству кваліфікацій.
Порядок створення Класифікатора професій затверджується Кабміном.
Джерело: Telegram-канал Ірини Геращенко
15 квітня
Воєнний стан та загальну мобілізацію продовжать до 6 серпня

Списуємо майно в бюджетній установі
Про це повідомив перший заступник голови комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк.
15 квітня 2025 року Президент зареєстрував у ВРУ два законопроєкти:
- проєкт Закону «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні»» № 13172 від 15.04.2025;
- проєкт Закону «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку проведення загальної мобілізації»» № 13173 від 15.04.2025.
«Як і анонсував — Президент вніс продовження воєнного стану та загальної мобілізації до 90 днів, тобто до 06 серпня.
Це буде вже 15-те голосування за цю каденцію за ці питання.
Нагадаю далі Комітет оборони — Голосування в залі 226+ — Підписання Президентом», — зазначив Ярослав Железняк.
15 квітня
Військовий облік: хто уникне штрафу, а хто отримає знижку
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Президент підписав законопроєкт № 12093 від 04.10.2024. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила заступник міністра оборони Катерина Черногоренко.
«Військовослужбовці, які стали на захист країни і не встигли оновити свої дані – звільняються від сплати штрафів. Це справедливо.
А для цивільних зʼявиться зручна можливість сплатити штраф зі знижкою 50% у Резерв+. Команда вже над цим працює. Очікуйте влітку», — зазначила Катерина Черногоренко.
15 квітня
Податкова знижка за благодійність: які суми враховувати
Списуємо майно в бюджетній установі
Громадяни мають можливість скористатися податковою знижкою, якщо вони протягом року здійснювали витрати на благодійність.
Умови для отримання податкової знижки:
1. Кошти або майно були передані тільки неприбутковим організаціям, які:
- зареєстровані в Україні;
- внесені до Реєстру неприбуткових організацій на дату передачі коштів або майна.
2. Знижка надається на суму витрат, які не перевищують 4 % загального оподатковуваного доходу платника податків за звітний рік.
3. Документи, які підтверджують витрати:
- квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери;
- копії договорів (за наявності).
Документи мають містити інформацію про благодійника та отримувача внеску.
Копії підтверджуючих документів подають разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи фізичної особи. По 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами, понесеними у 2024 році.
Оригінали документів не подають, але платнику потрібно їх зберігати протягом строку давності. На вимогу органу ДПС, платники мають надати документи, які підтверджують доходи або витрати для податкової знижки.
Зверніть увагу, якщо переказ зроблено на особисті рахунки волонтерів — така сума не враховується у податковій знижці. Внески на спеціальні рахунки, наприклад, Національного банку України або UNITED24, не дають права на знижку, оскільки ці юридичні особи не є неприбутковими організаціями.
ДПС рекомендує перевіряти відображення юридичних осіб у відповідних реєстрах під час підрахунку витрат, які можна віднести до податкової знижки.
За інформацією ДПС
15 квітня
Зміни у формах бюджетної звітності для Казначейства
Списуємо майно в бюджетній установі
Мінфін замінив форму Звіту про надання та використання місцевими бюджетами дотацій та субвенцій, отриманих з державного бюджету, новою — Звіт про виконання показників міжбюджетних трансфертів, отриманих з державного бюджету.
У формі бюджетної звітності «Інформація про надходження та використання окремих власних надходжень бюджетних установ, отриманих у натуральній формі» Мінфін змінив назву останньої графи:
- було — «Код та назва країни *»;
- стало — «Код та назва країни суб’єкта, що надав товари та послуги, виконав роботи *».
У примітці ****** до цього звіту Мінфін:
- уточнив за кодами 1 та 2, що до них не включають бюджетні установи;
- доповнив новими кодами:
- 11 — уряди іноземних держав;
- 12 — закордонні дипломатичні установи.
Зміни до форм звітності внесені наказом Мінфіну від 14.04.2025 № 197.
За оновленими формами потрібно звітувати починаючи зі звіту:
- за січень — березень 2025 року — для Інформації про надходження та використання окремих власних надходжень бюджетних установ, отриманих у натуральній формі;
- січень — червень 2025 року — для Звіту про виконання показників міжбюджетних трансфертів, отриманих з державного бюджету.
14 квітня
МОЗ про зміни терміну дії довідок МСЕК
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
МОЗ інформує, що питання встановлення групи інвалідності врегульоване постановою КМУ «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи» від 15 листопада 2024 року № 1338 (далі — постанова № 1338).
Згідно з абз. 11 п. 3 постанови № 1338, особам з інвалідністю, повторний огляд яких був призначений з 01 січня 2025 року, але які не пройшли його своєчасно, строк інвалідності продовжується до дати прийняття рішення за результатами проведення оцінювання повсякденного функціонування, але не довше ніж до 01 липня 2025 року.
Згідно зі ст. 23 Закону «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Джерело: лист МОЗ від 06 березня 2025 року № 25-04/17/1269/ЗПІ-25//1316
14 квітня
Актуальні питання-відповіді щодо класифікації посад держслужби: постанова КМУ № 369
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Коли набирає чинності постанова № 369
Постанова № 369 набирає чинності одночасно із Законом «Про внесення змін до деяких законів України щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці державних службовців на основі класифікації посад» від 11 березня 2025 року № 4282-ІХ, але не раніше дня її опублікування.
НАДС зазначає, в Урядовому кур’єрі вже опублікована постанова № 369 від 04 квітня 2025 року, однак Закон № 4282 не підписаний. Отже, вимоги постанови будуть діяти з дати офіційного опублікування Закону № 4282.
Якщо державний орган наразі планує провести класифікацію посад, то за якою процедурою її проводити
До дати набрання чинності постановою № 369 класифікація посад проводиться державним органом відповідно до діючої редакції Алгоритму та Каталогу, затверджених постановою КМУ «Про підготовку до запровадження умов оплати праці державних службовців на основі класифікації посад у 2024 році» від 23 жовтня 2023 року № 1109.
Чи потрібно видавати наказ про перегляд результатів класифікації посад у державному органі на підставі п. 3 постанови № 369
Згідно з п. 3 постанови № 369 усі державні органи повинні переглянути результати класифікації посад державної служби з метою приведення їх у відповідність з цією постановою, про що видається відповідний наказ. За результатами перегляду керівник державного органу має прийняти рішення про доцільність проведення повторної класифікації посад з урахуванням змін, передбачених постановою № 369.
За необхідності проведення повторної класифікації посад видається наказ у встановленому Алгоритмом порядку. Потрібно зазначити підставу — п. 3 постанови № 369.
У разі виявлення відсутності потреби у проведенні повторної класифікації посад державний орган має поінформувати НАДС офіційним листом.
Увага: керівник державного органу несе відповідальність за відповідність класифікації посад його державного органу вимогам законодавства. Відповідно до змін, передбачених постановою № 369, НАДС у подальшому буде здійснювати погодження виключно результатів повторної класифікації посад, зазначених у порівняльній відомості.
Державні органи, що проводять класифікацію вперше не здійснюють перегляд, а проводять її у встановленому Алгоритмом порядку.
У яких випадках державним органам необхідно провести повторну класифікацію посад за результатами перегляду результатів класифікації посад відповідно до п. 3 постанови № 369
Якщо внаслідок перегляду результатів класифікації посад державної служби з метою приведення їх у відповідність з постановою № 369 виявлено потребу у зміні класифікаційного коду посади, необхідно проводити повторну класифікацію відповідних посад в установленому порядку за відповідними посадами.
Якщо внаслідок уточнень класифікаційний код не змінюється, то повторну класифікацію проводити не потрібно. Наприклад, є потреба змінити назву сім’ї посади «режимно-секретна робота (21)» на «розроблення та реалізація заходів з охорони державної таємниці (21)». У такому випадку класифікаційний код посади не змінюється. Відтак, не змінюється штатний розпис. Відповідно повторна класифікація посади не проводиться.
Увага: в описах окремих сімей та рівнів посад Каталогу відбулися концептуальні зміни, які передбачатимуть зміну визначених раніше сімей посад. Також доповнено критерії визначення сімей посад. У разі невідповідності визначеної сім’ї посади змінам у Каталозі проводить повторна класифікація такої посади та визначається нова сім’я посади.
Якщо на момент набрання чинності у НАДС на розгляді знаходиться класифікація посад державної служби від державного органу, то за якою процедурою буде здійснюватися її погодження
Погодження буде здійснюватися за процедурою, яка була чинна на момент дати надсилання офіційного листа державного органу до НАДС.
За якою процедурою буде здійснюватися погодження доопрацьованих результатів класифікації посад, які надійшли до НАДС у відповідь на зауваження, надіслані після дати набрання чинності постановою № 369
НАДС зауважує, оскільки процедура погодження результатів класифікації посад була розпочата до набрання чинності постановою, її завершення також має відбутися відповідно до правил, що діяли на момент проведення класифікації посад державним органом.
Чи потрібно у разі проведення повторної класифікації посад надсилати загальні зведені відомості, крім порівняльної відомості
Так, потрібно. Пункт 31 Алгоритму передбачає, що за результатами повторної класифікації посад до офіційного листа державного органу, крім переліку документів, передбачених п. 16 цього Алгоритму, додається копія розпорядчого документа (наказу), що є підставою для проведення повторної класифікації та порівняльна відомість повторної класифікації посад державної служби категорій «А», «Б» та «В» за формою згідно з додатком 6 в електронній формі у форматі XLSX (XLS).
Чи можна після набрання чинності змін до постанови № 369 проводити повторну класифікацію посад державному органу, який наразі перебуває у стані реорганізації або ліквідації та у 2023 та 2024 роках вже проводив класифікацію посад
Ні, абз. 2 п. 6 Алгоритму визначає, що класифікація посад не проводиться в державному органі, який перебуває у стані реорганізації або ліквідації.
Яким чином відповідальний структурний підрозділ повинен ознайомити працівників державного органу з результатами класифікації їх посад після отримання висновку, яким погоджено результати класифікації посад в державному органі
Ознайомлення здійснюється у порядку, визначеному державним органом. Рекомендується проводити таке ознайомлення з проставленням підпису чи іншим підтвердженням від державного службовця. Процедуру Алгоритмом не передбачено.
Джерело: офіційний сайт НАДС
14 квітня
Хто, коли, як і навіщо має подавати форму 20-ОПП
🔓Лікарняні по-новому: 6 прикладів
Навіщо подавати форму 20-ОПП та яку важливу роль вона виконує:
- Виконання законодавчих вимог: подання 20-ОПП є обов’язковим для всіх суб’єктів господарювання.
- Уникнення штрафів: неподання або несвоєчасне подання цього документа може призвести до фінансових санкцій.
- Коректний облік об’єктів: забезпечення достовірності даних для уникнення податкових ризиків.
Коли подавати 20-ОПП: протягом 10 робочих днів з моменту створення, придбання, оренди або продажу об’єкта, що підлягає оподаткуванню.
Як подати 20-ОПП:
- через Електронний кабінет;
- особисто або через уповноважену особу.
Що необхідно вказати у 20-ОПП:
- тип об’єкта (наприклад, нерухомість, транспортний засіб тощо);
- адресу об’єкта;
- дані про право власності чи користування;
- стан об’єкта (новий, змінений або виведений з експлуатації).
Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у м. Києві
14 квітня
Які особливості сплати штрафів та пені під час дії воєнного стану
Списуємо майно в бюджетній установі
ДПС зазначає, відповідно до пп. 69.37 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, тимчасово, на період з 01.08.2023 і до припинення або скасування воєнного стану, у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання податкового повідомлення-рішення (ППР), суми податкового зобов'язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 01.08.2023 та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов'язання, вважаються скасованими, а пеня не нараховується.
Сума грошового зобов’язання, визначеного у ППР, вважається неузгодженою до моменту повної сплати податкового зобов’язання, визначеного у такому ППР, але не пізніше ніж протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання платником податків такого ППР.
Водночас, сума податкового зобов’язання, сплаченого у цьому порядку, не підлягатиме оскарженню.
Такі ж норми стосуються єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування згідно з п. 924 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року № 2464-VI.
Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у м. Києві
14 квітня
Визначайте предмет закупівлі з урахуванням чинних змін
Списуємо майно в бюджетній установі
Предмет закупівлі робіт замовник визначав за об’єктами будівництва з урахуванням положень:
- кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281;
- галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державтодору від 23.08.2011 № 301.
Мінекономіки доповнило цей перелік — потрібно враховувати також національний стандарт ДСТУ 8747:2017 «Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання», затверджений наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 20.12.2017 № 434.
Окрім цього, із Порядку вилучили норму, яка зобов’язувала замовника визначати предмет закупівлі за показником другого знака Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 у разі проведення закупівлі будівель виробничого та невиробничого призначення та інженерних споруд різного функціонального призначення.
Під час закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі замовник визначає за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією:
- національного класифікатора НК 018:2023 «Класифікатор будівель і споруд», затвердженого наказом Мінекономіки від 16.05.2023 № 3573 (раніше визначали за ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво»);
- галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державтодором від 23.08.2011 № 301;
- національного стандарту ДСТУ 8747:2017 «Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання» (нове доповнення).
Окрім цього, Мінекономіки підкоригувало визначення предмету для інших закупівель.
Наказ Мінекономіки від 31.01.2025 № 852, яким внесені зміни, набрав чинності 11.04.2025.
