Що нового

Бухоблік та оподаткування

8 листопада

Кабмін схвалив Держбюджет 2025 до другого читання: що змінилося

Кабмін схвалив Держбюджет 2025 до другого читання: що змінилося Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

Денис Шмигаль повідомив, що попри внесення певних змін, головний пріоритет залишився незмінним — оборона, обороноздатність та безпека України.

На ці потреби урядовці пропонують виділити 2 трлн 225 млрд грн. Усі кошти українських платників податків підуть виключно на забезпечення Сил безпеки й оборони, на виготовлення та закупівлю нової зброї, дронів та техніки.

Серед пріоритетів бюджету залишається соціальна сфера, освіта та медицина.

До другого читання збільшили видатки бюджету на 50 млрд грн:

  • додаткові 24 млрд грн запропонували виділити на освіту. З цих коштів: 12 млрд на доплати вчителям та ще 12 млрд на інвестиційні проєкти в освітній сфері;
  • додаткові 6,3 млрд грн запропонували направити на медицину;
  • додаткові 5 млрд грн запропонували виділити на підтримку ветеранів;
  • дорожній фонд у 2025 році фінансуватися не буде, але на ремонт ділянок, важливих для оборони та функціонування економіки держави, хочуть виділити 12,6 млрд грн. Також передбачали подальшу роботу програми єВідновлення та її фінансування у повному обсязі.

«Цей проєкт бюджету відповідає на головні виклики, які стоять перед нашою державою. Це наша гарантія, що Україна матиме необхідні ресурси, аби вистояти, перемогти й стати ще сильнішою», – зазначив прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

Нагадаємо, у проєкті Державного бюджету України на 2025 рік, який вже прийнятий у першому читанні, закладені наступні соціальні показники:

8 листопада

Доплати вчителям розпочнуться з 1 січня 2025 року – який буде графік виплат

доплати вчителям 1 січня

Калькулятор індексації зарплати

Кабінет Міністрів України з 1 січня 2025 року запроваджує щомісячну вчительську доплату до заробітної плати. Вчителі отримають щомісячну доплату у розмірі 1000 гривень.

Як зазначив прем'єр-міністр України Денис Шмигаль, доплата вчителям складе тисячу гривен «на руки», тобто з цієї суми не будуть відраховуватися податки.

За планами Уряда, доплати вчителям з 01 вересня 2025 року збільшаться до 2000 грн кожному (ця сума також «на руки»).

Доплати вчителям вже включені у проєкт держбюджету-2025, який схвалено Кабміном до другого читання.

Нагадаємо, що раніше Кабмін відповів на петицію щодо збільшення посадових окладів педагогічним працівникам, які розраховуються на основі єдиної тарифної сітки. У разі позитивної динаміки у першому півріччі 2025 року та з урахуванням можливостей державного бюджету планується розглянути можливе підвищення розмірів прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати.

В проєкті Державного бюджету України на 2025 рік, який вже прийнятий у першому читанні, закладені наступні соціальні показники:

8 листопада

Читайте у новому номері журналу «Головбух Бюджет»

Читайте у новому номері журналу «Головбух Бюджет»

Осінні обійми

За плечима — яскраві літні дні, на носі — холодна зима, над головою — російські шахеди, а в серці — закумульоване тепло.

Осінь лагідно підводить нас до завершення року. Однак асоціюємо цей час не лише із золотаво-багряними днями й затишними вечорами, а й із невблаганною інвентаризацією. Тому ми підготували відповіді, які допоможуть провести щорічну інвентаризацію. Знатимете, що робити з пересортицею та/або нестачею, як оформлювати інвентаризаційні документи й виправляти в них помилки, чи можна під час інвентаризації приймати матцінності та як бути зі списаними основними засобами, які досі використовують працівники.

Осінь нам нагадує про плинність природних процесів, а ми нагадаємо про плинність кадрів. Скористайтеся прикладами, щоб розрахувати компенсацію за невикористану відпустку працівникові, який звільняється. Недоплата навіть у кілька гривень призведе до того, що за кожен день затримки доведеться заплатити середню зарплату.

В осені все вчасно, а ось у бухгалтерській справі не завжди. Якщо отримуєте наказ про прийняття на роботу або про встановлення доплати із запізненням, зарплату донараховуєте в наступному місяці. Експерт розкаже, як цю виплату відобразити в додатках до Податкового розрахунку.

Осінь може суміщати і яскравість літнього сонця, і морозне повітря. А чи може головний бухгалтер бюджетної установи працювати за сумісництвом? Не зволікайте — відповідь експерта вже чекає на вас.

Осінь — це випробування для нашого імунітету. Подбайте про своє здоров’я та опануйте кілька дихальних вправ, які допоможуть поліпшити вентиляцію легенів, позбутися напруження та заспокоїтися.

Бережіть себе, обіймаємо!😊

Працюймо в тандемі. Крокуймо до Перемоги разом!

8 листопада

Держстат оприлюднив індекс інфляції за жовтень

Держстат оприлюднив індекс інфляції за жовтень

Калькулятор індексації зарплати

Індекс інфляції за жовтень становить 101,8%. Базова інфляція в жовтні 2024 року порівняно з вереснем 2024 року становила 1,3%, з початку року – 8,0%.

Зросли ціни:

  • на споживчому ринку в жовтні ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 3,2%;
  • найбільше (на 18,2% та 18,1%) подорожчали овочі та яйця;
  • на 6,9–1,3% зросли ціни на масло, фрукти, молоко та молочні продукти, соняшникову олію, продукти переробки зернових, яловичину, безалкогольні напої, хліб, сало, рибу та продукти з риби;
  • ціни на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищилися на 1,8%, що пов’язано з подорожчанням тютюнових виробів на 2,6%;
  • зростання цін у сфері охорони здоров’я на 1,0% відбулося насамперед за рахунок підвищення цін на послуги лікарень на 1,3% та амбулаторні послуги на 1,2%;
  • ціни на транспорт зросли на 0,5% в основному через подорожчання палива та мастил на 0,8% та проїзду в автодорожньому пасажирському транспорті на 0,7%.

Знизилися ціни:

  • на 4,2% знизилися ціни на цукор;
  • на 4,7% подешевшав проїзд у залізничному пасажирському транспорті.

Нагадаємо, НБУ оприлюднив Інфляційний звіт за жовтень 2024 року.

Джерело: офіційний сайт Держстату

8 листопада

Що буде з посадовими окладами освітян у 2025 році

Що буде з посадовими окладами освітян у 2025 році

Калькулятор індексації зарплати

Відповідно до ст. 40 Конституції України, ст. 23-1 Закону «Про звернення громадян» та Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2016 р. № 457,

Кабінетом Міністрів розглянуто Вашу електронну петицію № 41/007065-24еп «Прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про підвищення І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки до розміру 3600 грн», розміщену 21 серпня 2024 р. на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів (Єдиний веб-портал органів виконавчої влади), яку підтримали понад 25 тис. громадян.

Частиною 1 ст. 51 Бюджетного кодексу України передбачено, що:

  • керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату лише в межах бюджетних асигнувань на заробітну плату, затверджених для бюджетних установ у кошторисах.

Відповідно до ч. 5 і ч. 6 ст. 6 Закону «Про оплату праці» схема посадових окладів (тарифних ставок) працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету, формується на основі:

  • мінімального посадового окладу (тарифної ставки), встановленого Кабінетом Міністрів України,
  • та міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень розмірів посадових окладів (тарифних ставок) і тарифних коефіцієнтів.

Мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.

На сьогодні згідно з абз. 5 прим. 1 до дод. 1 до постанови Кабінету Міністрів України «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30 серпня 2002 р. № 1298:

  • посадові оклади працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери розраховуються виходячи з розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери – З 195 гривень, що на 5,5 відсотка перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установлений Законом «Про Державний бюджет України на 2024 рік» на 1 січня 2024 р. (З 028 гривень).

Таким чином, навіть в умовах воєнного стану та першочергового спрямування видатків державного бюджету на потреби Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних та інших державних органів, залучених до виконання завдань щодо відсічі збройної агресії, забезпечення недоторканності державного кордону та захисту держави або до здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації, Уряд виконав норми трудового законодавства стосовно розміру мінімального посадового окладу працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету.

Слід зауважити, що п. 2 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 12 січня 2024 р. № 23 керівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери доручено:

  • забезпечити диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.

Водночас зазначаємо, що третій рік поспіль в умовах воєнного стану в країні фінансування всіх соціальних видатків здійснюється за рахунок коштів міжнародних донорів.

З огляду на наведене питання подальшого підвищення розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери буде розглядатися з урахуванням необхідності раціонального та ефективного використання коштів бюджетів усіх рівнів в умовах обмеженості дохідної частини бюджету під час воєнного стану та принципу збалансованості, який є одним із ключових принципів бюджетної системи.

Додатково зазначаємо, що реалізація положень ст. 61 Закону «Про освіту» від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII, відповідно до якої посадовий оклад педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії встановлюється в розмірі трьох мінімальних заробітних плат, потребує додатково орієнтовно понад 470 млрд. гривень, з них:

  • з державного бюджету – 296 млрд. гривень;
  • з місцевих бюджетів – 177 млрд. гривень.

На сьогодні в умовах обмеженості фінансових ресурсів у зв’язку з воєнним станом неінфляційні джерела покриття зазначених видатків відсутні.

Згідно з п. 24 розд. «Прикінцеві положення» проєкту Закону «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (реєстраційний номер 12000 від 14 вересня 2024 р.):

  • Кабінету Міністрів України у разі позитивної динаміки зміни прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України за підсумками виконання Державного бюджету України у першому півріччі 2025 року та з урахуванням можливостей ресурсної частини державного бюджету доручається розглянути питання щодо можливості підвищення розмірів прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати.

Джерело: Електронні петиції до Кабінету Міністрів України

8 листопада

З 1 січня набувають чинності зміни у бухгалтерському обліку бюджетних установ

З 1 січня набувають чинності зміни у бухгалтерському обліку бюджетних установ

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Наказ Мінфіну від 11 липня 2024 року № 338 вносить зміни до НП(С)БОДС 122 «Нематеріальні активи», затвердженого наказом Мінфіну від 12 жовтня 2010 року №120, а наказ Мінфіну від 08 липня 2024 року № 329 – до НП(С)БОДС 129 «Інвестиційна нерухомість», затвердженого наказом Мінфіну від 24 грудня 2010 року № 1629. Зазначені зміни набувають чинності з 1 січня 2025 року

Відповідно до ч. 2 ст. 56 Бюджетного кодексу України бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі (далі – НП(С)БОДС) та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Мінфіном.

Увага! З 2007 року в Україні триває процес реформування системи бухгалтерського обліку та фінансової звітності в державному секторі з урахуванням вимог міжнародних стандартів бухгалтерського обліку для державного сектору шляхом запровадження НП(С)БОДС, розроблених на основі міжнародних стандартів (таблиця). Наразі прийнято і запроваджено 20 НП(С)БОДС.

Затверджені (чинні) НП(С)БОДС

Міжнародні стандарти бухгалтерського обліку для державного сектору

1

2

101 Подання фінансової звітності

МСБОДС 1 - Подання фінансових звітів

МСБОДС 2 – Звіт про рух грошових коштів

МСБОДС 14 - Події після дати звітності

МСБОДС 20 - Розкриття інформації щодо зв’язаних сторін

МСБОДС 24 - Представлення у фінансових звітах інформації про виконання бюджетів

102 Консолідована фінансова звітність

МСБОДС 6 - Консолідовані фінансові звіти та облік контрольованих суб’єктів господарювання

МСБОДС 22 - Розкриття фінансової інформації про загальний державний сектор

103 Фінансова звітність за сегментами

МСБОДС 18 – Звітність за сегментами

105 Фінансова звітність в умовах гіперінфляції

МСБОДС 10 - Фінансова звітність в умовах гіперінфляції

121 Основні засоби

МСБОДС 17 – Основні засоби

122 Нематеріальні активи

 

123 Запаси

МСБОДС 18 – Звітність за сегментами

124 Доходи

МСБОДС 10 - Фінансова звітність в умовах гіперінфляції

125 Зміни облікових оцінок та виправлення помилок

МСБОДС 3 – Чистий надлишок або дефіцит за період, суттєві помилки та зміни в обліковій політиці

126 Оренда

МСБОДС 13- Оренда

127 Зменшення корисності активів

МСБОДС 21 – Зменшення корисності активів, які не генерують грошові кошти

МСБОДС 26 – Зменшення корисності активів, які генерують грошові кошти

128 Забезпечення

МСБОДС 19 - Забезпечення, непередбачені зобов’язання та непередбачені активи

129 Інвестиційна нерухомість

МСБОДС 16 – Інвестиційна нерухомість

130 Вплив змін валютних курсів

МСБОДС 4 - Вплив змін валютних курсів

131 Будівельні контракти

МСБОДС 11 – Будівельні контракти

132 Виплати працівникам

МСБОДС 25 - Виплати працівникам

133 Фінансові інвестиції

МСБОДС 8 – Фінансова звітність про частки у спільних підприємствах

МСБОДС 7 - Облік інвестицій в асоційовані компанії

134 Фінансові інструменти

МСБОДС 15 – Фінансові інструменти: розкриття та подання інформації

135 Витрати

МСБОДС 5 - Витрати на позику

136 Біологічні активи

МСБОДС 27 «Сільське господарство

Детальна інформація про відповідність НП(С)БОДС міжнародним стандартам бухгалтерського обліку для державного сектору представлена у Звіті про оцінку бухгалтерського обліку у державному секторі, оприлюдненому у поточному році на офіційному сайті Мінфіну.

Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

Удосконалення національної системи бухгалтерського обліку в державному секторі на сучасному етапі її розвитку здійснюється відповідно до завдань, визначених Стратегією модернізації системи бухгалтерського обліку та фінансової звітності в державному секторі на період до 2025 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 червня 2018 року №437-р. (далі – Стратегія).

Планом заходів до Стратегії передбачено розроблення змін до НП(С)БОДС у зв’язку із змінами міжнародних стандартів.

Тож зміни до НП(С)БОДС 122 «Нематеріальні активи» та 129 «Інвестиційна нерухомість» відбулися у зв’язку із змінами відповідних міжнародних стандартів.

Зміни до НП(С)БОДС 122 «Нематеріальні активи»

Наказом №338 приведено НП(С)БОДС 122 «Нематеріальні активи» у відповідність до Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку для державного сектору 31 «Нематеріальні активи» з урахуванням особливостей національного законодавства.

Зокрема доповнено стандарт новим визначенням «амортизація». У зв’язку з цим п. 4 розд. І доповнено значенням вживання терміну «амортизація» як систематичний розподіл вартості нематеріального активу, що амортизується, протягом строку його корисного використання.

Розширено критерії визнання нематеріальних активів. Відповідно п. 1 розд. ІІ НП(С)БОДС 122 «Нематеріальні активи» викладено у новій редакції.

Було

Стало

Нематеріальний актив визнається активом, якщо його можна ідентифікувати (може бути виділений чи відокремлений від інших активів) та існує ймовірність отримання суб’єктом державного сектору майбутніх економічних вигід, пов’язаних з його використанням, та/або якщо він має потенціал корисності і його вартість може бути достовірно визначена

Нематеріальний актив визнається активом, якщо:

  • його можна ідентифікувати (може бути виділений чи відокремлений від інших активів);

або

  • виникає внаслідок угод, які мають обов’язкову силу незалежно від того, чи можуть вони бути передані або відокремлені від суб’єкта державного сектору чи від інших прав та зобов’язань;

та

  • існує ймовірність отримання суб’єктом державного сектору майбутніх економічних вигід, пов’язаних з його використанням;

та/або

  • якщо він має потенціал корисності і його вартість може бути достовірно визначена

Переглянуто методологічні засади щодо оцінки та первісного визнання нематеріальних активів, отриманих за операціями обміну. Відтепер первісною вартістю об’єкта нематеріального активу, отриманого у разі обміну на інший актив, є справедлива вартість. Ці зміни унормовані в новій редакції абз. 6 п. 4 розд. ІІ.

Було

Стало

Первісною вартістю об’єкта нематеріальних активів, отриманого у результаті обміну на інший актив, є залишкова вартість переданого об’єкта нематеріальних активів. Якщо залишкова вартість переданого об’єкта нематеріальних активів дорівнює нулю, то первісною вартістю отриманого об’єкта нематеріальних активів є його справедлива вартість на дату оприбуткування

Первісною вартістю об’єкта нематеріальних активів, отриманого в результаті обміну на інший актив згідно із законодавством, є його справедлива вартість на дату оприбуткуванняЯкщо справедливу вартість отриманого або переданого об’єкта нематеріальних активів визначити неможливо, первісною вартістю отриманого об’єкта нематеріальних активів є первісна (переоцінена) вартість переданого активу з урахуванням суми накопиченої амортизації

Встановлено вимоги щодо необхідності перегляду строку корисного використання (експлуатації), ліквідаційної вартості та методу амортизації нематеріальних активів у кінці року.

Відповідно до вимог оновленого п. 5 розд. IV НП(С)БОДС 122 «Нематеріальні активи» строк корисного використання, ліквідаційна вартість та метод амортизації нематеріального активу переглядається на кінець звітного року, якщо в наступному періоді очікуються зміни строку корисного використання активу або зміни умов отримання майбутніх економічних вигід. Нематеріальні активи з невизначеним строком корисного використання також на кінець кожного звітного року оцінюються на наявність ознак невизначеності строку їх корисного використання та за відсутності таких ознак суб’єктом державного сектору1 установлюється строк корисного використання таких нематеріальних активів. Якщо суб’єкт державного сектору описує чинник (чинники), які суттєво впливають на наявність ознак невизначеності строку корисної експлуатації нематеріального активу, він враховує перелік чинників, визначених у п. 4 цього розділу, та наводить інформацію про причини, які підтверджують оцінку строку корисної експлуатації нематеріального активу як невизначеного у примітках до фінансових звітів.

1Суб’єкти державного сектору - розпорядники бюджетних коштів, Державна казначейська служба України та фонди загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування (п. 4 розд. I НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», затверджене наказом Міністерства фінансів України від 12 жовтня 2010 року №1202).

Строк корисної експлуатації нематеріального активу за угодою, яка має обов’язкову силу (включаючи права за контрактами чи інші юридичні права), не повинен перевищувати строк дії угоди, що має обов’язкову силу (включаючи права за контрактами чи інші юридичні права), але може бути коротшим від періоду, протягом якого суб’єкт державного сектору очікує використовувати актив. Якщо строк угоди, що мають обов’язкову силу (включаючи права за контрактами чи інші юридичні права), може бути подовжений, строк корисної експлуатації нематеріального активу повинен включати подовжений період (періоди), тільки якщо є свідчення, які підтверджують можливість такого подовження суб’єктом державного сектору без суттєвих витрат.

Амортизація нематеріального активу нараховується з урахуванням нового строку корисного використання, методу нарахування амортизації та ліквідаційної вартості, починаючи з місяця, наступного за місяцем змін.

Зміни строку корисного використання, ліквідаційної вартості та методу амортизації нематеріального активу відображаються як зміни облікових оцінок відповідно до НП(С)БОДС 125 «Зміни облікових оцінок та виправлення помилок», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 грудня 2010 року №1629.

Крім того, розширено перелік інформації щодо нематеріальних активів, яка підлягає розкриттю у примітках до фінансових звітів. Зокрема причини, які підтверджують оцінку строку корисної експлуатації нематеріального активу як невизначеного (пп. 2.2 п. 2 розд. VII).

Інвентаризація-2024: відповіді на гарячі запитання

Зміни до НП(С)БОДС 129 «Інвестиційна нерухомість».

Наказом №329 приведено НП(С)БОДС 129 «Інвестиційна нерухомість» у відповідність до Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку для державного сектору 16 «Інвестиційна нерухомість» з урахуванням особливостей національного законодавства.

Зазнали змін значення термінів «інвестиційна нерухомість» та «операційна нерухомість», що використовуються в НП(С)БОДС. Відповідно абз. 3 і 4 п. 4 розд. І викладені у новій редакції.

Було

Стало

Інвестиційна нерухомість - земельні ділянки, будівлі, споруди, які розташовуються на землі, утримувані з метою отримання орендних платежів та/або збільшення власного капіталу

Інвестиційна нерухомість – це нерухомість (земельна ділянка, споруда, будівля (частина будівлі) або їх поєднання), утримувана власником або орендарем відповідно до договору фінансової оренди з метою отримання орендних платежів та/або збільшення власного капіталу, а не для використання у виробництві та/або постачанні товарів, при наданні послуг та/або для адміністративних цілей, продажу в процесі звичайної діяльності

Операційна нерухомість - закріплені за суб’єктом державного сектору або орендовані земельні ділянки, будівлі, споруди, які розташовуються на землі, утримувані з метою використання за призначенням у звичайній діяльності суб’єкта державного сектору і не приносять доходу у вигляді орендних платежів та/або збільшення власного капіталу

Операційна нерухомість – нерухомість (земельна ділянка, споруда, будівля (частина будівлі) або їх поєднання), утримувана власником або орендарем відповідно до договору фінансової оренди з метою використання у виробництві та/або постачанні товарів, при наданні послуг та/або для адміністративних цілей

Розширено перелік нерухомості, яка у бухгалтерському обліку не вважається інвестиційною нерухомістю (п. 5 розд. І).

Так, з метою бухгалтерського обліку не вважається інвестиційною нерухомістю:

  • операційна нерухомість, а також нерухомість, що утримується для використання в майбутньому як операційна нерухомість або для майбутньої забудови та подальшого використання як операційна нерухомість;
  • нерухомість, що утримується з метою продажу за умов звичайної діяльності;
  • нерухомість, що перебуває в процесі будівництва або поліпшення з метою продажу за умов звичайної діяльності;
  • нерухомість, що утримується для надання соціальних послуг, яка також забезпечує надходження грошових коштів;
  • нерухомість, що утримується у спеціальних цілях;
  • нерухомість, надана в оренду іншому суб’єкту господарювання за угодою про фінансову оренду;
  • операційна нерухомість, стосовно якої очікується вибуття.

Важливо акцентувати, що у цьому ж пункті стандарту вперше наведені приклади інвестиційної нерухомості.

Отже, до інвестиційної нерухомості належать:

  • земельна ділянка, утримувана довгостроково для збільшення власного капіталу, а не короткостроково для продажу у процесі звичайної діяльності;
  • земельна ділянка, утримувана для використання в майбутньому, мету використання якої ще не визначено. Якщо суб’єкт державного сектору ще не визначив, чи буде земельна ділянка використовуватися як операційна нерухомість, чи для продажу у короткостроковій перспективі у процесі звичайної діяльності, тоді така земельна ділянка вважається утримуваною для збільшення власного капіталу;
  • будівля, яка є власністю суб’єкта державного сектору (або як право користування будівлею, утримуваною суб’єктом державного сектору) та надана в оренду за одним або кількома договорами про операційну оренду;
  • будівля, яка не зайнята, але утримується для надання в оренду за одним або кількома договорами про операційну оренду.

Крім того, переглянуто методологічні засади щодо оцінки та первісного визнання інвестиційної нерухомості, отриманої за операціями обміну.

Відповідно до оновленої редакції п. 8 розд. ІІ НП(С)БОДС 129 «Інвестиційна нерухомість» первісною вартістю об’єкта інвестиційної нерухомості, отриманого в результаті обміну на інший актив згідно із законодавством, є його справедлива вартість на дату оприбуткування. Якщо справедливу вартість отриманого або переданого активу визначити неможливо, первісною вартістю отриманого об’єкта інвестиційної нерухомості є первісна (переоцінена) вартість переданого активу з урахуванням суми нарахованої амортизації.

Встановлено правила оцінки інвестиційної нерухомості за справедливою вартістю. Відповідно, розд. ІІ НП(С)БОДС НП(С)БОДС 129 «Інвестиційна нерухомість» було доповнено новими п.п. 11-16.

Тож оцінка інвестиційної нерухомості за справедливою вартістю має застосовуватися до дати вибуття, переведення інвестиційної нерухомості до операційної нерухомості та такої, що утримується для продажу, навіть якщо стає не можливим достовірно визначити її справедливу вартість на дату балансу.

Оцінка інвестиційної нерухомості за справедливою вартістю ґрунтується на цінах активного ринку на подібну нерухомість і в подібному стані у тій самій місцевості за подібних умов договорів оренди без вирахування витрат, пов’язаних з продажем або іншим вибуттям, та не враховує майбутніх витрат на поліпшення або збільшення корисності нерухомості і відповідні майбутні вигоди від цих майбутніх витрат.

🎁 Тримайте подарунок від від е-журналу Головбух Бюджет:

авансовий звіт зразок
Авансовий звіт – зразок для бюджетників

Скачати

За відсутності активного ринку визначення справедливої вартості інвестиційної нерухомості здійснюється за:

  • поточними цінами на активному ринку на нерухомість різного характеру, стану, місця розташування (або залежно від різних договорів оренди та інших контрактів, скоригованих для відображення цих різниць);
  • останньою ціною на подібні об’єкти нерухомості на менш активному ринку, разом з коригуванням, щоб відобразити будь-які зміни економічних умов з дати операцій, що здійснювалися за тими цінами;
  • прогнозами дисконтованих грошових потоків, які базуються на достовірних попередніх оцінках майбутніх грошових потоків, які підтверджуються умовами будь-якого існуючого договору оренди та інших контрактів і зовнішнім свідченням (таким, як поточні ринкові орендні платежі за подібну нерухомість, в тому самому місці розташування і яка перебуває в тому самому стані), із застосуванням ставок дисконту, що відображають поточні ринкові оцінки невизначеності щодо суми і часу грошових потоків.

У разі, якщо справедливу вартість інвестиційної нерухомості достовірно визначити неможливо, нерухомість обліковується відповідно до НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 жовтня 2010 року № 1202.

При цьому сума збільшення або зменшення справедливої вартості інвестиційної нерухомості на дату балансу відображається у складі доходів або витрат звітного періоду.

Переглянуто порядок оцінки при переведенні нерухомості до інвестиційної нерухомості або виведення її зі складу інвестиційної нерухомості. З цією метою розд. ІІІ «Переведення нерухомості до інвестиційної нерухомості або виведення її зі складу інвестиційної нерухомості» доповнено новими п.п. 3 – 6.

Так, у разі переведення інвестиційної нерухомості, що оцінювалась за справедливою вартістю, до операційної нерухомості або до запасів вартість таких основних засобів чи запасів визначається за справедливою вартістю інвестиційної нерухомості на дату такого переведення.

При переведенні операційної нерухомості до інвестиційної, що оцінюватиметься за справедливою вартістю, різниця між балансовою (залишковою) вартістю операційної нерухомості і справедливою вартістю інвестиційної нерухомості відображається відповідно до п.п. 7, 8 розд. ІІІ НП(С)БОДС 121 «Основні засоби».

А при переведенні із запасів до інвестиційної нерухомості, що оцінюватиметься за справедливою вартістю, різниця між справедливою вартістю нерухомості на дату переведення та її балансовою (залишковою) вартістю визнається доходами або витратами звітного періоду, у якому відбулося таке переведення.

При завершенні будівництва або поліпшення інвестиційної нерухомості, яка обліковуватиметься за справедливою вартістю, різниця між справедливою вартістю нерухомості на цю дату та її балансовою вартістю визнається доходами або витратами звітного періоду, у якому відбулося завершення будівництва.

Унормовано порядок визнання у бухгалтерському обліку доходів або витрат по відшкодуванню завданих збитків від третіх осіб шляхом доповнення розд. ІV п. 2 наступного змісту.

Відшкодування завданих збитків від третіх осіб за інвестиційну нерухомість, корисність якої зменшилася, яка була збитковою чи була віддана, визнається доходами або витратами, коли відшкодування стає таким, що підлягає отриманню.

Зменшення корисності інвестиційної нерухомості або збитки, які підлягають відшкодуванню від третіх осіб, обліковуються окремо. Зменшення корисності інвестиційної нерухомості визнається відповідно до НП(С)БОДС 127 «Зменшення корисності активів», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 грудня 2010 року №1629.

Крім того, розширено перелік інформації щодо інвестиційної нерухомості, яка підлягає розкриттю у примітках до фінансових звітів.

Так, відповідно до п. 4 розд. V при оцінці інвестиційної нерухомості за справедливою вартістю у примітках до фінансових звітів наводиться така інформація:

  • балансова вартість інвестиційної нерухомості на початок і кінець звітного періоду;
  • сума доходів і витрат, що виникли внаслідок зміни справедливої вартості інвестиційної нерухомості;
  • різниця між балансовою вартістю активів, що виникла внаслідок переведення до інвестиційної нерухомості запасів і операційної нерухомості.

Підсумовуючи, слід зазначити, що з метою забезпечення відображення бюджетними установами у обліку операцій необхідно ретельно опрацювати приклади об’єктів інвестиційної нерухомості, визначені в НП(С)БОДС 129 «Інвестиційна нерухомість», та проаналізувати укладені договори. За наявності укладених договорів операційної оренди необхідно відобразити у бухгалтерському обліку операції з інвестиційної нерухомості у порядку встановленому законодавством.

Джерело: офіційний сайт Децентралізація

8 листопада

За два тижні стане відомо, як цифровізують ВЛК

За два тижні стане відомо, як цифровізують ВЛК Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

Урядовці, представники Офісу Президента України, Апарату РНБО та громадських організацій, що опікуються людьми з інвалідністю провели нараду щодо впровадження реформи МСЕК.

Головною темою заходу був законопроєкт МОЗ про реформування системи призначення статусу інвалідності та ліквідацію МСЕК, який незабаром мають розглянути на засіданні ВРУ.

Представники МОЗ розповіли про запровадження системи оцінки повсякденного функціонування людини з метою призначення інвалідності.

Крім того, запропонували план цифровізації відповідного процесу. Він передбачає три етапи, перший із яких має розпочатися 1 січня наступного року.

Окрему увагу на нараді було приділили реформуванню ВЛК, зокрема завдяки зменшенню бюрократії та створенню прозорого процесу проходження ВЛК. Це дасть змогу скоротити черги та розвантажити комісії. Упродовж двох тижнів Міноборони, МОЗ та Мінцифри розроблять кроки з цифровізації ВЛК.

Джерело: офіційного сайту Президента України

 

8 листопада

Яким буде рівень інфляції до кінця 2024 року

Яким буде рівень інфляції до кінця 2024 року

Калькулятор індексації зарплати

Упродовж останніх місяців інфляція очікувано зростала, але дещо швидшими темпами, ніж прогнозувалося

У вересні інфляція пришвидшилася до 8.6% у річному вимірі й, за оцінками НБУ, надалі зростала в жовтні. Посилення цінового тиску в другому півріччі 2024 року було очікуваним та передбачалося попередніми прогнозами НБУ (Інфляційні звіти за січень, квітень, липень 2024 року). Водночас зростання показників як споживчої, так і базової інфляції (7.3% р/р у вересні), виявилося вищим, ніж прогнозувалося.

Вагомий внесок у таку динаміку мало подорожчання продовольчих товарів унаслідок гірших, ніж очікувалося, урожаїв різних сільськогосподарських культур і пов'язаного з цим зростання вартості сировини для харчової промисловості. Пришвидшення інфляції також зумовлювалося подальшим збільшенням виробничих витрат, у тому числі на електроенергію й оплату праці, та курсовими ефектами внаслідок послаблення гривні в попередні періоди.

Попри зростання інфляції впродовж останніх місяців, інфляційні очікування економічних агентів залишалися достатньо стійкими та контрольованими, хоч і маржинально погіршилися.

Ціновий тиск зберігатиметься в наступні місяці, проте навесні 2025 року інфляція почне сповільнюватися

У наступні місяці ціновий тиск зберігатиметься через подальший вплив чинників з боку пропозиції продовольчих товарів, розширення бюджетних видатків, високі темпи зростання заробітних плат і збільшення енергодефіциту під час опалювального сезону. У результаті інфляція сягне 9.7% наприкінці 2024 року.

інфляційні цілі

2Якщо не позначено інше – пунктирна лінія на графіках означає попередній прогноз.

Водночас навесні 2025 року інфляція почне знижуватися. Сповільненню темпів зростання цін наступного року сприятимуть зважена монетарна політика НБУ, послаблення зовнішнього цінового тиску, поліпшення ситуації в енергосекторі й збільшення врожаїв. Прогноз НБУ передбачає зниження інфляції до 6.9% наприкінці 2025 року та її приведення до цілі 5% у 2026 році.

Зростання економіки триває, хоча й залишається обмеженим через вплив війни.

Джерело: офіційний сайт НБУ

8 листопада

Як планують здійснювати контроль за орендованим майном

Як планують здійснювати контроль за орендованим майном

Порядок встановлює механізм організації та здійснення контролю за виконанням умов договорів оренди та використанням державного майна, переданого в оренду.

За проєктом розрізняють три види контрольних заходів у сфері оренди державного майна:

  • постійний контроль;
  • періодичний комплексний контроль;
  • позаплановий контроль.

Постійний контроль здійснює:

  • балансоутримувач – за використанням об’єкта оренди;
  • орендодавець – за виконанням умов договору оренди.

Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

Учасниками періодичного комплексного контролю є представники орендаря, представники орендодавця та балансоутримувача (або/та уповноваженого органу управління – якщо об’єкт оренди перебуває на балансі орендаря).

Позаплановий контроль здійснюється у разі надходження відповідного доручення КМУ, звернення органу управління, в якому обґрунтовано необхідність його проведення, або звернення орендаря. Склад учасників позапланового контролю аналогічний складу учасників періодичного комплексного контролю.

Проєкт порядку визначає процедури проведення контролю, строки, а також як оформлюватимуть результати контролю за виконанням умов договорів оренди та використанням державного майна, переданого в оренду.

Зауваження та пропозиції до проєкту Фонд держмайна прийматиме до 29.11.2024 на електронну скриньку (e-mail): [email protected].

8 листопада

ПДВ і втрати в межах природного убутку

Інвентаризація-2024: відповіді на гарячі запитання

ПДВ і втрати в межах природного убутку

З метою визначення податкових зобов’язань з ПДВ відповідно до пункту 198.5 ПК при списанні втрат, що виникли у процесі переміщення, зберігання та реалізації товарів, платники ПДВ повинні керуватися чинним законодавством України.

Так, обов’язок щодо нарахування податкових зобов’язань з ПДВ відповідно до пункту 198.5 ПК виникає у платника ПДВ у разі, якщо придбані товари/послуги та/або необоротні активи призначаються для використання або починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника ПДВ.

Якщо платник списує втрати, що виникли у процесі переміщення, зберігання та реалізації товарів, такі товари не можуть бути використані в оподатковуваних ПДВ операціях у межах господарської діяльності платника ПДВ. При цьому, якщо під час придбання таких товарів суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, то платник відповідно до пункту 198.5 ПК зобов’язане не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбувається їх списання, здійснити нарахування податкових зобов’язань з ПДВ за основною ставкою виходячи із вартості придбання таких товарів.

Водночас, у разі списання втрат, що виникли у процесі переміщення, зберігання та реалізації товарів, у межах норм їх природного убутку, та, якщо під час їх придбання суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, податкові зобов’язання з ПДВ не нараховуються (за умови, що вартість таких товарів включається до складу вартості іншої продукції (товарів), операції з постачання якої підлягають оподаткуванню ПДВ).

Із ІПК від 31.10.2024 № 5095/ІПК/24-13-04-02

8 листопада

Ваш помічник під час інвентаризації в бюджетних установах

Перш за все зупинімося на процесі проведення інвентаризації. У цій статті ми розглянули терміни, етапи проведення інвентаризації та оформлення її результатів.

Коли оформлюватиме документи, обов’язково скористайтеся зразком заповнення наказу про проведення інвентаризації.

наказ про проведення інвентаризації

В блоці ж нижче отримаєте відповіді на гарячі запитання з приводу інвентаризації в бюджетних установах від ваших колег.

Ваш помічник під час інвентаризації в бюджетних установахЛюдмила Кравченко, керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух

 Комісія встановила пересортицю. Як врегулювати інвентаризаційну різницю?   У якому розмірі МВО понесуть матеріальну відповідальність за нестачу? 
 Як виправити помилки в інвентаризаційних документах?   Комісія виявила основні засоби, які установа списала з балансу, але працівники все одно їх використовують. Що робити? 
 Як заповнювати матеріали інвентаризації: від руки чи за допомогою комп’ютера?  З ким із працівників можна укласти договір про повну матеріальну відповідальність?
 Як провести інвентаризацію розрахунків із дебіторами й кредиторами?   Як під час інвентаризації видати або прийняти матеріальні цінності? 

 

Ваш помічник під час інвентаризації в бюджетних установахСвітлана Лістрова, експерт із трудового та податкового законодавства, Київ

 Як провести інвентаризацію, якщо майно, розміщене на окупованій території, знищили?   У школі треба списати й демонтувати будівлю котельні. Маємо Акт обстеження будівлі й дозвіл місцевої ради. Які ще документи оформити? 
 У 2023 році були виконані роботи щодо встановлення системи відеоспостереження, до якої включені й камери відеоспостереження. Як показати їх в актах інвентаризації?   Чи можна вважати нецільовим використанням коштів створення об’єкта основних засобів (необоротних активів) за рахунок поточних видатків за КЕКВ 2240? 
 У бюджетній установі оголосили простій. До кабінетів установи немає доступу, бо працівники забрали ключі додому. Через це провести інвентаризацію не маємо змоги. Що робити в цій ситуації?

 

7 листопада

Міжнародний день бухгалтера – привітайте колег персональною листівкою!

листівка до дня бухгалтера

СТВОРИТИ ПЕРСОНАЛЬНУ ЛИСТІВКУ

Редакція е-журналів для професіоналів «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата» вітає своїх читачів та передплатників із Міжнародним днем бухгалтера!

Сильні духом незламні професіонали – ось такі українські бухгалтери, які попри всі труднощі воєнного часу зводять баланс та вчасно подають звітність. Це ваша справжня SuperСила, яка заслуговує поваги та відзнаки.

Закликаємо вас поділитися святковим настроєм з колегами та привітати їх персональною листівкою: натискайте кнопку «Створити персональну листівку», завантажуйте листівку та надсилайте її поштою або поширюйте в соціальних мережах.

7 листопада

Положення про атестацію педпрацівників – які зміни

Положення про атестацію педпрацівників – які зміни

Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

Міносвіти оновило Положення про атестацію педагогічних працівників (наказ МОН від 09.09.2022 № 805, у редакції наказу від 10.09.2024 № 1277). Положення розроблено з метою удосконалення й осучаснення механізму оцінювання роботи педагогів та усунення законодавчих колізій.

Що змінено:

  1. Урегульовано питання присвоєння педагогічних звань і кваліфікаційних категорій учителям, які не мають вищої освіти.
  2. Визначено, що за педагогами, які переходять на роботу в інші заклади освіти на ті ж посади або переривають свою роботу, зберігаються педагогічні звання і кваліфікаційні категорії до наступної атестації.
  3. Удосконалено порядок  створення атестаційних комісій та визначено перелік субʼєктів, які їх можуть створювати. Зокрема, передбачено можливість створення атестаційних комісій  приватними закладами освіти та/або їхніми засновниками.
  4. Урегульовано присвоєння педагогічних звань «старший викладач», «старший учитель» і «старший вихователь». Їх присвоюють педагогам, яким за результатами попередньої атестації присвоєно (підтверджено) кваліфікаційну категорію не нижче ніж «спеціаліст другої категорії» (або встановлений відповідний тарифний розряд) та стаж роботи яких понад 3 роки.
  5. Також унормовано присвоєння таких педагогічних звань: «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь-методист», «педагог-організатор-методист», «практичний психолог – методист», «керівник гуртка – методист», «старший вожатий – методист». Їх присвоюють педагогам, які працюють на відповідних посадах та які за результатами попередньої атестації мають кваліфікаційну категорію не нижче ніж «спеціаліст вищої категорії» (або встановлено відповідний тарифний розряд), вищу освіту та стаж роботи понад 5 років.
  6. Не тільки проходження курсів професійного розвитку, а й здобуття освіти в закладі вищої, фахової передвищої освіти наступні 5 років зараховуватимуть як підвищення кваліфікації.
  7. Урегульовано питання атестації педагогічних працівників, які мають навантаження з кількох навчальних предметів.
  8. Відтепер у разі викладання кількох навчальних предметів педагоги самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації в межах загального обсягу підвищення кваліфікації (150 годин або 30 кредитів ЄКТС).
  9. Визначено, що атестаційні комісії І рівня можна створювати в закладах освіти і відокремлених структурних підрозділах, у яких є щонайменше 15 педагогічних працівників.
  10. Після оформлення атестаційного листа про рішення комісії керівник закладу освіти має видати відповідний наказ, який є документом, що підтверджує присвоєння педагогічному працівникові кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання.

Джерело: офіційний сайт МОН

7 листопада

Реформа соцстрахування: чи повернуться лікарняні сумісникам за кошти ПФУ

Реформа соцстрахування: чи повернуться лікарняні сумісникам за кошти ПФУ

Калькулятор стажу

4 листопада 2024 року Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів провів чергове засідання у режимі відеоконференції.

При обговоренні порівняльної таблиці до проєкту Закону № 10017 від 06.09.2023 р. народні депутати України – члени Комітету також прийняли рішення рекомендувати ВРУ за результатами розгляду в другому читанні зазначеного законопроекту прийняти в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними правками.

Законопроектом пропонується внести зміни до низки законодавчих актів з метою приведення їх у відповідність до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 21.09.2022 №2620-ІХ та Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

Нагадаємо, цим законопроєктом також передбачено оновлення абз. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV. Тобто зміною передбачено повернення права на фінансування лікарняних від ПФУ для зовнішніх сумісників.

Норми чинного законодавства

Норми законопроєкту

Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»

Стаття 22. Призначення та здійснення страхових виплат за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності

1. Страхова виплата у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених законом, призначається та здійснюється за основним місцем роботи (діяльності).

Допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомога по вагітності та пологах застрахованим особам (у тому числі тим, які здійснюють підприємницьку чи іншу діяльність та одночасно працюють на умовах трудового договору) надається за основним місцем роботи (діяльності) або за місцем роботи за сумісництвом (наймом) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Застрахованим особам, стосовно яких страхувальник не виконав обов’язків щодо нарахування та здійснення страхових виплат за страховими випадками у зв’язку з відсутністю можливості встановлення місцезнаходження цього страхувальника, що підтверджується даними реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та актами перевірки центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхові виплати призначаються і здійснюються територіальним органом уповноваженого органу управління за місцем реєстрації їх місця проживання чи перебування у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Стаття 22. Призначення та здійснення страхових виплат за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності

1. Страхова виплата у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених законом, призначається та здійснюється за основним місцем роботи (діяльності).

Допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомога по вагітності та пологах застрахованим особам (у тому числі тим, які здійснюють підприємницьку чи іншу діяльність та одночасно працюють на умовах трудового договору) надається за основним місцем роботи (діяльності) та за місцем роботи за сумісництвом (наймом) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Застрахованим особам, стосовно яких страхувальник не виконав обов’язків щодо нарахування та здійснення страхових виплат за страховими випадками, у зв’язку з відсутністю можливості встановлення місцезнаходження цього страхувальника та/або внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного чи надзвичайного стану, що підтверджується даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, страхові виплати призначаються за заявою застрахованої особи, поданою до уповноваженого органу управління в паперовій або електронній формі, та здійснюються територіальним органом уповноваженого органу управління за місцем проживання / перебування застрахованої особи в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

7 листопада

Безоплатне харчування: ПДФО, військовий збір і ЄСВ

безоплатне харчування податки

Калькулятор індексації зарплати

У індивідуальній податковій консультації від 04.11.2024 № 5110/ІПК/99-00-24-03-03 податківці зробили висновок, що дохід, отриманий фізичною особою у вигляді вартості безоплатного харчування:

  • включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого платника як інший дохід та оподатковується ПДФО і військовим збором на загальних підставах;
  • є базою нарахування ЄСВ.

7 листопада

Замість висновку МСЕК – оцінка працездатності

мсек оцінка працездатності

Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

Законопроєкт запроваджує перехід від встановлення статусу особи з інвалідністю на підставі висновку МСЕК, до оцінки працездатності. Оцінка працездатності передбачатиме оцінювання впливу наявних функціональних обмежень особи на її здатність до трудової діяльності.

Оцінка працездатності буде частиною реабілітаційного відновлювального процесу. Здоров’я працівника відновлюватимуть за принципом індивідуального підходу і надання необхідних саме йому реабілітації та соціальної підтримки. Без встановлення особі статусу інвалідності, реабілітаційний процес включатиме надання людині допоміжних засобів реабілітації, соціальних послуг, необхідних безкоштовних ліків і перенавчання за потреби. Оцінку працездатності проводитимуть на завершальному етапі після отримання людиною усього комплексу реабілітації.

Законопроєкт вводить нові статуси:

  • «стійке повне обмеження працездатності» – передбачатиме автоматичне нарахування людині щомісячної страхової виплати;
  • «стійке часткове обмеження непрацездатності» – людина отримуватиме допомогу у поверненні до попередньої роботи, пошуку нової роботи, навчанні чи перенавчанні та щомісячну виплату за умови сприяння своєму працевлаштуванню.

Особа, що за результатами оцінки буде визнана працездатною, вважатиметься такою, що не потребує підтримки від системи соціального страхування, оскільки спроможна самостійно забезпечити собі гідний рівень життя.

На думку розробників, зміни забезпечать справедливість у соціальному страхуванні через впровадження нового механізму оцінки працездатності, що базується на міжнародних стандартах. Оцінку надаватимуть дистанційно й анонімно, на основі інформації, що не міститиме імені та прізвища людини. Заява на оцінку працездатності подаватиметься після реабілітації в електронному або паперовому форматі на основі реабілітаційного направлення. Статус працездатності визначатиме незалежний експерт:

Виплати для осіб, які потребують підтримки під час реабілітації, будуть не лише збережені, але й збільшені. Зміни гарантують, що ті, хто тимчасово втратив працездатність через хворобу чи травму, отримуватимуть більшу фінансову допомогу. Страхова виплата може виплачуватися особі терміном до одного року, на випадок, якщо процес реабілітації є складним і тривалим.

Особам, які отримали стійке обмеження працездатності, буде здійснюватися страхова виплата у зв’язку із стійким обмеженням працездатності замість пенсії по інвалідності та щомісячної страхової виплати, які за змістом дублюють одна одну. Розмір страхової виплати коригуватимуть у разі, якщо у застрахованої особи є інші джерела доходу.

Однак усі ці новації будуть застосовуватись лише для нових страхових випадків, що настали після набрання чинності відповідного закону. Набрання чинності передбачено законопроєктом через один рік після офіційного опублікування закону.

Пропозиції та зауваження до законопроєкту Мінсополітики прийматиме до 18.11.2024 на електронну скриньку (e-mail): [email protected].

6 листопада

Чи відновлять бронювання через Дію після 15 листопада

Чи відновлять бронювання через Дію після 15 листопада

Бронювання працівників: Мінекономіки роз’яснює зміни

Про це, а також про те, як за необхідністю буде проводитися розбронювання, повідомила заступниця директора Департаменту з розвитку електронних послуг у Міністерстві цифрової трансформації Валерія Ткач під час брифінгу, передає УНН.

Чи відновиться можливість бронювання через Дію після 15 листопада?

«Мінцифра працює відповідно до рішень Уряду. Було рішення Уряду призупинити цю послугу на час проведення аудиту. Мінцифра рішення ці виконує. Тобто зараз послуга не працює для бронювання нових співробітників, і проводиться аудит. Щойно аудит буде завершено, будуть результати, і на підставі цих результатів Уряд буде приймати рішення про те, як ця послуга буде працювати далі», – відповіла Ткач.

Вона зазначила, що Мінцифра очікує рішення Уряду та рішення Мінекономіки.

«Але сподіваємося, що послуга буде в майбутньому доступна, тому що вона спростила життя багатьом підприємцям, і ця послуга дійсно в декілька кліків дає можливість забронювати унікального співробітника підприємства, якщо компанія критично важлива. Тому зараз ми очікуємо завершення аудиту, результатів аудиту, і якщо це буде необхідно, ми готові взяти участь в тому, щоб ще більше спростити цей сервіс, можливо, додати новий функціонал», – додала вона.

Також Ткач нагадала, що було прийняте протокольне рішення Уряду щодо тих працівників, які були заброньовані до 31 травня.

«Їм була надана можливість продовжити бронювання, але онлайн це не передбачено, тому це процедура по 76 постанові, тобто через Мінекономіки. На порталі «Дія» це недоступно», – сказала Ткач.

Окрім того, вона зазначила, що портал Дія сприяє прозорості.

«Ми реалізовуємо функціонали на порталі Дія за результатами аудиту, якщо у підприємства буде скасоване рішення про критичність, то такі рішення будуть вноситися в єдиний перелік, і за поданням таких рішень, ті особи, які були забороньовані в цих підприємствах, будуть розброньовуватися автоматично. Як швидко бронюється, так швидко розброньовується. Тут все прозоро, чітко, згідно з права», – розповіла вона.

Нагадаємо, 20 жовтня повідомлялося, що послугу бронювання працівників від мобілізації в «Дії» тимчасово закрито. До 15 листопада триватиме аудит заброньованих військовозобов’язаних, після чого сервіс планують відновити.

Кабінет Міністрів ухвалив постанову, за якою в Україні проведуть повторну перевірку на критичність підприємств, які мають право на бронювання своїх працівників.

6 листопада

Президент підписав закони про подовження дії воєнного стану та мобілізації

Президент підписав закони про подовження дії воєнного стану та мобілізації

Бронювання працівників: Мінекономіки роз’яснює зміни

Верховна Рада 29 жовтня подовжила строк дії воєнного стану та загальної мобілізації на 90 діб.

Законопроєкт про продовження строку дії воєнного стану № 12151 від 28.10.2024 підтримали 311 народних депутатів, а законопроєкт про продовження строку проведення загальної мобілізації № 12152 від 28.10.2024 – 304.

Дія воєнного стану та загальної мобілізації подовжиться з 05 години 30 хвилин 10 листопада 2024 року на 90 діб – до 07 лютого 2025 року.

6 листопада 2024 р. Президент підписав закони про продовження дії воєнного стану та загальної мобілізації на 90 днів.

З початку вторгнення і повномасштабної війни це був 13-тий раз коли підписано закон про воєнний стан.

Джерело: Telegram-канал Ярослава Железняка

6 листопада

Впровадження АІКОМ та скасування форм звітності

впровадження аіком

Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

МОН затвердив:

  • Інструкцію про формування наборів даних з питань повної загальної середньої освіти з використанням програмно-апаратного комплексу «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту»;
  • Перелік наборів (склад) даних з питань повної загальної середньої освіти.

Набори даних з питань повної загальної середньої освіти формуються виключно з використанням засобів програмно-апаратного комплексу «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту» (АІКОМ) або освітніх інформаційних систем, що мають з ним електронну інформаційну взаємодію.

Заклади загальної середньої освіти 01.11.2024 подають статистичну звітність за формами № ЗНЗ-1 (один раз на рік) «Звіт закладу загальної середньої освіти», затвердженою наказом МОН від 30.07.2021 № 868, та № 83-РВК «Звіт про чисельність та склад педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти», затвердженою наказом МОН від 27.08.2018 № 937, на початок 2024/2025 навчального року без додаткової необхідності формування даних, визначених Переліком наборів (склад) даних з питань повної загальної середньої освіти.

Окрім цього, з 05.11.2024 скасовані форми звітності:

  • № 1-ЗСО «Звіт про продовження навчання для здобуття повної загальної середньої освіти випускниками 9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»;
  • № 1-ДБШ «Звіт дитячого будинку, загальноосвітньої школи-інтернату (спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату) для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»;
  • № 1-ДБШ (зведена) «Зведений звіт дитячих будинків, загальноосвітніх шкіл-інтернатів (спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів) для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»;
  • № ЗНЗ-2 «Звіт вечірньої (змінної) школи»;
  • № ЗВ-1 «Зведений звіт вечірніх (змінних) шкіл»;
  • № 77-РВК «Звіт про кількість дітей шкільного віку»;
  • № 83-РВК «Звіт про чисельність та склад педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти»;
  • № ЗНЗ-1 (один раз на рік) «Звіт закладу загальної середньої освіти»;
  • № 76-РВК (один раз на рік) «Зведений звіт закладів загальної середньої освіти».

Накази МОН від 24.09.2024 № 1367 та від 01.10.2024 № 1407, якими запроваджені новації, набрали чинності 05.11.2024.

6 листопада

Нове положення про атестацію педпрацівників вже чинне

атестація педпрацівників

Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

МОН установило, що кваліфікаційні категорії, педагогічні звання, присвоєні до 05.11.2024, є дійсними до атестації педагогічних працівників, що буде проведена згідно з новою редакцією Положення.

Педпрацівникам, яким до 05.11.2024 за результатами попередньої атестації було присвоєно педагогічне звання та які мають відповідний освітньо-професійний ступінь (освітньо-кваліфікаційний рівень), при проведенні чергової атестації:

  • встановлюватимуть відповідність (невідповідність) займаній посаді;
  • підтверджуватимуть (не підтверджуватимуть) педагогічне звання.

У разі підтвердження педагогічного звання педагогічному працівникові присвоюватимуть кваліфікаційну категорію, яка дає право на присвоєння (підтвердження) такого педагогічного звання.

Право на зарахування сертифікації як чергової атестації мають педагогічні працівники, які до 05.11.2024 успішно пройшли сертифікацію, мають чинні сертифікати про її проходження та які не скористалися таким правом до 05.11.2024.

Наказ МОН від 10.09.2024 № 1277, яким затверджено нову редакцію Положення, набрав чинності 05.11.2024.

6 листопада

Програма зимової підтримки для українців: хто та які пільги отримає

Програма зимової підтримки для українців: хто та які пільги отримає

Калькулятор індексації зарплати

Зокрема, команда Мінсоцполітики працює над розробкою рішень для запровадження наступних змін:

  • якщо вартість встановленого у домогосподарстві енергетичного обладнання для підтримки енергонезалежності не перевищує 150 тис грн, субсидія за родиною має зберігатися. Встановлення альтернативних джерел живлення і генерації – важливе, тому люди не повинні втратити право на житлову субсидію;
  • навіть  у разі перебоїв електропостачання, розмір субсидії на оплату електроенергії не має зменшуватись.

Мінсоцполітики нагадує, що напередодні зими держава вже  розгорнула масштабну програму зимової підтримки, зокрема

  • 2,8 млн українських родин отримають житлові субсидії та пільги. У державному бюджеті передбачено на ці потреби близько 42 млрд грн;
  • для військових цьогоріч було спрощено механізм призначення житлово-комунальних пільг;
  • з середини січня 2025 р. для ВПО запускається програма субсидій на орендоване житло;
  • близько 500 тис. домогосподарств, які опалюють своє житло дровами чи вугіллям,  отримають додаткову грошову виплату на їх купівлю.

Джерело: офіційний сайт Мінсоцполітики

6 листопада

Хто залишиться зі світлом: Уряд змінив перелік об’єктів

Хто залишиться зі світлом: Уряд змінив перелік об’єктів Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

Зазначені зміни вносить постанова КМУ від 01.11.2024 №1260. Згідно з нею, до переліку критично важливих об’єктів, яким повинно бути забезпечено пріоритетне електропостачання відповідно до встановленого мінімального навантаження, відносяться об’єкти споживача, а саме:

  • об’єкти сил безпеки і сил оборони за переліками, визначеними такими органами або центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України;
  • технічні засоби електронних комунікацій та/або споруди електронних комунікаційних мереж за переліками, визначеними Національним центром оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій.

Згідно з постановою, до критично важливих об’єктів не застосовуватимуть графіки погодинного відключення до 01.06.2025 року.

5 листопада

Що буде, якщо Президент не підпише закон про військовий збір

Що буде, якщо Президент не підпише закон про військовий збір

Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

Своїми думками щодо того, чи підпише Президент закон про підвищення податків поділився у своєму Telegram-каналі перший заступник голови комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк.

«Тут цікава деталь по непідписанню податкового закону. Допустимо Президент з якоїсь причини вирішив не підписувати закон. В цьому році це десь лише 10-15 млрд грн, що багато – але думаю на внутрішньому ринку якось перебємось. А ось у 2025-му є проблемка. Цей закон порахований у Бюджеті 2025-го, там 120 млрд грн від цього закону вже закладено. 

І ось зараз після першого читання до наступного тижня Кабмін має нам передати текст Бюджету на друге читання. Тому питання як тоді вони будуть виходити з ситуації, якщо закон так і не буде підписаний. Тут або треба тоді скорочувати або якось балансувати», – прокоментував Железняк.

Він зауважив, що якщо все ж таки закон не буде підписано, то виходить що на 120 млрд треба буде забрати саме з оборонних видатків (так як вони фінансуються саме податками). Нардеп не вірить, що хтось на це піде. 

На його думку, є два варіанти:

  1. або збільшать на відповідну суму внутрішні запозичення (типу як trade-in з банками за те, що податок їм не підняли знову);
  2. або розраховують на ту частину фінансування військових видатків яка йде у 50 млрд $ від G7 (3 млрд від Британців та начебто десь 10 млрд $ від США).

«До речі, може як раз наявність цього варіанту 2️ і стало перепоною для підписання (це чисто моя теорія- не сприймайте за інсайд). Тільки є проблема - і 1️ перший і 2️ другий сценарій НЕ спрацюють! 

Більш того, на 110% створять нам одразу проблеми з МВФ і іншими партнерами. Прям одразу. А враховуючи, що фінансування 50 млрд $ G7  прямо привʼязано до виконання МВФ, то ….. теж не спрацює», – запевнив Железняк.

Саме тому, Ярослав Железняк переконаний, що в результаті Президент закон підпише.

Джерело: Telegram-канал Ярослава Железняка

5 листопада

Затверджено перелік товарів, що не підлягають обміну

Затверджено перелік товарів, що не підлягають обміну

Калькулятор індексації зарплати

До Переліку товарів, що не підлягають обміну (поверненню) увійшли:

  • харчові продукти;
  • лікарські засоби;
  • засоби особистої гігієни (зубні щітки, щітки для волосся, пензлики для вій чи нігтів, помазки для гоління, щітки для особистої гігієни, манікюрні, педикюрні інструменти та інші подібні товари);
  • косметична продукція та мийні засоби без захисної упаковки, яка перешкоджає вільному доступу до таких товарів;
  • товари, нарізані або розкроєні під розмір, визначений споживачем.

Також відповідно до постанови КМУ від 01 листопада 2024 р. № 1243 втратили чинність:

  1. Постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів» від 19 березня 1994 р. № 172.
  2. Пункт 2 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 17 серпня 2002 р. № 1178.
  3. Постанова Кабінету Міністрів України «Про доповнення переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)» від 20 серпня 2003 р. № 1317.
  4. Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін у додатки 2 і 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172» від 13 грудня 2004 р. № 1642.
  5. Постанова Кабінету Міністрів України «Про доповнення додатка 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. № 172» від 7 грудня 2005 р. № 1173.

Джерело: постанова КМУ від 01 листопада 2024 р. № 1243

5 листопада

Що змінилося у «Пакунку малюка»

Що змінилося в пакунку малюка

Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

У 2024 році Мінсоцполітики оновило вміст цього боксу. Минулого року були проведені публічні консультації з молодими родинами, у яких з’явилися діти. Молоді батьки поділилися ідеями, щоб вони змінили чи додали до бебі-боксу, відштовхуючись від свого досвіду появи новонародженого у родині.

Тепер в оновлений «Пакунок малюка» додали товари, які мають попит, наприклад:

  • багаторазові вологостійкі пелюшки;
  • теплі речі;
  • збільшили розмір пледа-ковдри;
  • зменшили кількість одягу малого розміру, з якого малята швидко виростають.

Крім того, у новому пакунку малюка додана книжка «Від народження до року», яку розробили і надрукували партнери міністерства – ЮНІСЕФ. Це практичний порадник для всіх батьків новонароджених, який містить найкраще зі світового досвіду і поради українських експертів та експерток. Наразі це понад 50 якісних товарів.

Отримати «Пакунок малюка» можуть:

  • всі громадяни України;
  • іноземці, які постійно або тимчасово проживають в Україні;
  • біженці;
  • родичі, опікуни, усиновлювачі, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі за відсутності обох батьків.

Отримати «Пакунок малюка» можна в пологовому будинку після народження дитини. Якщо в цей момент там відсутній бебі-бокс, протягом 30 календарних днів із дня народження дитини можна подати заяву на його отримання:

  • до органів соціального захисту населення

або

  • до Центру надання адміністративних послуг за місцем проживання чи перебування.

Щоб отримати пакунок необхідні наступні документи:

  • якщо дитина народилася у пологовому будинку:
    • заява на отримання пакунка;
    • копія свідоцтва про народження дитини;
  • якщо дитина народилася поза межами медичного закладу:
    • заява на отримання пакунка;
    • копія свідоцтва про народження дитини;
    • документ, який підтверджує народження дитини (видається медичним закладом або медичною консультативною комісією);
  • якщо дитина народилася за кордоном:
    • заява на отримання пакунка;
    • копія свідоцтва про народження дитини, виданого в Україні, або копію документа про народження, виданого країною, де народилася дитина, з нотаріально завіреним перекладом на українську мову.

Однак, бувають випадки, особливо, якщо в родини це вже не перша дитина, коли батьки бажають отримати грошову компенсацію замість пакунку. Вона становить 7689 гривень (вартість «Пакунка малюка» становить три розміри прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, у 2024 р. – цей прожитковий мінімум складає 2 563 грн). Ці кошти перераховують на спеціальний рахунок, відкритий у ПриватБанку. Їх можна використати лише на потреби дитини в магазинах, що приєдналися до проєкту.

Отримати грошову компенсацію можна двома шляхами:

  • особисто звернувшись до ЦНАПу чи органу соціального захисту населення за місцем проживання;
  • через застосунок Дія за допомогою послуги єМалятко.

Для оформлення компенсації необхідні:

  1. Заява.
  2. Копія свідоцтва про народження дитини
  3. Копія посвідки на проживання в Україні (для іноземців)
  4. Код платника податків
  5. Копія рішення про встановлення опіки (для опікунів )
  6. Копія рішення про влаштування дитини в сім'ю (для сім’ї патронатного вихователя, прийомної сім’ї або дитячого будинку сімейного типу )
  7. Спеціальний рахунок, відкритий у ПриватБанку (його номер потрібно зазначити в заяві)

Джерело: офіційний сайт Децентралізація

5 листопада

«Тисячу Зеленського» можна буде отримати без доступу до «Дії» – Мінекономіки

«Тисячу Зеленського» можна буде отримати без доступу до «Дії» – Мінекономіки Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

УНН з посиланням на прес-службу Мінекономіки повідомило, що виплачувати нарахування «єПідтримки» планують через відділення «Укрпошти» українцям, які не мають доступу до «Дії».

Нагадаємо, за програмою, що стартує з 1 грудня 2024 року, усі українці, крім тих, хто наразі перебуває за кордоном, зможуть отримати 1 тис. грн.

«Через війну збільшилась кількість соціально вразливих громадян, і метою президента та уряду є підтримка кожного українця. Передбачається, що механізм програми «єПідтримка» буде універсальним, а не вибірковим, щоб кошти могли отримати громадяни усіх категорій по всій країні. Ми не можемо передбачити, які саме об’єкти і міста росіяни можуть обстрілювати, і де люди потребуватимуть допомоги найбільше. Виняток становитимуть тільки ті громадяни, які виїхали за кордон», – розповіли в Мінекономіки.

«Програма стосується не лише дорослих, а й дітей. Один із батьків зможе замовити виплату на свій рахунок для кожної своєї дитини. Наразі також розробляється механізм отримання коштів єПідтримки через відділення Укрпошти — для зручності тих громадян, які не мають смартфонів і доступу до Дії. Ці кошти не будуть оподатковуватися», – наголосили в Мінекономіки.

«Заявку на участь у програмі можна буде подати через Дію протягом грудня, січня або лютого. Для цього потрібно активувати картку Національний кешбек. Виплата надійде на цю картку. Витратити 1000 грн можна буде протягом 2025 року на оплату комунальних та інших послуг, покупку медикаментів, книжок або донат у фонди, що підтримують Сили Оборони», – повідомили в Мінекономіки.

5 листопада

Дні здоров’я бухгалтера з Експертус

🙂МАРАФОН ТИЖЕНЬ 1: Дихання як джерело енергії та духовного здоров’я

Перший тиждень марафону присвячений диханню, тож опануємо дихальні вправи, що допоможуть вам зняти напруження та розслабитися. Дні здоров’я бухгалтера з Експертус

Уже кілька років українці живуть у надважких стресових умовах війни. Годі й уявити, якої шкоди зазнало наше здоров’я вже та які наслідки матимемо в майбутньому.

Більшість із нас нині, як у тій приказці: «Здоров’я як щастя. Коли його не помічаєш, значить, воно є». Однак, коли існує перманентна загроза життю, немає змоги думати про інші проблеми. Тож ми задумалися: чи отримує тема здоров’я належну увагу? Відповідь не забарилися.

Тому наше видавництво оголошує з питання здоров’я АЛЯРМ! Ініціюємо для вас спеціальний марафон — Дні здоров’я з Експертус. Разом прокачаємо навички:

  • правильно дихати;
  • дотримувати водного балансу;
  • збалансовано харчуватися;
  • управляти стресом.

Ніякі поради не замінять справжньої перевірки організму в лікаря! Зізнаємося, нам теж мороз шкірою від тих кабінетів. Але що вдієш?

Протягом місяця очікуйте нових статей про здоров’я в журналі «Головбух Бюджет». Разом із нами виконуйте оздоровчі завдання та вправи. Можете поділитися посиланнями на статті в соцмережах. Будьмо здорові!

5 листопада

Уточнення окремих норм законодавства про працю

Уточнення окремих норм законодавства про працю

КАЛЬКУЛЯТОР СТАЖУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ТА СЛУЖБИ В ОМС

Законопроєкт уточнює окремі норми Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136-IX (далі – Закон № 2136).

Так, наразі тривалість щотижневого безперервного відпочинку може бути скорочена до 24 годин згідно з частиною 5 статті 6 Закону № 2136. Законопроєктом передбачено, що таке можливо лише за умови необхідності виконання робіт, пов’язаних з дією воєнного стану.

Наразі стаття 8 Закону № 2136 передбачає, що у період дії воєнного стану не залучаються до роботи в нічний час жінки, які мають дитину віком до одного року (без їх згоди). Законопроєктом уточнюють, що ця норма стосуватиметься жінок, які мають дитину віком до трьох років.

 

5 листопада

Нова база даних та нові обов’язки для працівників

Нова база даних та нові обов’язки для працівників

Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»

Національна база даних енергетичних та експлуатаційних характеристик будівель (далі – база даних будівель) є складовою частиною Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва та розміщується за офіційною веб-адресою.

Порядок визначає процедуру та вимоги щодо формування, наповнення та ведення цієї бази даних. До бази даних вноситимуть відомості про основні технічні показники об’єктів будівництва, технічні характеристики інженерних систем та енергоспоживання будівель:

  • органів державної влади;
  • підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління;
  • виконавчих органів сільських, селищних, міських рад;
  • місцевих держадміністрацій;
  • будівель територіальних громад, що належать до комунальної власності сільських, селищних, міських територіальних громад;
  • багатоквартирних будинків.

Ці відомості вноситимуть:

  • органи державної влади;
  • підприємства, установи та організації, що належать до сфери їх управління;
  • виконавчі органи сільських, селищних, міських рад;
  • місцеві держадміністрації.

Порядок містить два додатки:

  1. Основні технічні показники об’єкта будівництва, технічні характеристики інженерних систем та енергоспоживання будівлі щодо будівлі територіальних громад.
  2. Основні технічні показники об’єкта будівництва, технічні характеристики інженерних систем та енергоспоживання будівлі щодо багатоквартирного будинку.

Постанова КМУ від 01.11.2024 № 1254, якою затверджено Порядок, визначає етапи по наповненню Бази даних будівель. Першим етапом є наповнення загальної інформації про будівлю територіальних громад:

1) адреса будівлі;

2) найменування органу державної влади, підприємства, установи, організації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, місцевої державної адміністрації;

3) форма власності;

4) відомості про власника будівлі;

5) функціональне призначення будівлі;

6) належність будівлі до пам’яток культурної спадщини та/або об’єктів культурної спадщини.

Це потрібно зробити:

  • до 30.04.2025 – органам державної влади, підприємствам, установам та організаціям, що належать до сфери їх управління;
  • 31.07.2025 – місцевим державним адміністраціям, виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.

Постанова КМУ від 01.11.2024 № 1254, якою затверджено Порядок, набрала чинності 05.11.2024.

 

 

4 листопада

7 зразків заповнення для призначення та виплати лікарняних і декретних

Теми електронних лікарняних та декретних важливі для багатьох бухгалтерів. Тож ми зібрали зразкову добірку, яка допоможе вам впоратися з нарахуваннями та виплатами без помилок.

7 зразків заповнення для призначення та виплати лікарняних і декретних

Скачати
7 зразків заповнення для призначення та виплати лікарняних і декретних Скачати
7 зразків заповнення для призначення та виплати лікарняних і декретних Скачати
7 зразків заповнення для призначення та виплати лікарняних і декретних Скачати
7 зразків заповнення для призначення та виплати лікарняних і декретних Скачати
7 зразків заповнення для призначення та виплати лікарняних і декретних Скачати
7 зразків заповнення для призначення та виплати лікарняних і декретних Скачати