Що нового

Бухоблік та оподаткування

27 вересня

Календар бухгалтера на жовтень – обирайте найкращу заставку на робочий стіл комп'ютера

календар бухгалтера на жовтень

СКАЧАТИ КАЛЕНДАР БУХГАЛТЕРА

Друзі, ось і починається четвертий квартал 2024 року. Саме час завантажити календар бухгалтера на жовтень й звіритися з графіком звітності та сплати податків.

Редакція е-журналів «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата» підготували для вас чотири розкішних календарі, які ви можете завантажити на робочий стіл комп'ютера в якості заставки на екран.

Скачайте, користуйтеся та діліться з друзями та колегами!

календар бухгалтера жовтень календар бухгалтера
СКАЧАТИ КАЛЕНДАР БУХГАЛТЕРА СКАЧАТИ КАЛЕНДАР БУХГАЛТЕРА
скачати календар бухгалтера скачати календар бухгалтера жовтень
СКАЧАТИ КАЛЕНДАР БУХГАЛТЕРА СКАЧАТИ КАЛЕНДАР БУХГАЛТЕРА

27 вересня

Затвердили зміни, які поліпшать діяльність «Школи супергероїв»

Затвердили зміни, які поліпшать діяльність «Школи супергероїв»

Калькулятор стажу

Внесено зміни до постанов КМУ:

  • «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам» від 14.04.1997 № 346;
  • «Деякі питання забезпечення організації та надання освітніх послуг дітям, які перебувають на стаціонарному лікуванні або яким надається реабілітаційна допомога» від 28.10.2021 № 1160.

Метою змін є:

  • покращення надання освітніх послуг Державною установою «Школа супергероїв» дітям, які знаходяться на лікуванні та реабілітації у закладах охорони здоров’я;
  • оптимізації діяльності Школи та штату її секретаріату.

Які зміни очікують на організаційні та освітні процеси «Школи супергероїв»:

  1. Освіта стане безперервною не тільки для дітей, які проходять лікування та реабілітацію у закладах охорони здоров’я в Україні, а й за кордоном, щоб мінімізувати освітні втрати через пропуск занять.
  2. Педагогічні працівники будуть забезпечені державними гарантіями так само, як і педагоги закладів освіти.
  3. Планується залучити вчителів іноземних мов, а також вчителів спеціальної освіти для дітей, які перебувають у психіатричних відділеннях або закладах із надання психіатричної допомоги, з метою проведення корекційно-розвиткових активностей.
  4. «Школа супергероїв» отримає можливість використовувати приміщення закладів охорони здоров’я на безоплатній основі. Кожна кімната матиме доступ до укриттів на базі закладу охорони здоров’я.

Викладено у новій редакції Статут державної установи «Школа супергероїв». Реалізація всіх змін не потребує додаткових витрат з державного бюджету. Оптимізація посад Школи відповідно до потреб допоможе організувати залучити потрібних фахівців у межах бюджету. Забезпечення викладання іноземної мови для учнів початкових класів буде можливим завдяки перерозподілу ресурсів між іншими предметами.

МОН нагадує, що державна установа «Школа супергероїв» – це мережа освітніх центрів у лікарнях, яка надає освітні, корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги для дітей, які перебувають на лікуванні чи реабілітації, зокрема для дітей з особливими освітніми потребами.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука, офіційний сайт МОН

27 вересня

Призовникам дозволять ставати на військовий облік онлайн

Призовникам дозволять ставати на військовий облік онлайн

Бронювання працівників: Мін­еко­но­міки роз’яснює зміни

Законопроєктом пропонується удосконалити деякі питання, повʼязані з наданням можливості громадянам України чоловічої статті, яким у рік взяття на військовий облік виповнюється 17 років, вставати на облік призовників:

  • шляхом проходження електронної ідентифікації та уточнення своїх персональних даних засобами Електронного кабінету призовника, військовозобовʼязаного, резервіста в порядку, визначеному КМУ;
  • або особистого прибуття до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки у визначений строк.

Також пропонується:

  • виключити із Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» положення щодо утворення та діяльності комісії з питань взяття на військовий облік призовників, необхідності проходити медичний огляд та унормування можливості громадянам, які беруться на облік призовників, проходити електронну ідентифікацію та уточнення своїх персональних даних засобами електронного кабінету призовника, військовозобовʼязаного, резервіста в порядку, визначеному КМУ;
  • визначити поважні причини не взяття громадянина України на військовий облік призовників;
  • унормувати на законодавчому рівні необхідність перед направленням для проходження практичних занять базової загальновійськової підготовки проходити медичний огляд у порядку, що визначається Міністерством оборони України тощо.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

27 вересня

Кому з медпрацівників призначили надбавки за вислугу років

Кому з медпрацівників призначили надбавки за вислугу років

Калькулятор індексації зарплати

Внесено зміни до постанови КМУ «Про затвердження Порядку виплати надбавки за вислугу років медичним та фармацевтичним працівникам державних та комунальних закладів охорони здоровʼя» від 29.12.2009 № 1418 в частині встановлення надбавки:

  • деяким професіоналам у галузі охорони здоровʼя у закладах охорони здоровʼя;
  • професіоналам з вищою немедичною освітою у сфері охорони здоров'я;
  • а також фахівцям з числа працівників сфери охорони здоров’я з освітнім (освітньо-кваліфікаційним) ступенем фахового молодшого бакалавра;
  • молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста);
  • бакалавра, зокрема, з немедичною освітою;
  • магістрам з медсестринства.

Доповнено назву Постанови та Порядок виплати надбавки за вислугу років медичним та фармацевтичним працівникам державних та комунальних закладів охорони здоровʼя фахівцями з реабілітації.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

27 вересня

Від ООН 350 школам буде надана допомога

Від ООН 350 школам буде надана допомога

Пошук по Класифікатору професій

Затверджено Порядок та умови отримання грошової допомоги від Дитячого фонду Організації Обʼєднаних Націй (ЮНІСЕФ) закладами загальної середньої освіти на 2024/25 навчальний рік.

Передбачено, що розмір допомоги кожному закладу становить 290 тис. 500 гривень і надається разово протягом 2024-2025 років, крім випадків, коли ЮНІСЕФ повідомив МОН про можливість надання додаткової допомоги.

Визначено, що перелік, що включає 350 пріоритетних закладів загальної середньої освіти, які відповідають критеріям отримання допомоги, затверджує МОН.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

27 вересня

Реєструйтеся на вебінар «Які помилки під час інвентаризації гарантують штрафи»

вебінар помилки під час інвентаризації

ВЗЯТИ УЧАСТЬ В ВЕБІНАРІ

За неякісну щорічну інвентаризацію відповідає не тільки керівник установи, а й особи, які працювали в складі комісії. Е-журнал «Головбух Бюджет» проводить вебінар, під час якого колишній ревізор підкаже, яких помилок інвентаризаційні комісії припускаються найчастіше, чому інвентаризацію можуть визнати неякісною та як діяти, щоб не отримати штрафів.

Дата та час проведення: 24 жовтня, 14.00.

Лектор: керівник групи експертів із бюджетного обліку Людмила Кравченко.

Програма вебінару

  1. Яких порушень припускається інвентаризаційна комісія.
  2. Які підстави мають ревізори, щоб визнати проведену інвентаризацію неякісною. Розглянемо витяги з актів ревізії.
  3. Як зреагують ревізори на активи, які установа не використовує.
  4. Як не порушити законодавства через непередбачувані фактори, пов’язані з війною.
  5. Хто відповідатиме за неякісну інвентаризацію.

27 вересня

Яка тривалість граничного операційного дня для реєстрації ПН/РК

операційний день реєстрації пн рк

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

Нагадаємо, операційний день – це частина дня, протягом якої від платників ПДВ приймають податкові накладні (ПН) / розрахунки коригування (РК) та реєструють їх у ЄРПН або зупиняють їх реєстрацію.

Операційний день триває в робочі дні з 8:00 до 20:00. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребували зупинки ЄРПН, не проводились протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації ПН/РК припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

З 25.09.2024 тривалість операційного дня для реєстрації ПН/РК, на який припадає граничний строк їх реєстрації, збільшили – триває з 0:00 до 24:00, тобто цілу добу (без перерв). При цьому не має значення робочий це день чи вихідний.

Якщо ПН/РК подані до органу ДПС для реєстрації у ЄРПН у день, на який припадає граничний строк їх реєстрації, орган ДПС їх реєструватиме не пізніше наступного операційного дня. В цей же строк він зобов’язаний надіслати відповідну квитанцію.

Збільшення тривалості граничного операційного дня є тимчасовим заходом – на період до припинення/скасування воєнного стану.

Ця новація запроваджена постановою КМУ від 24.09.2024 № 1088, яка набрала чинності 25.09.2024.

27 вересня

Оновлення ПЗ «Фіндокументи» версія 2024.4

оновлення пз фіндокументи 2024

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

У версії ПЗ «Фіндокументи» 2024.4 (1.3.8.4) виправили помилки:

  • щодо автоматизованого додавання полів S100, S200, S205 (не в усі потрібні файли даних автоматизовано додавалися ці поля);
  • формування друкованих форм за довідками Мінфіну/головного розпорядника коштів (ГРК):
    • «Довідка про зміни до кошторису»;
    • «Зведення показників спеціального фонду кошторису»;
  • перевірки даних перед збереженням, що заносяться функціями:
    • «Кошториси» → «Зміни кошторису та помісячного плану за довідками Мінфіну»;
    • «Кошториси» → «Зміни кошторису та помісячного плану за довідками ГРК».

В оновлення включено останній довідник PKLVID.DBF (КПК ДБ) станом на 10.09.2024.

Для завантаження оновлення (буде у zip-архіві) потрібно натиснути посилання «2 Оновлення до програмного забезпечення «Фіндокументи»: OnovPaym_2024_1-2024_4.zip (від 25.09.2024)» у розділі «Програмний комплекс «Фіндокументи» (…)» підрубрики «Програмне забезпечення для завантаження» рубрики «Електронні сервіси» офіційного веб-порталу Казначейства.

Використовуйте інструкції від Казначейства для встановлення та для оновлення.

26 вересня

Чому необхідно проводити атестацію робочих місць

Чому необхідно проводити атестацію робочих місць

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Атестація робочих місць передбачає:

  • встановлення факторів і причин виникнення несприятливих умов праці;
  • санітарно-гігієнічне дослідження факторів виробничого середовища, важкості й напруженості трудового процесу на робочому місці;
  • комплексну оцінку факторів виробничого середовища й характеру праці на відповідність їхніх характеристик стандартам безпеки праці, будівельним та санітарним нормам і правилам;
  • встановлення ступеня шкідливості й небезпечності праці та її характеру за гігієнічною класифікацією;
  • обґрунтування віднесення робочого місця до категорії зі шкідливими  (особливо шкідливими), важкими (особливо важкими) умовами праці;
  • визначення (підтвердження) права працівників на пільгове пенсійне забезпечення за роботу в несприятливих умовах;
  • складання переліку робочих місць, виробництв, професій і посад із пільговим пенсійним забезпеченням працівників;
  • аналіз реалізації технічних і організаційних заходів, спрямованих на оптимізацію рівня гігієни, характеру і безпеки праці.

Увага!

Гігієнічні дослідження факторів виробничого середовища й трудового процесу проводять лабораторії, атестовані Держпраці та Міністерством охорони здоров’я, в порядку, визначеному Мінсоцполітики разом з МОЗ. Оцінка умов праці під час атестації робочих місць проводиться з метою встановлення класів (ступенів) шкідливих умов праці, відповідно до Державних санітарних норм і  правил «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу».

Джерело: офіційний сайт Управління інспекційної діяльності у Запорізькій області Південно-Східного міжрегіонального управління Держпраці

26 вересня

Мінветеранів буде виплачувати допомогу у разі загибелі чи інвалідності військових

Мінветеранів прийматиме рішення про виплату допомоги у разі загибелі чи інвалідності військових

Калькулятор індексації зарплати

Кабмін ухвалив постанову № 1090 від 24 вересня 2024 р., яка спрощує процедуру призначення та виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності деяких категорій осіб відповідно до Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Раніше рішення про призначення одноразової грошової допомоги (ОГД) приймалися міжвідомчою комісією, а кошти виплачувалися органами соціального захисту населення. Відтепер Мінветеранів буде приймати рішення про призначення одноразової грошової допомоги та проводити її виплату шляхом зарахування коштів на банківський рахунок отримувача. 

Зокрема, нова процедура дозволить прискорити строки проведення виплат. Для призначення ОГД особи з інвалідністю внаслідок війни, які зазначені у п.п. 11–16 ч. 2 ст. 7 Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», та члени сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України відповідні заяву та документи можуть подати безпосередньо Мінветеранів, зокрема:

  • засобами поштового зв’язку,
  • або через Центри надання адміністративних послуг незалежно від задекларованого/зареєстрованого місця проживання.

Джерело: офіційний сайт КМУ

26 вересня

Зміни у нормативах наповнюваності груп/класів

нормативи наповнюваності класів

Калькулятор середньооблікової чисельності штатних працівників

МОН уніс зміни:

  • до Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах;
  • Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти;
  • Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти;
  • Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.

На час дії воєнного стану в Україні мінімальна наповнюваність дистанційного класу комунального закладу загальної середньої освіти становить 20 учнів (крім дистанційних класів в яких проводиться всеукраїнський інноваційний освітній проєкт за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти», спеціальних класів, з’єднаних класів (класів-комплектів) для яких мінімальна наповнюваність становить 5 учнів), але в будь-якому випадку не менше граничної мінімальної наповнюваності класу, встановленої абзацом першим частини другої статті 12 Закону України «Про повну загальну середню освіту» – 5 учнів.

При визначенні наповнюваності дистанційних класів не враховують учнів, які здобувають загальну середню освіту за іншими (крім дистанційної) формами.

У випадку неможливості сформувати дистанційний клас через недостатню кількість учнів одного року навчання (менше мінімальної наповнюваності) допускається створення дистанційного класу з меншою наповнюваністю ніж 20 учнів, але в будь-якому випадку не менше 5 учнів та не більше одного такого дистанційного класу для учнів одного року навчання на територіальну громаду.

Якщо кількість учнів не дозволяє утворити дистанційний клас не організовується здобуття загальної середньої освіти у формі педагогічного патронажу.

В умовах воєнного стану в Україні під час вивчення навчального предмету «Захист України» класи з очною та/або дистанційною формою (дистанційні класи) здобуття загальної середньої освіти діляться на групи з 8–15 особами у кожній.

Наказ МОН від 09.09.2024 № 1276, яким запроваджені новації, не набрав чинності.

26 вересня

Нову форму податкової накладної застосовуємо з 1 жовтня

нова форма податкової накладної

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

Мінфін затвердив зміни до:

Окрім цього Мінфін затвердив нові форми:

  • податкової накладної;
  • податкової декларації з податку на додану вартість;
  • уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок;
  • розрахунку податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.

Накази Мінфіну від 09.08.2024 № 400 та від 28.08.2024 № 418, якими внесені зміни, офіційно оприлюднили 25.09.2024. Вони наберуть чинності з 01 числа місяця, що настає за місяцем їх офіційного опублікування, тобто з 01.10.2024.

Саме з 01.10.2024 потрібно складати податкові накладні за новою формою.

26 вересня

Закупівлі для викладання навчального предмета «Захист України»

закупівлі для навчального предмета Захист України

Калькулятор стажу

Перелік засобів навчання та обладнання для забезпечення викладання навчального предмета «Захист України» закладами освіти визначено Типовим переліком засобів навчання та обладнання для забезпечення викладання предмета «Захист України» закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом МОН від 10.05.2024 № 659. Раніше закуповували за типовим переліком, що затверджений наказом МОН від 13.12.2021 № 1357.

Закупівля товарів, передбачених цими Особливостями, як і раніше, здійснюється в установленому законодавством порядку. Однак є певні особливості:

  • товар, вартість якого становить або перевищує 100 тис. грн, замовники закуповують з використанням електронного каталогу, якщо цей товар наявний в електронному каталозі станом на 15.06.2024. Раніше було достатньо наявності цього товару в електронному каталозі.
  • якщо обладнання, вартість якого становить або перевищує 100 тис. грн, замовники закуповують з використанням електронного каталогу, запит пропозицій постачальників замовник проводить відповідно до специфікації товару, сформованої адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення. Це нововведення від МОН.

Накази МОН від 07.08.2024 № 1110 та від 29.08.2024 № 1224, якими внесені зміни до Особливостей, набрали чинності 25.09.2024 р.

закупівлі для навчального предмета Захист України

25 вересня

Змінено порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних

Уряд вніс зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Про це повідомив постійний представник Кабміну у Верховній Раді Тарас Мельничук.

Зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних внесено з метою приведення його у відповідність до Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей експорту окремих видів товарів у період дії воєнного стану» від 09.05.2024 № 3706-IX у частині:

  • скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у яких відображені операції з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту товарів, до яких застосовано режим експортного забезпечення;
  • внесення змін до тривалості операційного дня для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації.

Порядок доповнено новими нормами:

  • що визначають тривалість операційного дня для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
  • запроваджено механізм скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

25 вересня

Як перевести сумісника на основне місце роботи

Як перевести сумісника на основне місце роботи

Пошук по Класифікатору професій

Відповідно до ч. 4 ст. 24 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпПУ) працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Норми ст. 24 КЗпПУ та Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413, поширюється на всі випадки, коли працівник виконує роботу на умовах трудового договору. При цьому, працівник не може бути допущений до роботи без повідомлення до Державної податкової служби та її територіальних органів про прийняття на роботу, оскільки у зазначених законодавчих актах чітко визначено, що повідомлення до Державної податкової служби та її територіальних органів подається до початку роботи працівника.

Відповідно до листа Міністерства економіки України від 24.06.2024 №4701-05/45070-09, якщо:

  • працівник, який працює у роботодавця за сумісництвом, бажає працювати у цього роботодавця за основним місцем роботи, то таку процедуру слід реалізувати через:
    • механізм звільнення працівника з місця роботи за сумісництвом та прийняття його на основне місце роботи.

Це пов’язано з тим, що законодавство про працю не містить механізмів переведення працівників з основного місця роботи на роботу за сумісництвом та навпаки. Разом з тим, працівник не може працювати за сумісництвом, не маючи при цьому основного місця роботи.

Якщо договір із сумісником було розірвано та укладено новий за основним місцем роботи, то відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 №504/96-ВР (далі – Закон «Про відпустки»):

  • звільненому працівнику виплачується грошова компенсація за всі невикористані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей.

Одночасно повідомляємо, що листи міністерств не є нормативно-правовими актами, вони мають інформаційно-рекомендаційний характер.

Джерело: офіційний сайт Управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Держпраці

25 вересня

Як оцінити результати службової діяльності призваного держслужбовця

щорічне оцінювання держслужбовців

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

Щорічне оцінювання результатів службової діяльності проводиться на підставі показників результативності, ефективності та якості, визначених з урахуванням посадових обов’язків держслужбовця, а також дотримання ним правил етичної поведінки та вимог законодавства у сфері запобігання корупції, виконання індивідуальної програми професійного розвитку, а також показників, визначених у контракті про проходження державної служби (у разі укладення).

Визначення результатів виконання завдань проводиться у жовтні – грудні за період з 1 січня поточного року або з дати визначення завдань і ключових показників до дати прийняття наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань.

Визначення результатів виконання завдань та затвердження висновку не проводять:

  • якщо період між визначенням завдань і ключових показників та прийняттям наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань становить менше трьох місяців;
  • на дату прийняття такого наказу (розпорядження) держслужбовець, зокрема, відсутній на службі у зв’язку з призовом на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийняттям на військову службу за контрактом, зокрема шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду.

Держслужбовці, яким визначені завдання і ключові показники, а також стосовно яких відсутні обставини, передбачені пунктом 14 Порядку, мають бути включені до списку, що має міститься у наказі (розпорядженні) про визначення результатів виконання завдань.

Якщо держслужбовця включено до наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань, але до затвердження висновку його увільнено у зв’язку з призовом на військову службу, визначення результатів виконання ним завдань та затвердження висновку щодо нього проводиться за його відсутності.

Проте, якщо держслужбовця увільнено у зв’язку з призовом на військову службу до дати прийняття згаданого наказу (розпорядження), його включення до цього наказу (розпорядження) не здійснюється, а визначення результатів виконання завдань цим держслужбовцем та затвердження висновку щодо нього в поточному році не проводиться.

Оцінювання такого держслужбовця припиняється, про що робиться відповідна відмітка в особовій справі.

Із роз’яснення НАДС від 23.09.2024 № 186-р/з

25 вересня

Необхідний стаж на керівних посадах: чи враховувати сумісництво

стаж на керівних посадах

КАЛЬКУЛЯТОР СТАЖУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ТА СЛУЖБИ В ОМС

Особа, яка претендує на зайняття посади державної служби категорії «Б», повинна відповідати таким загальним вимогам:

  • для посад категорії «Б» у держоргані, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, та його апараті – досвід роботи на посадах державної служби категорій «Б» чи «В» або досвід служби в ОМС, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років, вільне володіння державною мовою;
  • для посад категорії «Б» у держоргані, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей, міста Києва або Севастополя, та його апараті – досвід роботи на посадах державної служби категорій «Б» чи «В» або досвід служби в ОМС, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років, вільне володіння державною мовою;
  • для посад категорії «Б» в іншому державному органі, крім тих, що зазначені у пунктах 2 i 3 цієї частини, – досвід роботи на посадах державної служби категорій «Б» чи «В» або досвід служби в ОМС, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше одного року, вільне володіння державною мовою.

Законодавство про державну службу не містить визначення поняття «досвід роботи», оскільки це є загальновживаним виразом.

До досвіду роботи включається час перебування на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Законодавством не передбачено вимог, за якими можна ідентифікувати особу, яка займає керівну посаду, а також не встановлено заборони включення до досвіду роботи часу перебування на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності особи за сумісництвом.

Згідно інформації, викладеної у відповідях на запитання 25 розділу «Суб’єкти декларування» роз’яснення НАЗК від 29.12.2021 № 11, адміністративно-господарські функції (обов’язки) – це обов’язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо).

Такі повноваження в різному обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, їхніх заступників, керівників відділів підприємств тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов’язки) – це обов’язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності.

Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ, організацій, структурних підрозділів, їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт.

Отже, під керівною посадою можна розуміти посаду, до основних обов’язків за якою належить здійснення організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.

Положеннями Закону «Про державну службу» не встановлює який саме досвід роботи повинна мати особа, яка претендує на зайняття відповідної посади державної служби:

  • отриманий за основним місцем роботи;
  • чи за сумісництвом.

Отже, робота особи за сумісництвом на керівних посадах підприємств, установ, організацій та здійснення нею організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій може бути зарахована до досвіду роботи на керівних посадах підприємств, установ, організацій для зайняття посади державної служби категорії «Б» у держоргані.

Найменування посад (професій) працівників визначають відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327.

Із роз’яснення НАДС від 23.09.2024 № 185-р/з

24 вересня

Обов'язкову реєстрацію трудового договору у Держзайнятості планують скасувати

Планують скасувати порядок реєстрації у Держзайнятості трудового договору

Пошук по Класифікатору професій

Згідно з пояснювальною запискою до проєкту постанови, документ розроблено з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність із законодавством.

Статтею 24-1 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) (у редакції, що діяла до 31.12.2014) було передбачено реєстрацію у державній службі зайнятості фізичною особою, яка використовує найману працю, або за довіреністю уповноваженою нею особою укладений у письмовій формі трудовий договір між працівником і фізичною особою у встановленому порядку. 

Постановою КМУ «Деякі питання застосування законодавства про працю фізичною особою, яка використовує найману працю» від 29.10.2009 № 1168 (далі – постанова № 1168) визначено:

  • порядок реєстрації у державній службі зайнятості укладеного у письмовій формі трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю,
  • а також зняття цього договору з реєстрації у разі розірвання такого договору за ініціативою фізичної особи, яка використовує найману працю, у випадках, визначених КЗпП

Водночас Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 № 77-VIII, серед іншого, було:

  • виключено ст. 24-1 КЗпП;
  • унесено зміни до ч. 3 ст. 24 КЗпП, якими встановлено, що:
  • працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в установленому порядку.

Ураховуючи зазначене, потребує визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання застосування законодавства про працю фізичною особою, яка використовує найману працю» від 29.10.2009 № 1168.

Джерело: проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 29 жовтня 2009 р. № 1168»

24 вересня

В Україні сповільнилася промислова інфляція

В Україні сповільнилася промислова інфляція

Калькулятор індексації зарплати

Як зазначає голова комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, серпнева інфляція була мінімальною за останні 5 місяців. Перед цим у травні 2024 року до попереднього місяця ціни виробників зросли на 7,2%, у червні на 14%, у липні на 8,8%.

У річному вимірі (до серпня 2023 року) промислова інфляція залишається на високому рівні, хоча й дещо пригальмувала до 31,2% (проти 33,3% у липні). 

Найбільше ціни виробників у річному вимірі зросли у таких галузях промисловості:

  • постачання електроенергії, газу, пари (+56,2%);
  • виробництво фармацевтичних продуктів (+25,6%);
  • виробництво коксу та нафтопродуктів (+16,1%).

Річна виробнича інфляція продовжує обумовлюватись насамперед зростанням енергетичних витрат. Це пов’язано із:

  • здорожчанням е/е для непобутових споживачів через втрати у генеруючих потужностях;
  • необхідність імпорту е/е;
  • зростання витрат на альтернативні джерела енергії тощо. 

Гетманцев зазначив, що, водночас, у серпні, за оцінками НБУ, ситуація дещо поліпшилася з огляду на більш ранній вихід з ремонту АЕС та зменшення споживання зі зниженням температур. Це дозволило стабілізувати енергопостачання і сповільнити енергетичну інфляцію в останній місяць літа.

У вересні – жовтні ціни виробників у річному вимірі ймовірно продовжать гальмувати, через високу базу минулого року. Як випливає із чинного макро-прогнозу, уряд (МЕРТ) очікує на розворот виробничої інфляції і її уповільнення до 9,8% на кінець поточного року. 

«На ціни виробників продовжують тиснути проблеми на ринку праці, що обумовлюють зростання вартості робочої сили (у ІІ кварталі 2024 року середня зарплата у промисловості зросла на 26%, рік до року). У будь-якому випадку, розгін промислової інфляції до 30%+ у річному вимірі не залишиться не поміченим для цін споживчого ринку. Це один із про-інфляційних факторів, який актуалізувався у порядку денному другої половини цього року», – зауважив Данило Гетманцев

24 вересня

Внесено зміни у Перелік кодів бюджетної класифікації

зміни перелік кодів бюджетної класифікації

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

На виконання п. 3 розд. II Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та деяких інших законів України у звʼязку з прийняттям Закону України «Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України» № 3683-IX від 08.05.2024, внесено зміни у:

  • додаток «Перелік кодів бюджетної класифікації в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень бюджету» до постанови КМУ «Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету» від 16.02.2011 № 106:
    • виключено у позиції «ДПС» код «Надходження сум реструктуризованої заборгованості зі сплати державного мита», як такий, що втратив актуальність через відсутність надходжень до бюджету, та доповнено кодом «Орендна плата за земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, передані в оренду відповідно до ст. 120-1 Земельного кодексу України»;
    • виключено з позиції «Мінекономіки» код «Кошти за реєстрацію представництв іноземних субʼєктів господарської діяльності» та закріплено його в позиції «Мінʼюст»;
    • доповнено позицію «Фонд державного майна» кодом «Кошти отримані від реалізації майна державних унітарних підприємств відповідно до Закону України «Про особливості припинення державних підприємств за рішенням Фонду державного майна України» від 11.04.2023 № 3037-IX.

За інформацією потсійного представника Кабміну у Верховній Раді Тараса Мельничука

24 вересня

Реєструйтеся на вебінар «Як ревізори перевіряють господарські договори бюджетної установи»

вебінар як ревізори перевіряють господарські договори

ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ВЕБІНАРІ

Правильно складений господарський договір – це лише половина справи. Установа має постійно контролювати, як контрагент виконує свої зобов’язання. Цьому питанню велику увагу приділяють ревізори.

На вебінарі колишній ревізор, а нині – співавтор програми підвищення кваліфікації «Професійна сертифікація бухгалтерів бюджетних установ – 2025» Людмила Кравченко розкаже:

  • яких помилок припускаються в установах;
  • що потрібно врахувати в договорі, аби не порушити бюджетне законодавство;
  • чи є обов’язком бухгалтера переглядати проєкт договору, як того бажає керівник установи, щоб виключити з документа неприйнятні для бюджетної організації положення або навпаки внести додаткові.

Дата та час проведення вебінару: 31.10.2024 року, о 14.00.

Програма вебінару

  1. Що потрібно передбачити в господарському договорі.
  2. Чи зобов’язаний бухгалтер візувати договір.
  3. Чи відповідає бюджетна установа за порушення термінів оплати за договором.
  4. Що робити, коли контрагент порушує зобов’язання.
  5. Як ревізори перевіряють виконання господарських договорів.

24 вересня

Просування по службі в умовах воєнного стану

просування по службі

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

На посаду державної служби призначається переможець конкурсу. Просування державного службовця по службі здійснюється з урахуванням професійної компетентності шляхом зайняття вищої посади за результатами конкурсу.

Питання призначення, зокрема на посади державної служби в період дії воєнного стану, врегульовані частиною п’ять статті 10 Закону України Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII. Так, у період дії воєнного стану особи призначаються на посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, посади керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, комунальних підприємств, установ, організацій керівником державної служби або суб’єктом призначення, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради, начальником відповідної військової адміністрації без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена законом, на підставі поданої заяви, заповненої особової картки встановленого зразка та документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад, а також за наявності у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Оскільки проведення конкурсів на зайняття посад державної служби наразі не здійснюється, відтак реалізація статті 40 «Закону про держслужбу» є неможливою. Відтак наразі призначення державного службовця на вищу посаду державної служби у порядку просування по службі не здійснюється.

Із роз’яснення НАДС від 23.09.2024 № 184-р/з

24 вересня

Доплата за науковий ступінь держслужбовцям

доплата за науковий ступінь

КАЛЬКУЛЯТОР СТАЖУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ТА СЛУЖБИ В ОМС

Держслужбовець має право на оплату праці залежно від займаної посади, результатів службової діяльності, стажу державної служби, рангу та умов контракту про проходження державної служби (п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII; далі – Закон № 889).

Частинами другою, четвертою, шостою статті 50 Закону № 889 встановлено, що заробітна плата держслужбовця складається з:

Джерелом формування фонду оплати праці держслужбовців є державний бюджет.

Порядок формування фонду оплати праці державних службовців у державному органі, а також порядок преміювання державних службовців встановлює КМУ.

Статтею 52 Закону № 889 передбачено умови виплати надбавок, доплат, премій та компенсацій.

Законодавством про державну службу не передбачено доплати держслужбовцям за науковий ступінь.

Із роз’яснення НАДС від 23.09.2024 № 183-р/з

23 вересня

Уряд планує запровадити нову соціальну допомогу

Уряд планує запровадити нову соціальну допомогу

Калькулятор індексації зарплати

Міністерка соціальної політики Оксана Жолнович під час години запитань до Уряду закликала повернутися до обговорення законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питань формування прожиткового мінімуму та створення передумов для його підвищення» № 3515 від 20.05.2020 р.

Законопроект передбачає відокремлення двох соціальних стандіртів (мінімальної заробітної плати від прожиткового мінімуму) та запровадження оподаткування для домогосподарств. 

«Прожитковий мінімум не може бути збільшений через те, що до нього прив'язано дуже велика кількість різних невластивих виплат, зокрема, штрафів, і якщо тільки ми його піднімаємо, чи посадових окладів, це збільшує допомогу одинокій мамі на тисячу гривень, а, наприклад, пенсію якомусь з силовиків на 100 разів, тому дуже складно в таких випадках піднімати, оперувати цими сумами. Разом з тим, ми запроваджуємо орієнтовану на обрахунок домогосподарства пілотну програму – базова соціальна допомога, яка, я сподіваюся, з січня вже буде працювати. Вона буде абсолютно автоматизованою» – зауважила Оксана Жолнович.

Джерело: Телеканал Рада

23 вересня

Які податкові пільги передбачає держбюджет-2025

Які податкові пільги передбачає держбюджет-2025

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

У наступному році, згідно з «Переліком пільг з податків і зборів (обов'язкових платежів) із розрахунком втрат доходів бюджету від їх надання у 2024 році та прогнозом втрат на 2025 рік», сума всіх пільг, які будуть надані дорівнюватиме: 154,7 млрд грн втрат бюджету.

Тоді як:

  • у 2024-му році – це 145,1 млрд грн;
  • у 2023-му році – 116,2 млрд грн.

Нагадаємо, 20 вересня Міністр фінансів Сергій Марченко представив проєкт Закону України «Про державний бюджет України на 2025 рік».

Джерело: Telegram-канал Ярослава Железняка

23 вересня

Мінімальний розмір допомоги по безробіттю зросте з 1 жовтня

Мінімальний розмір допомоги по безробіттю зросте з 1 жовтня 2024 року для кількох категорій

Калькулятор індексації зарплати

Мінімальний розмір допомоги по безробіттю зросте з 2500 гривень до 3000 гривень для:

  • тих, хто має сім місяців страхового стажу протягом останніх 12 місяців,
  • зареєстрованих внутрішньо переміщених осіб.

Для людей без потрібного страхового стажу розмір допомоги по безробіттю залишиться на рівні 1500 гривень

Джерело: офіційний сайт СПО ФПУ

23 вересня

Бюджетні новації вже чинні

бюджетні новації

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад отримали нове повноваження – координувати діяльність відповідних органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, щодо виконання визначених для територій показників доходів бюджету. Цією нормою доповнили частину 5 статті 78 БК.

В умовах воєнного стану не застосовувалась стаття 75-1 БК щодо складання та схвалення прогнозу місцевого бюджету та пов’язані з нею норми щодо прогнозів місцевих бюджетів. З 01.01.2025 її дію відновлюють, однак із застереженням – прогноз місцевого бюджету може не складатися, якщо території територіальної громади чи її окремих населених пунктів вважаються такими, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованими рф та які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих рф.

Вільні залишки коштів місцевих бюджетів (крім субвенцій з інших бюджетів) та залишки коштів бюджету розвитку місцевих бюджетів (крім субвенцій з інших бюджетів і коштів місцевих внутрішніх та зовнішніх запозичень), які утворилися на кінець бюджетного періоду, з 21.09.2024 спрямовують за рішеннями ВР АР Крим, відповідних місцевих рад (військових адміністрацій) розпорядникам та/або одержувачам бюджетних коштів:

  • на оплату праці, нарахування на заробітну плату;
  • придбання медикаментів і перев’язувальних матеріалів;
  • забезпечення продуктами харчування;
  • оплату комунальних послуг та енергоносіїв;
  • погашення кредиторської заборгованості, яка утворилася на кінець бюджетного періоду;
  • обслуговування та погашення місцевого боргу;
  • соціальний захист та соціальне забезпечення;
  • створення умов для лікування, відновлення та реабілітації осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії рф проти України;
  • облаштування місць тимчасового перебування внутрішньо переміщених (евакуйованих) осіб;
  • заходи та роботи з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки;
  • підтримку сил безпеки і оборони;
  • проектування, будівництво, реконструкцію, ремонт, облаштування захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів), споруд - подвійного призначення iз захисними властивостями захисних споруд цивільного захисту;
  • придбання первинних (мобільних) укриттів;
  • ремонт та облаштування (пристосування) приміщень, які плануються до використання для укриття населення;
  • проектування, будівництво, реконструкцію, ремонт пошкоджених або знищених внаслідок такої збройної агресії об’єктів критичної інфраструктури, соціально-культурної сфери, соціального захисту населення та житлового призначення;
  • заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій (у т. ч. створення регіональних та місцевих матеріальних резервів), збільшення обсягу резервного фонду;
  • будівництво фортифікаційних споруд;
  • підтримку підприємств з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, централізованого постачання холодної води та водовідведення;
  • придбання модульних котелень для забезпечення населення, установ тa організацій альтернативним опаленням;
  • проектування, будівництво, ремонт систем опалення;
  • співфінансування з місцевих бюджетів;
  • платежі, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань АР Крим, обласної ради, міської, селищної чи сільської територіальної громади;
  • придбання державних цінних паперів із строком обігу більше одного року.

Ці видатки проводять шляхом надання міжбюджетного трансферту з відповідного місцевого бюджету або придбання товарів (робіт, послуг) для подальшої передачі бюджетним установам, які утримуються з інших бюджетів.

Якщо ОМС затвердить місцеву програму щодо відновлення пошкоджених/знищених (зруйнованих) об’єктів нерухомого майна та відновлення об’єктів – в Реєстр пошкодженого та знищеного майна щодо таких об’єктів вноситься відповідна відмітка про отримання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна або включення до місцевої програми.

Розрахунок обсягу компенсації за пошкоджені/знищені (зруйновані) об’єкти нерухомого майна визначають:

  • за Порядком надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення»;
  • Порядком надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна.

23 вересня

Облікову ставку НБУ не змінив

облікова ставка нбу

Вебінар для бюджетників «Як ревізори перевіряють господарські договори»

Упродовж останніх місяців інфляція очікувано пришвидшилася

У серпні споживча інфляція зросла до 7,5% у річному вимірі, що було близьким до липневого прогнозу НБУ. Фундаментальний ціновий тиск, вимірюваний показником базової інфляції, також посилювався (6,5% p/p). Зростання споживчих цін зумовлювалося впливом гірших цьогорічних врожаїв, збільшенням витрат бізнесу на продовольчу сировину, енергію й оплату праці, а також ефектами від послаблення обмінного курсу гривні в попередні місяці. Однак інфляційні очікування залишалися доволі стійкими.

Тиск на ціни зберігатиметься найближчим часом, проте в наступному році інфляція сповільниться

Інфляція помірно зростатиме в найближчі місяці через розширення сукупного попиту внаслідок бюджетних видатків, збільшення витрат бізнесу на оплату праці та електроенергію, підвищення акцизів. Однак виважена монетарна політика НБУ та зменшення зовнішнього цінового тиску сприятимуть поступовому сповільненню інфляції та її поверненню до цілі 5% упродовж наступних років. Для досягнення цілі НБУ, зокрема, підтримуватиме контрольовану ситуацію на валютному ринку.

Міжнародні резерви утримуються на достатньому рівні для забезпечення стійкості валютного ринку

У серпні Україна отримала значний обсяг міжнародної фінансової допомоги, водночас інтервенції НБУ з продажу валюти суттєво зменшилися на тлі скорочення чистого попиту на валюту з боку бізнесу та населення. У результаті станом на початок вересня міжнародні резерви України перевищили 42 млрд дол. США. Досягнення угоди на рівні персоналу щодо п’ятого перегляду програми розширеного фінансування з МВФ у вересні стало ще одним позитивним сигналом щодо збереження достатніх обсягів зовнішньої допомоги та подальшого забезпечення макрофінансової стійкості. З огляду на це та на достатній інструментарій НБУ зберігатиме високу здатність підтримувати стійку ситуацію на валютному ринку, запобігати надмірним курсовим коливанням та забезпечувати рух курсу в обидва боки.

Міжнародна фінансова підтримка та заходи з мобілізації внутрішніх ресурсів мають допомогти уряду профінансувати дефіцит бюджету без звернення до емісійних джерел фінансування

Війна триває. Російська агресія й надалі зумовлює значний тиск на державні фінанси. Ураховуючи необхідність істотних витрат на обороноздатність, бюджетні видатки на 2024 рік суттєво збільшено. У проєкті державного бюджету на 2025 рік передбачено, що видатки залишаться значними – бюджетний дефіцит перевищуватиме 19% ВВП. Фінансування видатків бюджету передбачається за рахунок подальшого нарощування бюджетних доходів, фінансової підтримки від міжнародних партнерів та збільшення внутрішніх запозичень від продажу ОВДП завдяки зусиллям уряду та сприянню з боку НБУ. Це дасть змогу мобілізувати необхідні ресурси та уникнути повернення до емісійного фінансування на прогнозному горизонті.

Ключовим ризиком для інфляційної динаміки та економічного розвитку залишається перебіг повномасштабної війни

Швидкість повернення інфляції до цілі 5% і стійкість економічного розвитку України значною мірою залежатимуть від характеру і тривалості війни. Російська агресія й надалі генерує такі ризики:

  • виникнення додаткових бюджетних потреб, передусім для підтримання обороноздатності;
  • можливе додаткове підвищення податків, що, залежно від параметрів, може посилювати ціновий тиск;
  • подальше пошкодження інфраструктури, передусім енергетичної та портової, що обмежуватиме економічну активність і тиснутиме на ціни з боку пропозиції;
  • поглиблення негативних міграційних тенденцій та подальше розширення дефіциту робочої сили на внутрішньому ринку праці.

Зберігається також невизначеність навколо майбутніх обсягів підтримки України міжнародними партнерами, у т. ч. через зосередженість багатьох країн на внутрішніх електоральних циклах та підривну роботу, яку росія намагається вести в інших країнах світу й на рівні міжнародних інституцій. Водночас є ймовірність реалізації низки позитивних сценаріїв, пов’язаних, зокрема, із перерахуванням Україні значних обсягів коштів від знерухомлених російських активів, а також подальшим розширенням експортних можливостей, пришвидшенням євроінтеграційних процесів, підвищенням темпів відновлювальних робіт в енергетиці.

З огляду на баланс ризиків і необхідність повернення інфляції до цілі 5% упродовж наступних років та забезпечення стійкості валютного ринку Правління НБУ вирішило зберегти облікову ставку на рівні 13% (рішення «Про розмір облікової ставки Національного банку України» від 19.09.2024 № 340-рш, яке набрало чинності 20.09.2024).

За інформацією НБУ

23 вересня

Читайте у новому номері журналу «Головбух Бюджет»

Читайте у новому номері журналу Головбух Бюджет

А вас цікавить пітьма?

Ви вже відчули на собі коридор затемнень? Ми відчули. Ой як! 😊 Таких пристрасних обговорень і погоджень наша редакція не бачила вже давно. Однак результат вартує всіх дискусій. Адже в новий тиждень ви ввійдете з експертними роз’ясненнями щодо найтемніших бухгалтерських і кадрових питань.

Пробудження індексації після сутінків річної зупинки відбулося не без особливостей. Тримайте дев’ять прикладів, щоб розрахувати індексацію зарплат за умов неповного робочого часу. У вересні 2024-го право на індексацію мають працівники, яким посадові оклади востаннє підвищували до 31.12.2023 або в січні – лютому 2024-го.

Кожен візит ревізорів в установу кидає тінь на роботу бухгалтера. Скористайтеся порадами колишнього ревізора, щоб обстояти інтереси установи під час ревізії. Знатимете, на що звернути увагу перед тим, як підписати акт ревізії, який безплатний інструмент допоможе не помилитися в роботі та чому подати позов до суду – не таке вже й погане рішення.

Стаття «Рахуємо працівників для звітності й нормативів» допоможе розрахувати середню, облікову й середньооблікову кількість штатних працівників. Проллємо світло на те, для чого й коли використовувати ці показники, кого включити до розрахунку, яку методику застосувати й чому математичне правило округлення в цьому разі не діє.

Крім того, підготували для вас чіткі відповіді на 12 найзаплутаніших запитань щодо роботи сумісників.

Упевнені, цей коридор затемнень веде до найсвітліших днів. Тож використовуймо його продуктивно😊

Працюймо в тандемі. Крокуймо до Перемоги разом!

20 вересня

Портал вакансій розширює можливості працевлаштування для медиків

Портал вакансій розширює можливості працевлаштування для медиків

Пошук по Класифікатору професій

На порталі можна розміщувати оголошення про вакансії у медзакладах, шукати роботу, подаватися на оприлюднені позиції, розміщувати оголошення про результати проведених конкурсів тощо. Користування порталом – безоплатне.

В чому переваги користування порталом?

Користуватися сайтом просто, тому що інформація в ньому уніфікована. Можна відсортувати інформацію за фільтрами – область, місто, посада.

В описі вакансії вказаний:

  • термін пошуку співробітника;
  • назва закладу;
  • вимоги до кандидата;
  • розмір заробітної плати та додаткові переваги.

Хто є користувачами порталу?

Перш за все це – шукачі роботи:

  • медичні працівники;
  • фармацевти;
  • фахівці з реабілітації;
  • клінічні психологи та інші професіонали з немедичною освітою, що працюють в сфері охорони здоров’я.

Автоматизація процесів дозволить легко знаходити потрібну вакансію, подавати заявки та відстежувати їх, вносити зміни в опубліковане резюме. Своєю чергою, керівники закладів охорону здоров’я зможуть підібрати тут кваліфікованих спеціалістів та якісно і швидко закрити свої кадрові потреби.

Як перевіряється інформація щодо роботодавця?

Понад 2400 закладів державної та комунальної форми власності внесено до порталу. На ньому розміщено вже декілька тисяч актуальних вакансій. Найбільша кількість зареєстрованих на порталі закладів представляють Дніпропетровщину – понад 120 лікарень. Найбільше вакансій спостерігається на Львівщині, Одещині та Київській області.

Які ще переваги має робота з порталом вакансій?

Часу та зусиль, необхідних для працевлаштування, тепер потрібно набагато менше. Ресурс дозволяє ефективно визначати, скільки фахівців у сфері охорони здоров’я потрібно, і відповідно, планувати кількість місць для навчання в державних навчальних закладах. 

Але найголовніше – сервіс дозволить усунути корупційні ризики на етапі працевлаштування до медзакладів та мінімізує прояви корупції у відносинах в колективі.

Джерело: офіційний сайт МОЗ