Що нового

Бухоблік та оподаткування

20 грудня

Мінцифри затвердило нові критерії для бронювання підприємств у сфері цифровізації

Мінцифри затвердило нові критерії для бронювання підприємств у сфері цифровізації

Бронювання працівників: Мінекономіки роз’яснює зміни

Міністерство цифрової трансформації наказом «Про затвердження Критеріїв, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які мають важливе значення для галузі національної економіки в сфері цифровізації» від 05.12.2024 № 182:

  1. Затвердило Критерії, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які мають важливе значення для галузі національної економіки в сфері цифровізації.
  2. Визнало таким, що втратив чинність, наказ Міністерства цифрової трансформації України «Про затвердження Критеріїв, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які мають важливе значення для галузі національної економіки в сфері цифровізації» від 23 березня 2023 року № 30.

Джерело: наказ Мінцифри від 05.12.2024 № 182

20 грудня

Міноборони призупинило отримання відстрочок у застосунку Резерв+

Міноборони призупинило отримання відстрочок у застосунку Резерв+

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

«Реєстри Міноборони працюють у штатному режимі. Завдяки злагодженій роботі нашого Центру реагування на кіберінциденти забезпечили безперервну роботу систем. Команда цілодобово моніторить ситуацію та попереджає будь-які кіберзагрози.

Безпека даних наших захисників та військовозобовʼязаних є пріоритетом. Ми постійно вдосконалюємо захист реєстру Оберіг та застосунків Армія+ і Резерв+», – зазначила вона.

За словами Черногоренко, сервіси Міноборони працюють без збоїв.

«Електронні рапорти та військово-облікові документи залишаються доступними. Але зараз маємо велику кількість запитів у черзі, тому очікування документу в Резерв+ може тривати трохи більше, ніж зазвичай.

Єдине тимчасове обмеження – через відновлювальні роботи в державних реєстрах Міністерства юстиції України ми були змушені призупинити отримання відстрочок у Резерв+», – додала вона.

Всі вже отримані відстрочки залишаються дійсними та коректно відображаються у Резерв+. Наразі команда Міноборони робить все можливе, щоб якнайшвидше відновити цю послугу.

Джерело: офіційний сайт Армія FM

20 грудня

Читайте у новому номері журналу «Головбух Бюджет»

Читайте у новому номері журналу «Головбух Бюджет»

Попутного вітру!

Ми з вами впевнено пливемо до свого майбутнього. Лічені дні лишилися до 2025 року, тож маємо купу справ і обмаль часу. Упоратися з ними допоможе не диво і не попутний вітер, а поради експертів. Це набагато надійніше. Наші фахівці точно знають, де підводне каміння і куди рухатись.

Наприкінці року чи не найбільше перетасовок у КЕКВ. Чи можна перерозподілити кошти з однієї закупівлі на іншу за різними КЕКВ? Чи може замовник використати кошти, що заощадив за одним договором, на реалізацію іншого договору? Відповіді — у статті «Перерозподіл коштів з однієї закупівлі на іншу за різними КЕКВ: враховуємо обмеження».

Перед новорічними святами працівники часто просять виплатити компенсацію за невикористану відпустку. Ваше завдання — перевірити, чи є для цього законні підстави. Якщо немає, оформте відмову та складіть відповідний наказ. Зразки документів і рекомендації експерта — вам на допомогу.

Мінцифри погоджує завдання, проєкти, роботи з інформатизації за затвердженим переліком. Експерт підказав, які проєкти потрапили до цього переліку та в який спосіб їх погоджувати. Огляд новацій та перелік програм, які потрібно погоджувати з Мінцифри, допоможуть зорієнтуватися, як діяти.

Без інвентаризації не можна скласти річну фінзвітність. Як правильно оформити результати інвентаризації? Чи можна списати з балансу дебіторську заборгованість або зіпсоване майно? Як оформити результати інвентаризації земельних ділянок? Чи знаєте ви відповіді на ці запитання? Щоб перевірити свої знання з питань інвентаризації, пройдіть тест із шести запитань.

Бажаємо вам мирного майбутнього! А з роботою ми допоможемо.

Працюймо в тандемі. Крокуймо до Перемоги разом!

20 грудня

Яке грошове забезпечення отримують поранені військовослужбовці під час воєнного стану

Яке грошове забезпечення отримують поранені військовослужбовці під час воєнного стану

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Які саме виплати передбачені

Військові, які перебувають на стаціонарному лікуванні, отримують щомісячне грошове забезпечення за останніми займаними посадами, тобто не менше 20 100 грн на місяць, та додаткову винагороду в розмірі 100 000 грн. Виплати здійснюються за весь час перебування в лікарні та у відпустці для лікування внаслідок поранення, але не більше 12 місяців поспіль.

Також виплачуються у розмірі місячного грошового забезпечення

  • грошова допомога на оздоровлення на відповідний рік; 
  • матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань військовослужбовцям, які отримали поранення, пов’язане із захистом Батьківщини. 

Якщо військовий безперервно перебуває на лікуванні понад чотири місяці (але не більше 12), грошове забезпечення виплачується на підставі висновку (постанови) військово–лікарської комісії про продовження тривалого лікування.

Датами початку та закінчення строку лікування слід вважати:

  • направленим на лікування за кордон:
  • до 5 жовтня 2023 року – з 5 жовтня 2023 року;
  • після 5 жовтня 2023 року – день початку та закінчення лікування, що зазначені у виписних епікризах іноземних закладів охорони здоров'я (інших документах, що підтверджують періоди лікування в цих закладах), зокрема відмітки прикордонних служб про перетин державного кордону;
  • направленим на лікування в межах України:
  • до 4 травня 2024 року – з 4 травня 2024 року;
  • після 4 травня 2024 року – день початку та закінчення лікування, що зазначені у виписних епікризах закладів охорони здоров'я.

Виплата грошового забезпечення після чотирьох місяців (але не більше ніж за 12 місяців поспіль) безперервного перебування військовослужбовців на лікуванні в закладах охорони здоров'я здійснюється на підставі наказів командира військової частини, підготовлених підрозділом, що відповідає за ведення обліку особового складу.

грошове забезпечення пораненим військовим

Також пораненим військовослужбовцям, які визнані ВЛК обмежено придатними до військової служби або непридатними з переоглядом через 6-12 місяців та зараховані у розпорядження відповідних командирів, протягом двох місяців з дня зарахування у розпорядження (без врахування часу перебування у відпустці та на лікуванні) виплачується грошове забезпечення (без урахування додаткової винагороди) за останньою займаною посадою в повному обсязі (далі – двомісячний період).

Яке грошове забезпечення отримують поранені військові

Після перебування в розпорядженні понад два місяці та до дня закінчення перебування в розпорядженні таким військовослужбовцям щомісячно виплачується оклад за військовим званням, надбавка за вислугу років та додаткова винагорода у розмірі 20 100 гривень (у розрахунку на місяць пропорційно часу перебування в розпорядженні).

Джерело: офіційний сайт МОУ

20 грудня

З нового року починає діяти закон про дошкільну освіту

З нового року починає діяти закон про дошкільну освіту

🎁 ВАШ КВИТОК ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ

Нововведення стосується багатьох сфер, зокрема:

  • для вихователів буде оптимізовано робоче навантаження, що дасть змогу підвищити їхні заробітні плати та покращити умови праці;
  • батьки зможуть скористатися більшою гнучкістю завдяки поліпшеній територіальній доступності садків та можливості вибору форм навчання;
  • у систему освіти запроваджують нові типи організації освітньої діяльності, як-от мобільні, сімейні та мінісадки, що дасть змогу охопити більшу кількість дітей;
  • також буде забезпечено різноманіття груп у дитсадках – вікові, різновікові, інклюзивні та спеціальні, з різними освітніми програмами;
  • для органів влади закон встановлює зобов'язання щодо забезпечення ресурсами та справедливої оплати праці вихователів, що створить умови для ефективної роботи в сфері дошкільної освіти.

Як і раніше, заклади дошкільної освіти зможуть отримувати кошти з:

  • державного і місцевого бюджетів;
  • платежів від засновників;
  • оплати за освітні й додаткові послуги;
  • доходів від оренди;
  • грантів;
  • благодійної допомоги та інших законних джерел.

Триває активна робота над розробленням низки нормативно-правових актів, що мають імплементувати нові положення Закону України «Про дошкільну освіту». Загалом планується ухвалення 28 нових НПА, які охоплюватимуть різні аспекти функціонування дошкільної освіти. Це дасть змогу створити чітку нормативну базу, що сприятиме ефективному впровадженню змін.

Дошкільна освіта – це основа для розвитку дитини, її емоційного й інтелектуального зростання. Зміни, що починають діяти з нового року, допоможуть забезпечити доступ до якісної освіти для всіх дітей країни та їхній легкий старт у навчанні.

Набуття чинності цього закону – це важливий етап у реформуванні освітньої системи України, спрямований на поліпшення умов для розвитку дітей. Запроваджені зміни в законі сприяють не лише розвитку дошкільної освіти в Україні, а й наближають країну до європейських стандартів, що є важливим кроком на шляху до вступу в Європейський Союз.

Джерело: офіційний сайт МОН

20 грудня

Освітня субвенція в 2025 році: що зміниться

МОН повідомило, що в Законі України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (додаток 3) передбачили обсяг освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на тому ж рівні, що і в 2024 році.

Постановою КМУ від 05.12.2024 № 1394 «Деякі питання розподілу освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» здійснили розподіл освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на січень-серпень 2025 року та внесли зміни до Формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженої постановою КМУ від 27.12.2017 № 1088.

МОН надає до відома та врахування в роботі фінальні розрахунки обсягів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на січень-серпень 2025 року, його ви можете скачати на початку новини.

Інформаційні довідки щодо розрахунку обсягів освітньої субвенції для обласних бюджетів та бюджетів територіальних громад на 2025 рік МОН за підтримки шведсько-українського проєкту «Програма Polaris “Підтримка багаторівневого врядування в Україні”», що здійснюють через організацію SALAR International АВ, буде підготовлено та оприлюднено на вебсайті МОН пізніше.

Основні зміни в Формулі:

  • розподіл обсягу освітньої субвенції між місцевими бюджетами здійснюється на підставі контингенту учнів усіх типів закладів загальної середньої освіти станом на 1 листопада року, що передує плановому бюджетному періоду;
  • до розрахунку освітньої субвенції з 1 вересня 2025 року включать кількість учнів комунальних та приватних закладів загальної середньої освіти (крім початкових та спеціальних) з кількістю учнів 45 та більше осіб.

Отже, розподіл освітньої субвенції здійснили на основі минулорічних підходів. Роз’яснення щодо особливостей розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами у 2024 році, надані листом МОН від 15.03.2024 № 1/4589-24, залишаються актуальними й на 2025 рік, за винятком тих пунктів, які внесли до Формули.

20 грудня

Не подали звіт про виконання судового рішення – штраф

Не подали звіт про виконання судового рішення – штраф

Закон вносить зміни:

  • до Господарського процесуального кодексу;
  • Цивільного процесуального кодексу;
  • Кодексу адміністративного судочинства.

Суд, який розглянув справу як суд першої інстанції, за письмовою заявою стягувача може зобов’язати боржника подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Законом визначено процедури:

  • подачі цієї заяви;
  • розгляду її судом;
  • подачі звіту про виконання судового рішення;
  • розгляду його судом та прийняття відповідного рішення.

Під час здійснення судового контролю за виконанням судового рішення суд може стягнути в дохід державного бюджету з відповідача, боржника чи їх керівників штраф у сумі від 20 до 40 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (60560–121120 грн).

Цей штраф, як правило, стягуватимуть коли звіт про виконання судового рішення не подано або суд не приймає такий звіт.

 

20 грудня

Оновлення ПЗ «Фіндокументи» версія 2024.5

Оновлення ПЗ «Фіндокументи» версія 2024.5 🎁 ВАШ КВИТОК ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ

У версії ПЗ «Фіндокументи» 2024.5 (1.3.8.5):

Виправлені помилки щодо збереження у файл довідника зміни в довіднику призначень, щодо внутрішніх перетворень кодувань DOS866↔WIN1251 в слові «сім’ї», зокрема, при формуванні розподілу. Також проведені косметичні правки друкованої форми «Розподіл відкритих асигнувань».

У друкованих формах «Довідка про зміни до плану використання бюджетних коштів» та «Довідка про зміни до помісячного плану використання бюджетних коштів»:

  • встановлено формування фрази «на ____ рік» в залежності від налаштування «На рік» в налаштуваннях програми;
  • скасовано підхід «число з 0 копійок пишемо без копійок».

У друкованій формі «Довідка про зміни до плану асигнувань загального фонду бюджету» розширено поле для «Код за ЄДРПОУ».

У функції «Платіжні документи» під час завантаження документів (через зелену стрілку) деталізовано можливе повідомлення про помилку.

У функції «Платіжні документи» змінено дизайн вікна занесення/редагування бюджетного зобов’язання.

В оновлення додано файли-шаблони, які необхідні при перенесенні інформації в функції «Платіжні документи» для тих клієнтів, які свого часу не встановили початкову версію 2024 року, а використали оновлення 2024 року для оновлення версії попереднього року (років).

Внесені зміни у функцію «Кошториси» → «Уточнений кошторис»:

  • враховані зміни в структурах файлів кошторису та змін;
  • виправлені назви граф;
  • у друкованих формах скасовано підхід «число з 0 копійок пишемо без копійок»;
  • у друкований формі «Уточнений розподіл показників зведених кошторисів» виправлено «Разом по органу ДКСУ» підграфи «спеціальний фонд» графи «Усього на рік, у т.ч.»;
  • в друкованих формах зроблено косметичні правки.

Довжину поля «Інші суттєві умови» в бюджетному зобов’язанні збільшено з 20 символів до 150 символів:

  • автоматично збільшується поле в файлі бази даних;
  • у транспортному файлі бюджетного зобов’язання FU: NOTE C(20) → NOTE C(150);
  • в оновлення включено файли шаблонів із збільшеною довжиною поля NOTE.

У друкованій формі реєстру бюджетних зобов’язань графа «Інші суттєві умови», якщо не поміщатиметься текст, він автоматично переноситиметься на наступні рядки.

У функції «Кошториси» → «Зміни кошторису та помісячного плану за довідками ГРК»:

  • в друкованій формі «Довідка про зміни до плану СФ» виправлено формування «на _____ рік»;
  • у річних змінах прибрано обмеження на збереження нульових даних, тепер видається тільки повідомлення, щоб користувач звернув увагу на такий факт;
  • щоб поміщалися від’ємні числа -99 999 999 999.99 змінено шрифт на стиснутіший в друкованих формах «Реєстр змін розподілів показників ...» та «Реєстр змін плану асигнувань ...».

В оновлення включено останній довідник PKLVID.DBF (КПК ДБ) (від 14.11.2024) та останній довідник TPKLVKMB.DBF (ТПК МБ) (від 14.11.2024). Окрім цього, в оновлення включено останній довідник Класифікація доходів KLDOH.DBF (від 22.10.2024) для врахування ситуації використання цього оновлення для оновлення програми 2023 року.

Змінено функцію «Розподіли»:

  • зліва список розподілів (№, дата, загальна сума) у зворотному порядку за датою розподілу;
  • над списком розподілів інструменти: «Новий розподіл», «Редагувати розподіл», «Видалити розподіл», «Друкувати розподіл», «Допомога»;
  • інструмент «Новий розподіл» надає можливість справа від списку розподілів формувати розподіл;
  • інструмент «Редагувати розподілу» надає можливість справа від списку розподілів редагувати вибраний розподіл. Цей інструмент застосовується також за подвійним кліком на вибраному розподілі;
  • інструмент «Видалити розподіл» видаляє вибраний розподіл;
  • інструменти «Новий розподіл», «Редагувати розподіл» переводять вікно у режим редагування розподілу, з якого вийти можна інструментами «Зберегти розподіл» або «Відмінити створення / редагування»;
  • у режимі редагування розподілу інструмент «Змінити параметри» дозволяє перейти до редагування номеру розподілу, дати, рахунка, типу розподілу (тільки для нового розподілу), а інструменти «Застосувати зміни параметрів» або «Відмінити зміни параметрів» дозволяють внести відповідні зміни в розподіл або відмінити зміни;
  • інструмент «Вихід» видалено;
  • закрити функцію «Розподіли» можна тільки після завершення режиму редагування розподілу.

Для завантаження оновлення (буде у zip-архіві) потрібно натиснути посилання «2 Оновлення до програмного забезпечення «Фіндокументи»: OnovPaym_2024_1-2024_5.zip (від 19.12.2024)» розділу «Програмний комплекс «Фіндокументи» (…)» підрубрики «Програмне забезпечення для завантаження» рубрики «Електронні сервіси» офіційного вебпорталу Казначейства.

Використовуйте інструкції від Казначейства для оновлення ПЗ «Фіндокументи».

19 грудня

Бронювання та інші послуги в Дії тимчасово недоступні

Бронювання на інші послуги в Дії тимчасово недоступні Оплата праці держслужбовців — 2025

За інформацією з Дії, реєстри призупинені, тому в Дії тимчасово не працюють:

  1. Послуги ФОП і ТОВ
  2. Перереєстрація авто
  3. Бронювання працівників
  4. єВідновлення
  5. Витяг з ЄДР
  6. Актові записи
  7. Повідомлення про пошкоджене\знищене майно

Також недоступні інші сервіси, пов’язані з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, Держреєстром актів цивільного стану та Держреєстром речових прав, Державний реєстр обтяжень рухомого майна.

Дія обіцяє повідомити про відновлення роботи сервісів.

19 грудня

Реформа системи соціального страхування: що буде з соцвиплатами у 2025 році

Реформа системи соціального страхування: що буде з соцвиплатами у 2025 році

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Наразі Мінсоцполітики активно працює з представниками експертної спільноти, громадськості, народними депутатами, щоб врахувати всі конструктивні пропозиції до другого читання та забезпечити якісний результат.

Адже реформа має на меті створити сучасну систему підтримки, яка надасть людині, що зіткнулась із травмою чи хворобою, як фінансову допомогу, так і можливості для відновлення та повернення до самостійного життя.

Мінсоцполітики нагадує, що законопроєкт був ухвалений у першому читанні та звертає увагу, що залишається без змін:

  1. Статус інвалідності залишається.
  2. Всі групи інвалідності залишаються.

Для всіх осіб, які мають інвалідність, а також потерпілих від нещасного випадку зберігаються всі виплати на весь період встановленої інвалідності або ступеня втрати працездатності потерпілим.

Якщо у людини інвалідність або ступінь втрати працездатності потерпілим встановлені безстроково, всі виплати за нею зберігаються довічно, потреби проходити будь-яку переоцінку немає.

Щодо змін, які планується реалізувати

Максимальний розмір щомісячної страхової виплати (у разі нещасного випадку на виробництві збільшиться до 5-ти мінімальних заробітних плат40 тис. грн (наразі максимальний розмір виплати – 32 тис. грн).

Лікарняний оплачуватиметься до 14 місяців, адже важкі травми чи захворюваннях можуть потребувати більшого часу для лікування та відновлення людини.

Для людей з частковою працездатністю знімаються обмеження в три місяці у виплатах допомоги по безробіттю. Іноді пошук роботи, яка влаштовує людину, може зайняти більший час. Планується збільшити час, протягом якого держава фінансово підтримуватиме людину.

Підтримка ветеранів: суттєве посилення

Реформа змінює підхід до підтримки ветеранів, забезпечуючи їм допомогу на всіх етапах:

  • під час лікування;
  • після його завершення;
  • та у процесі пошуку роботи.

Як є зараз

Під час лікування: якщо військовослужбовець отримав поранення і звільнився під час лікування, він не отримує жодних виплат, якщо не працевлаштований.

Після лікування: людина після завершення лікарняного залишається без фінансової підтримки до оформлення іншого виду допомоги, що створює перерву в доходах.

Як планується зробити

Під час лікування

Військовослужбовці, які звільнилися через поранення, отримуватимуть лікарняний у розмірі 100% грошового забезпечення (без бойових доплат) на весь період лікування.

Після завершення лікування

Одразу після закінчення лікарняного проводиться оцінка обмежень у сфері зайнятості, яка дозволяє автоматично призначити новий вид фінансової допомоги без перерви у виплатах.

У разі повної втрати працездатності ветеран отримуватиме щомісячну виплату у розмірі 100% грошового забезпечення.

Якщо ветеран може працювати, але його дохід зменшився, держава компенсуватиме різницю між попереднім і нинішнім доходом.

Пошук роботи

Ветерани, які шукають роботу разом із Службою зайнятості, отримуватимуть не менше 50% грошового забезпечення на період пошуку.

Що це змінює

Забезпечується безперервна підтримка: від лікування до повної адаптації. Створюється механізм компенсації доходів для тих, хто частково або повністю втратив спроможність працювати. Ветерани, які шукають роботу, більше не залишаться без фінансової допомоги.

Джерело: офіційний сайт Мінсоцполітики

19 грудня

Не подали повідомлення про виплату коштів застрахованим особам – чекайте на перевірку

Не подали повідомлення про виплату коштів застрахованим особам – чекайте на перевірку

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Так, потрібно.

Після здійснення оплати листків непрацездатності застрахованим особам роботодавець має протягом місяця відзвітувати про проведені виплати та надіслати до Пенсійного фонду України відповідне повідомлення.

Сформувати та надіслати повідомлення про виплату коштів можна через електронний кабінет страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України. Повідомлення також може бути надіслано листом з повідомленням або надано безпосередньо до сервісного центру Пенсійного фонду України.

Увага!

Відсутність повідомлення про виплату коштів застрахованим особам протягом трьох місяців з дня отримання фінансування від Пенсійного фонду України є підставою для проведення позапланової перевірки щодо використання страхувальником коштів ПФУ.

Джерело: Telegram-канал ПФУ Донецької області

19 грудня

Військовий збір 5% із винагороди за ЦПД, що нарахована за вересень–листопад

📢Військовий збір 5%: як утримувати з 1 грудня

До доходів, їх частини, які установи нарахували (виплатили, надали) працівникам у вигляді зарплати, у т. ч. за час відпустки, у вигляді виплат, пов’язаних з тимчасовою втратою працездатності (за час перебування працівника на лікарняному), за податкові періоди до 01.12.2024 (тобто за листопад, жовтень 2024 чи раніше), застосовують ставку військового збору 1,5% незалежно від дати їх фактичної виплати (надання).

Якщо ці доходи будуть нараховані (виплачені, надані) за податкові періоди після 01.12.2024 (тобто за грудень 2024, січень 2025 і т. п.), застосовується ставка військового збору 5%.

До усіх інших доходів, які включаються до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податків, у т. ч. у вигляді виплат за цивільно-правовими договорами, орендної плати, процентів за депозитами, дивідендів тощо, які нараховані (виплачені, надані) податковими агентами платникам податку після 01.12.2024, застосовується ставка військового збору у розмірі 5% незалежно від того, що такі доходи нараховуються за виконання робіт (послуг), за користування майном платника податків тощо у податкових періодах до 01.12.2024, оскільки відповідно до ПК такі доходи є доходом звітного періоду, в якому вони безпосередньо були нараховані (надані, виплачені), а не періодів, за які вони були нараховані.

За інформацією ГУ ДПС у Дніпропетровській області

 

 

19 грудня

Сервіс від ДПС «Е-повідомлення»

Сервіс від ДПС «Е-повідомлення» 📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Платники податків, користувачі електронного кабінету, мають можливість в розділі «Вхідні / вихідні документи» / «Вхідні» / «Повідомлення» отримати електронне інформаційне повідомлення про помилкову сплату платежів та миттєво направити до територіального  органу ДПС, в якому обліковують такі суми, заяву про перерахування коштів в електронному форматі.

В інформаційному повідомленні про помилкову сплату платежів за формою «J/F14000» зазначають реквізити платіжної інструкції, а саме: код територіального органу ДПС, код територіальної громади, код та назва платежу, дата, номер та сума платіжної інструкції, бюджетний або небюджетний рахунок IBAN.

Окрім цього, посадові особи, які за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань є керівником підприємства, установи, організації, чи самозайнятою особою, чи фізичною особою – платником податків, також мають можливість отримувати додаткове повідомлення шляхом приєднання до сервісу «Info TAX».

Автоматична відправка електронних інформаційних повідомлень про помилкову сплату платежів здійснюється засобами ІКС ДПС о 9.00 годині, в робочі дні, крім понеділка, за транзакціями про сплату за попередній банківський день.

 За інформацією ГУ ДПС у Донецькій  області 

18 грудня

Президент підписав закон про використання гуманітарної допомоги комунальними підприємствами

Президент підписав закон про використання гуманітарної допомоги комунальними підприємствами

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Серед іншого, Закон врегульовує проблеми отримання та використання гуманітарної допомоги комунальними підприємствами громад. Як відомо, чинне законодавство забороняє визнавати комунальні підприємства набувачами гуманітарної допомоги – товарів і матеріалів, які безоплатно перетинають кордон в умовах війни.

Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Нагадаємо, в цілому законопроєкт № 11155-1 Парламент ухвалив 21 серпня цього року.

Джерело: офіційний сайт Децентралізація

18 грудня

Зміни в правилах військового обліку для жінок: хто повинен стати на облік

Зміни в правилах військового обліку для жінок: хто повинен стати на облік

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Затверджено нові правила для жінок, які хочуть опанувати базові навички військової справи. Тепер усі охочі, які планують навчитися поводитися зі зброєю чи опанувати тактичну медицину, мають стати на військовий облік.

Чи є ризик масової мобілізації жінок

Жінки можуть не хвилюватися: примусова мобілізація їм поки що не загрожує. Усе відбуватиметься виключно за бажанням. Тобто, якщо жінка хоче пройти навчання, їй потрібно стати на облік, але після завершення підготовки вона може відмовитися від подальшої служби. У такому разі з обліку її знімуть.

Для кого ці зміни

Фактично це рішення стосується тих, хто свідомо прагне отримати військові навички. Наприклад:

  • навчитися базових правил поводження зі зброєю;
  • опанувати основи тактичної медицини;
  • розібратися, як діяти в критичних ситуаціях.

Але якщо жінка вирішує, що військова справа – це не її шлях, вона має можливість завершити навчання без жодних зобов'язань.

Що це означає

У територіальних центрах комплектації та соціальної підтримки нагадують: усі військовозобов’язані жінки віком від 18 до 60 років повинні оновлювати свої дані. Але закон прямо зазначає: мобілізація жінок у примусовому порядку наразі не передбачається.

Джерело: сторінка у Facebook Дніпровської РДА

18 грудня

Увага! Деякі військовозобов'язані тимчасово не зможуть оформити онлайн-відстрочку у застосунку Резерв+

Увага! Аспіранти і докторанти тимчасово не зможуть оформити онлайн-відстрочку у застосунку Резерв+

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

За інформацією МОУ, у зв'язку із технічними роботами у Єдиній державній електронній базі з питань освіти з 17 і орієнтовно до 30 грудня студенти, аспіранти і докторанти тимчасово не зможуть оформити онлайн-відстрочку у застосунку Резерв+.

На вже отримані відстрочки технічні роботи не вплинуть, статус відображатиметься в застосунку, як і раніше. Також технічні роботи в реєстрі освіти не вплинуть на роботу інших сервісів Резерв+.

Про дострокове відновлення роботи сервісу у Резерв+ буде одразу повідомлено.

Джерело: сторінка Міноборони у Facebook

18 грудня

Зміни в оплаті праці асистентів закладів освіти

Зміни в оплаті праці асистентів закладів освіти 📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Раніше 10–12 тарифний розряд встановлювали за посадами:

  • асистент вчителя-реабілітолога;
  • асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням;
  • асистент вихователя дошкільного навчального закладу в інклюзивній групі.

Відтепер встановлюватимуть за посадами:

  • асистент вчителя-реабілітолога;
  • асистент вчителя;
  • асистент вихователя;
  • асистент майстра виробничого навчання;
  • асистент викладача.

Керівники закладів освіти мають забезпечити встановлення тарифних розрядів за цими посадами виключно в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисі відповідного закладу.

Постанова КМУ від 13.12.2024 № 1415, якою внесені зміни, набрала чинності 17.12.2024.

18 грудня

Нові форми бюджетних звітів вже чинні

Нові форми бюджетних звітів вже чинні

Мінфін затвердив нові форми:

  • Звіту про надходження і використання коштів спеціального фонду державного бюджету, отриманих на рахунок, відкритий у Національному банку України, – його подають розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів до головного розпорядника коштів державного бюджету, до мережі якого їх включено, а також головний розпорядник іншому у разі передачі коштів;
  • Зведеного звіту про надходження і використання коштів спеціального фонду державного бюджету, отриманих на рахунок, відкритий у Національному банку України, – його подає головний розпорядник до Казначейства;
  • Звіту про надходження і використання коштів спеціального фонду державного бюджету, отриманих як добровільні внески (благодійні пожертви) від фізичних та юридичних осіб приватного права та/або публічного права на рахунок, відкритий у Національному банку України, – його подає Казначейство до Верховної Ради, Президенту України, КМУ, Рахунковій палаті та Мінфіну.

За новими формами потрібно звітувати розпорядникам зі звіту за січень 2025 року.

Наказ Мінфіну від 30.10.2024 № 540, яким затверджено форми, та наказ від 20.11.2024 № 591, яким внесені зміни, набрали чинності 17.12.2024.

17 грудня

Індексація зарплати в грудні 2024

Скористайтеся таблицею, яка містить базові місяці та суми індексації зарплат у грудні для різних категорій працівників. Держстат оприлюднив індекс інфляції за жовтень 2024-го — 101,5%. Цей показник формує коефіцієнт, за яким визначають право на індексацію.

Отримати роз'яснення 🔝

Індексація зарплати в грудні 2024

 

17 грудня

Реформа МСЕК: визначено перелік закладів з експертними командами

Реформа МСЕК: визначено перелік закладів з експертними командами

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

На зараз до нього увійшли 286 закладів охорони здоров’я. Вони відповідають сучасним стандартам якості медичних послуг і охоплюють усі регіони країни. На базі цих лікарень працюватимуть експертні команди, що проводитимуть фахове оцінювання повсякденного функціонування та визначатимуть інвалідність.

Заклади відбирались, зокрема, за критерієм наближеності – так, щоб бути якомога ближчими до людей в усіх регіонах. Для відбору було складено чеклист забезпечення закладів, розрахунок потреб в експертних командах залежно від кількості справ МСЕК у черзі, вимоги до формування експертних команд та шаблони для формування команд. 

Більшість лікарень вже визначились із першим переліком лікарів, які будуть проводити оцінювання. Наразі це понад 4300 лікарів, які працюватимуть в експертних командах, тоді як у МСЕК працювало майже 1300. 

Загалом зараз створено 1348 експертних команд. Найбільше – за профілем «загально-хірургічна», «загальна», «хірургічна» та «травматологічна».

Серед інших профілів команд:

  • кардіоневрологічна;
  • офтальмологічна;
  • онкологічна;
  • фтизіатрична;
  • гематологічна;
  • психіатрична.

Таким чином, оцінювати повсякденне функціонування людини зможуть фахівці з відповідною кваліфікацією. 

Переліки лікарів та контактну електронну пошту медзаклади розміщують на своїх сайтах. Також на сайті МОЗ розміщено дашборд із командами закладів. Надалі перелік лікарів, закладів та їх показники оновлюватимуться, забезпечуючи прозорість і доступність інформації​​.

Експертні команди працюватимуть у новій електронній системі. До неї матимуть доступ усі лікарі, які створюватимуть у ній електронне направлення на оцінювання повсякденного функціонування для своїх пацієнтів. Цього тижня систему вже почали тестувати з пілотними закладами, так щоб 1 січня вона працювала в усіх лікарнях.

«Електронна система, яку ми створюємо, допоможе позбутися зайвих паперів і гарантує прозорість та підзвітність у прийнятті рішень експертними командами. У ній буде фіксуватися кожна дія і кожен документ, щоб ніхто не міг заднім числом змінити діагноз чи рішення. Упродовж наступного року будемо розширювати можливості системи та інтегруємо її з ЕСОЗ, щоб іще полегшити роботу лікарям», – зазначила Марія Карчевич, заступниця міністра охорони здоров’я з питань цифрового розвитку.

Також МОЗ затвердило положення про Центр оцінювання функціонального стану особи (наказ МОЗ № 195 від 5.12.2024 р.), що забезпечить експертну підтримку та перегляд обґрунтованості рішень, оскарження рішень пацієнтами. Керівником центру затверджено перелік лікарів, які братимуть участь у його роботі.

Протягом грудня справи, що мали бути розглянутими в 2025-му або наприкінці поточного року, передаються від МСЕК до закладів з експертними командами. Заклади мають поділити справи за профілем (загальний, кардіоневрологічний, хірургічний, травматологічний, онкологічний, гематологічний, офтальмологічний, психіатричний, фтизіопульмонологічний) та розпочати внесення інформації про ці справи до електронної системи, щоб забезпечити повноцінне оцінювання з 1 січня 2025 року​​

Реформа замінює застарілу систему МСЕК на прозору, людиноцентричну модель. Рішення ухвалюватимуться з урахуванням індивідуальних потреб кожної людини, а також прозоро та справедливо завдяки цифровізації процесів. Інтерактивна карта, доступна на сайті МОЗ, допоможе пацієнтам обрати найзручніший заклад, де можна пройти оцінювання.

Нагадаємо, 20 листопада Верховна Рада прийняла у першому читанні урядовий законопроєкт, який створює нову систему оцінювання повсякденного функціонування експертними командами замість застарілих та корумпованих МСЕК.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

17 грудня

На харчування дітей у школах виділено понад 2,6 млрд грн

На харчування дітей у школах виділено понад 2,6 млрд грн

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Кабмін виділив понад 2,6 млрд грн, наданих Європейською комісією, на забезпечення харчування дітей у школах, повідомив Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль. Це дозволить надати безкоштовне гаряче харчування для дітей початкових класів у закладах середньої освіти з урахуванням їхніх потреб.

Він зазначив, що ініціатива реалізується в межах програми «Зимової підтримки» українців. За словами Прем'єр-міністра, у 2025 році безкоштовне харчування планують розширити на всіх школярів.

Джерело: Telegram-канал Дениса Шмигаля

17 грудня

Держпідприємство використовує генератор: чи подавати декларацію з екоподатку

Держпідприємство використовує генератор: чи подавати декларацію з екоподатку

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Відповідно до п.п. 240.1.1 п. 240.1 ст. 240 ПКУ платниками екологічного податку є:

  • суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність;
  • бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких:
  • на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.

Об’єктом та базою оподаткування екологічним податком є, зокрема, обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (п.п. 242.1.1 п. 242.1 ст. 242 ПКУ).

Стаціонарне джерело забруднення – підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об’єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу та/або скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти (п.п. 14.1.230 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).    

При цьому тимчасово, на період дії воєнного стану на території України та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування, для цілей застосування розд. VIII ПКУ не вважаються стаціонарними джерелами забруднення у значенні, наведеному у п.п. 14.1.230 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, електрогенераторні установки, що класифікуються за кодом 8502 згідно з УКТ ЗЕД (п. 46 підрозд. 5 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).            

Пунктом 250.9 ст. 250 ПКУ встановлено, що якщо платник податку з початку звітного року не планує:

  • здійснення викидів,
  • скидів забруднюючих речовин,
  • розміщення відходів,
  • утворення радіоактивних відходів протягом звітного року,

то:

  • такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення,
  • скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку.

В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації відповідно до ст. 250 ПКУ.

Отже, в період дії воєнного стану на території України та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування суб’єкт господарювання, який використовує електрогенераторну установку, що класифікується за кодом 8502 згідно з УКТ ЗЕД (інших об’єктів оподаткування екологічним податком не має), не подає до контролюючого органу податкову декларацію з екологічного податку та заяву про відсутність у звітному році об’єктів обчислення екологічного податку, оскільки протягом цього періоду така генераторна установка не вважається стаціонарним джерелом забруднення.

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС в Івано-Франківській області

17 грудня

Новації у наданні платних послуг архівами

Новації у наданні платних послуг архівами 📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

У Порядку визначили, що архівні установи надають платні послуги відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися архівними установами, що утримуються за рахунок бюджетних коштів, затвердженого постановою КМУ від 07.05.1998 № 639.

Особливості визначення переліку та розміру плати за надання платних послуг державними нотаріальними архівами встановлюються окремим нормативно-правовим актом Мін’юсту.

Окрім порядку Мін’юст затвердив Розмір плати за надання платних послуг центральними державними архівами.

Також врахуйте, що безоплатно надають:

  • архівні довідки, необхідні для забезпечення соціального захисту громадян, фізичним особам для користування в читальному залі архівної установи;
  • архівні документи, що належать державі, територіальним громадам;
  • архівні довідки судам, правоохоронним органам, органам державного фінансового контролю, а також юридичним і фізичним особам, які передали зазначені документи на зберігання.

Архівним установам ОМС Мін’юст рекомендує встановлювати розмір плати за надання платних послуг, дотримуючись вимог Порядку.

Наказ Мін’юсту від 05.12.2024 № 3511/5, яким затверджено порядок та розмір плати набрав чинності 13.12.2024.

17 грудня

Внесені зміни до Класифікації доходів бюджету

Внесені зміни до Класифікації доходів бюджету

Із Класифікації доходів бюджету Мінфін вилучив 57 позицій, що були надходженнями місцевих бюджетів за рахунок міжбюджетних трансфертів (стабілізаційна дотація та субвенції).

Зміни внесені наказом Мінфіну від 11.12.2024 № 630.

17 грудня

Обмежити розмір зарплати – новий законопроєкт

Обмежити розмір зарплати – новий законопроєкт 📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Законопроєктом пропонують на період дії воєнного стану нараховувати заробітну плату, грошове забезпечення працівників, службових і посадових осіб бюджетних установ (включаючи органи державної влади та інші державні органи, а також ОМС) у сумі, що не перевищує граничного розміру виплат військовослужбовцям, які беруть безпосередню участь у бойових діях (100 тис. грн на місяць).

При цьому у зазначеному максимальному розмірі не враховуватимуть суми допомоги по тимчасовій непрацездатності та оплату щорічної відпустки.

Обмеження у 100 тис. грн не застосовуватимуть під час нарахування зарплати, грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту.

Це обмеження у 100 тис. грн пропонують застосовувати під час нарахування заробітної плати, грошового забезпечення народним депутатам України, членам КМУ, працівникам Офісу Президента України, суддям, суддям Конституційного Суду України, прокурорам, членам Вищої ради правосуддя, членам Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, членам Рахункової палати, працівникам, службовим і посадовим особам НБУ, а також іншим службовим і посадовим особам, працівникам, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, в т. ч. ДБР та БЕБ, працівникам суб’єктів господарювання, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належить державі або іншому господарському товариству, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належать державі, членам наглядових рад таких суб’єктів господарювання.

17 грудня

Замість цифр зорі, або що готує бухгалтеру 2025 рік: жартівливий гороскоп

Не забудьте надіслати гороскоп бухгалтера на 2025 рік своїм колегам🪄

✨СКАЧАТИ ГОСКОП БУХГАЛТЕРА НА 2025 РІК

Замість цифр зорі, або що готує бухгалтеру 2025 рік: жартівливий гороскоп

16 грудня

Затверджено нову форму ТТН

Затверджено нову форму ТТН

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

У п. 11.1 оновлених Правил зазначено, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, яка містить всі обов'язкові реквізити, визначені Законом України «Про автомобільний транспорт», форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.

У разі необхідності форма товарно-транспортної накладної може бути доповнена іншими реквізитами, з урахуванням особливостей перевезень, зокрема умов та/або виду вантажу.

Так, абз. 27 викладено в такій редакції:

  • товарно-транспортна накладна – єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ;
  • призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов'язкові реквізити, передбачені Законом України «Про автомобільний транспорт» та цими Правилами.

Також Правила доповнено, зокрема:

  • у разі виробництва та/або введення в обіг сировини, отриманої в результаті забою сільськогосподарських тварин (парнокопитних та інших копитних), товарно-транспортна накладна має містити відомості про ідентифікацію тварин, що підтверджують зв'язок між тушами, напівтушами, четвертинами, відрубами та шматками м'яса і твариною або групою тварин, від яких їх було отримано;
  • у разі перевезення харчових продуктів тваринного походження товарно-транспортна накладна має містити відомості про умови їх зберігання (температурний режим);
  • у випадку перевезення харчових продуктів повинен дотримуватися температурний режим, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів. Такий режим не повинен перериватися. Виключення щодо дотримання температурного режиму, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів, можливе протягом обмеженого періоду часу в процесі підготовки харчового продукту до перевезення;
  • у випадку перевезення харчових продуктів повинен дотримуватися температурний режим, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів. Такий режим не повинен перериватися. Виключення щодо дотримання температурного режиму, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів, можливе протягом обмеженого періоду часу в процесі підготовки харчового продукту до перевезення;
  • транспортні засоби, що використовуються для перевезення харчових продуктів, повинні бути зареєстровані відповідно до вимог ст. 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».

Джерело: наказ Мінінфраструктури від 14.11.2024 № 1332

16 грудня

Внесено зміни до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку

Внесено зміни до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Мінфін наказом від 04.11.2024 № 550 привів деякі норми Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій у відповідність до діючого законодавства.

Зокрема, в частині відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій з обліку коштів після закриття небанківськими надавачами фінансових послуг платіжних рахунків користувачів, а також господарських операцій, пов’язаних з необоротними активами, утримуваними для розподілу між власниками.

До Інструкції, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 року № 291, внесено такі зміни:

  • внесено зміни до опису рахунків 28 «Товари» і 68 «Розрахунки за іншими операціями»;
  • доповнено рахунок 67 «Розрахунки з учасниками та кошти клієнтів» субрахунком 676 «Кошти клієнтів за недіючими рахунками» та кореспонденцію рахунку 67 «Розрахунки з учасниками та кошти клієнтів» за дебетом і кредитом.

Рахунок 67 «Розрахунки з учасниками та кошти клієнтів» доповнено наступним змістом:

  • на субрахунку 676 «Кошти клієнтів за недіючими рахунками» ведеться облік кредиторської заборгованості надавачів фінансових послуг (крім банків) перед клієнтами у разі закриття платіжних рахунків клієнтам відповідно до законодавства;
  • за кредитом субрахунку 676 «Кошти клієнтів за недіючими рахунками» відображається збільшення заборгованості надавачів фінансових послуг (крім банків) за коштами при закритті рахунків клієнтів відповідно до законодавства, зокрема, в разі наявності підстав, передбачених Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». За дебетом субрахунку відображаються суми повернення коштів клієнтам.

Абзац десятий рахунку 68 «Розрахунки за іншими операціями» викладено в наступній редакції

  • на субрахунку 680 «Розрахунки, пов’язані з необоротними активами та групами вибуття, утримуваними для продажу» ведеться облік визнаних відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 27 «Необоротні активи, утримувані для продажу, та припинена діяльність» зобов’язань, прямо пов’язаних з необоротними активами та групами вибуття, утримуваними для продажу або розподілу.

Наказ Мінфіну від 04.11.2024 № 550 набрав чинності 13.12.2024.

Джерело: наказ Мінфіну від 04.11.2024 № 550

16 грудня

Фахова підтримка навіть за відсутності світла

Сьогодення кидає нам чимало викликів. Щось ми не можемо змінити, але є те, на що ми можемо впливати. За відсутності світла інтернет з’єднання може працювати нестабільно, або й бути відсутнім зовсім. Месенджери завантажуються швидше, ніж сайти, тому підпишіться на Telegram-канал для бухгалтерів бюджетних установ та ОМС.

☺️ Хочу в спільноту для бюджетних бухгалтерів

Фахова підтримка навіть за відсутності світла

Там ми сповіщаємо вас про новації законодавства та публікуємо корисні для роботи підказки та шпаргалки. Запитайте поради в колег, у нас можна коментувати. Дратують постійні сповіщення? Не біда – вимкніть їх у налаштуваннях каналу і читайте новини лише тоді, коли буде зручно вам!

У нашій спільноті фахово, але затишно. Долучайтеся, бо не дарма кажуть, на Telegram-канал Бухгалтерія для бюджету та ОМС підпишешся – від претензій ревізорів убережешся.

16 грудня

Коди класифікації доходів бюджету для сплати військового збору

Коди класифікації доходів бюджету для сплати військового збору

📝 Сфера інформатизації під контролем Мінцифри: коли та як погоджувати програми

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України «Про бюджетну класифікацію» від 14.01.2011 2011 № 11 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 18.10.2024 № 522) військовий збір сплачується (перераховується) платниками за кодами класифікації доходів бюджету:

  • 11011000 – «Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у пп. 4 пп. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, фізичними особами–підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування)» – для податкових агентів;
  • 11011600 – «Військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у пп. 4 пп. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ» – для податкових агентів.
    Згідно з пп. 4 пп. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ ставка військового збору становить для військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту – 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного пп. 1 пп. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ;
  • 11011700 – «Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами–підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування»;
  • 11011800 – «Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)».

Згідно з Довідником відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету, затвердженим наказом Державної казначейської служби України від 28.11.2019 № 336, код класифікації доходів бюджету передбачає таку позицію:

  • 11011001 – «Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у пп. 4 пп. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, фізичними особами–підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування), що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування».

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у Запорізькій області