Що нового

Бухоблік та оподаткування

26 липня

Названо середній розмір пенсії в Україні – нижче за фактичний прожитковий мінімум

середній розмір пенсії в Україні

Калькулятор індексації зарплати

Пенсійний фонд України опублікував статистичні дані про розмір пенсії станом на 1 липня 2024 року. Пенсійні виплати отримують 10,26 млн.осіб, що менше на 2,7% ніж у першому півріччі 2023 року. Скорочення кількості пенсіонерів склало майже 300 тисяч осіб.

Якщо врахувати річну інфляцію (у червні склала 4,8%), то у реальному вимірі зафіксоване зростання пенсій. Середня пенсія в Україні на 01.07.2024 р. склала 5816,6 грн, що більше на 9,5% ніж за аналогічний період 2023 року. У грошовому вимірі це зростання середньої пенсії на 505 гривень.

Який розмір пенсій із солідарної системи:

  • середня пенсія є нижчою за фактичний прожитковий мінімум для осіб, що втратили працездатність – 6016 грн. у цінах червня 2024 р. за інформацією Мінсоцполітики;
  • середня пенсія забезпечує заміщення лише 30% трудових доходів (на кінець 2023 року середня пенсія дорівнювала 31% середньої зарплати);
  • 64% пенсіонерів отримують пенсію менше 5 тис. грн.

26 липня

Уряд затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти – на які зміни слід очікувати

Уряд затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти

Пошук по Класифікатору професій

З 1 вересня 2027 року за новим стандартом почнуть здобувати повну загальну середню освіту учні та студенти:

  • в академічних ліцеях (10–12 класи);
  • в закладах спеціалізованої освіти;
  • в закладах професійної (професійно-технічної освіти);
  • в закладах фахової передвищої освіти.

Стандарт дасть можливість учням і студентам формувати індивідуальну освітню траєкторію. 

Що це означає? Вибір профілю навчання, який пропонуватиме:

  • навчальні предмети й інтегровані курси для поглибленого чи професійно орієнтованого вивчення; 
  • предмети й інтегровані курси поза профілем.

Нагадаємо, Уряд змінив підхід щодо індикативної собівартості та визначення розміру мінімальної плати за навчання для здобуття вищої освіти.

Джерело: Telegram-канал МОН

26 липня

НБУ погіршив прогноз інфляції на 2024 рік

прогноз інфляції 2024 рік

Калькулятор індексації зарплати

На засіданні Правління Національного банку України 25 липня було вирішено залишити облікову ставку без змін – на рівні 13%. Решта робочих ставок НБУ також не зазнали змін.

За оновленим прогнозом НБУ, інфляція за підсумками 2024 року досягне 8,5%. До питання щодо зниження облікової ставки НБУ планує повернутися у першому кварталі 2025 року.

Оновлені й інші макропоказники на 2024 рік:

  • прогноз зростання реального ВВП – покращено з 3 до 3,7%,
  • прогноз інфляції – погіршено з 8,2% до 8,5%;
  • прогноз дефіциту рахунку поточних операцій покращено – з 20,2 млрд. до 14,2 млрд. дол.
  • прогноз рівня міжнародних резервів – знижено з 43,4 до 41,2 млрд. дол.

Наступне засідання НБУ з питань зміни облікової ставки відбудеться 19 вересня 2024 року. До цього часу у Верховну Раду має бути внесений проєкт Державного бюджету України на 2025 рік.

Нагадаємо, інфляція у червні 2024 р. порівняно із травнем 2024 р. становила 2,2%, з початку року – 4,3%.

26 липня

«Головбух Бюджет» доступний у смартфоні!

журнал Головбух Бюджет мобільна версія

Зручно та завжди під рукою! Для читачів та передплатників наводимо інструкцію, як користуватися електронним журналом для професіоналів «Головбух Бюджет» за допомогою смартфона. Мобільна версія е-журналу допоможе завчасно скачати та прочитати експертні матеріали під час відсутності електрики та якісного зв'язку.

«Головбух Бюджет» – у смартфоні

мобільна версія Головбух Бюджет

СКАЧАТИ ІНСТРУКЦІЮ

  1. Вхід і реєстрація. Увійдіть під обліковим записом передплатника, щоб отримати повний доступ до матеріалів журнал.
  2. Переглядайте стрічку новин, яка оновлюється щодня.
  3. Користуйтеся нормативкою, шаблонами, зразками, калькуляторами та навігаторами так само, як і на комп’ютері.
  4. Розгортайте меню, щоб переглянути професійний календар, добірку відеороз’яснень і сторінку вебінарів.
  5. Користуйтеся пошуком, щоб знайти тему, яка вас цікавить.
  6. Телефонуйте на Гарячу лінію – консультанти швидко знайдуть потрібну інформацію та підкажуть правильне рішення.
  7. Доступні термінові статті до виходу свіжого номеру е-журналу.
  8. Завантажуйте весь номер у PDF-форматі та читайте зі смартфону, коли немає інтернету.
  9. Для того щоб знайти більше статей за певною темою, використовуйте тематичний рубрикатор.
  10. Додавайте статті в закладки та швидко знаходьте їх у меню.
  11. За потреби переходьте до інших номерів журналу.

Якщо у вас виникають технічні труднощі, одразу звертайтеся по допомогу!

26 липня

Проєкт Типового положення про центр для людей, які живуть з ВІЛ

положення про центр для людей з ВІЛ

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Проєктом постанови КМУ, яка затвердить зміни, розширять коло осіб, які обслуговуватимуть центри. Відповідно зміниться і назва центрів – центр для людей, які живуть з ВІЛ.

Мінсоцполітики уточнило, що Центр може бути:

  • юридичною особою, яка має печатку, штамп зі своїм найменуванням, бланки, самостійний баланс, реєстраційні рахунки;
  • структурним або відокремленим підрозділом центру соціальних служб, центру надання соціальних послуг або іншого надавача соціальних послуг.

За організаційно-правовою формою Центр може утворюватися та функціонувати як комунальне некомерційне підприємство або бюджетна (комунальна) установа / бюджетний (комунальний) заклад.

Будівлі, приміщення Центру мають містити захисні споруди цивільного захисту, придатні для укриття відвідувачів центру, дітей / осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, працівників і безпечного перебування в них (з урахуванням рекомендацій ДСНС щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту).

26 липня

Як оподатковується продаж житлового будинку та земельної ділянки

продаж житлового будинку податки

Калькулятор штрафів

Оскільки право власності на житловий будинок та земельну ділянку оформлюється у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно окремо, такі об’єкти, у разі їх продажу, оподатковують як два різних об’єкта.

Дохід, отриманий фізичною особою – резидентом від продажу протягом звітного (податкового) року першого об’єкта нерухомого майна, зазначеного у пункті 172.1 ПК (житлового будинку), який отриманий у спадщину, не оподатковується ПДФО та звільняється від сплати військового збору.

Дохід, отриманий фізичною особою – резидентом від продажу протягом звітного (податкового) року другого об’єкта нерухомого майна, зазначеного у пункті 172.1 ПК (земельної ділянки), оподатковується ПДФО за ставкою 5% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Із ІПК від 24.07.2024 № 3783/ІПК/99-00-24-03-03

25 липня

Єдина інформаційна система соціальної сфери об'єднає реєстри Мінсоцполітики та ПФУ

Раді рекомендовано прийняти Закон про Єдину інформаційну систему соціальної сфери

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Проєктом Закону №1️1️3️7️7️  від 24.06.2024 пропонується:

  • визначити правові та організаційні засади функціонування Єдиної системи як інтегральної інформаційної бази соціальної сфери, зокрема, шляхом взаємодії інформаційних ресурсів соціальної сфери та їх інтеграції з іншими державними інформаційними ресурсами, в тому числі державними реєстрами;
  • установити засади створення та функціонування Єдиного соціального реєстру, що є однією із центральних підсистем Єдиної системи та компонує в себе різні реєстри, бази даних і програмно-інформаційні комплекси, держателями яких є Міністерство соціальної політики України та інші центральні органи виконавчої влади, зокрема, Пенсійний фонд України, якому передано функції з призначення та надання пільг і житлових субсидій, що є найбільш популярними видами державної підтримки;
  • визначити, що призначенням Соціального реєстру є централізоване збереження та облік електронних даних отримувачів усіх видів соціальної підтримки, передбачених законодавством;
  • внести до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації» зміни щодо використання органами місцевого самоврядування та місцевими державними адміністраціями при реалізації повноважень у сфері соціального захисту населення і надання соціальних послуг та інших видів соціальної підтримки засобів Єдиної системи в порядку, передбаченому законодавством.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

25 липня

Хто має право на відпустку до настання терміну безперервної роботи у шість місяців

Хто має право на відпустку до настання терміну безперервної роботи у шість місяців

Калькулятор днів щорічної відпустки

Визначено категорії працівників, які мають можливість вийти у щорічну відпустку до настання шестимісячного терміну безперервної роботи у перший рік роботи на даному підприємстві за бажанням працівника:

  • жінкам – перед відпусткою у зв'язку з вагітністю та пологами або після неї, а також жінкам, які мають двох і більше дітей віком до 15 років або дитину з інвалідністю;
  • особам з інвалідністю;
  • особам віком до вісімнадцяти років;
  • чоловікам, дружини яких перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами;
  • особам, звільненим після проходження строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу або альтернативної (невійськової) служби, якщо після звільнення із служби вони були прийняті на роботу протягом трьох місяців, не враховуючи часу переїзду до місця проживання;
  • сумісникам – одночасно з відпусткою за основним місцем роботи; працівникам, які успішно навчаються в навчальних закладах та бажають приєднати відпустку до часу складання іспитів, заліків, написання дипломних, курсових, лабораторних та інших робіт, передбачених навчальною програмою;
  • працівникам, які мають путівку (курсівку) для санаторно-курортного (амбулаторно-курортного) лікування;
  • батькам-вихователям дитячих будинків сімейного типу;
  • в інших випадках, передбачених законодавством, колективним або трудовим договором.

Джерело: офіційний сайт ППОНУ

25 липня

Кабінет вступника на сайті ЄДЕБО: які документи потрібні для вступу у 2024 році

єдебо кабінет вступника

Калькулятор середньооблікової чисельності штатних працівників

Кабінет вступника на ЄДЕБО доступний для здобувачів вищої освіти, які мають один з наступних документів:

  • документ про базову вищу освіту,
  • диплом кваліфікованого робітника,
  • документ про повну загальну освіту
  • диплом молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста або ж фахового молодшого бакалавра,
  • сертифікат про складання єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування (за наявності). 

Реєстрація особистого електронного кабінету вступника на ЄДЕБО – що потрібно

кабінет вступника єдебо

  1. Вступ для здобуття фахової передвищої освіти на основі свідоцтва про базову середню освіту (9 класів). Що потрібно: документ про базову середню освіту (серія, номер)
  2. Вступ для здобуття фахової передвищої освіти на основі диплома кваліфікованого робітникаЩо потрібно: диплом кваліфікованого робітника.
  3. Вступ для здобуття вищої, фахової передвищої освіти на основі свідоцтва про повну загальну середню освіту (11 класів). Що потрібно: сертифікат незалежного мультитесту або ж сертифікат ЗНО (номер, PIN-код сертифікату та рік його видачи) та документ про повну загальну середню освіту (серія, номер).
  4. Вступ для здобуття вищої освіти на основі диплома фахового молодшого бакалавра, молодшого спеціаліста, молодшого бакалавраЩо потрібно: сертифікат незалежного мультитесту або ж сертифікат ЗНО (номер, PIN-код сертифікату та рік його видачи) та документ про освіту (серія та номер диплома молодшого спеціаліста, диплома молодшого бакалавра або диплома фахового молодшого бакалавра).
  5. Вступ для здобуття ступеня магістра на основі диплома бакалавра, спеціаліста, магістраЩо потрібно: за наявності – сертифікат ЄВІ/ЄФВВ (екзаменаційний лист) та вказати номер, PIN-код сертифікату та рік його видачи. Документ про освіту (серія та номер диплома  бакалавра, диплома спеціаліста або ж диплома магістра).

Увага: для підтвердження даних вступників проводиться додаткова ідентифікацію за номером документа, що посвідчує особу або РНОКПП.

25 липня

Хакерська атака на ОМС

хакерська атака

КАЛЬКУЛЯТОР СТАЖУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ТА СЛУЖБИ В ОМС

Угрупування UAC-0057 розповсюджувало документи з макросами, призначеними для запуску на ЕОМ шкідливої програми PICASSOLOADER з метою доставки на комп’ютер жертви Cobalt Strike Beacon.

Цю шкідливу програму виявили у файлах («oborona.rar», «66_oborona_PURGED.xls», «trix.xls», «equipment_survey_regions_.xls», «accounts.xls», «spreadsheet.xls», «attachment.xls», «Податок_2024.xls»), вміст яких стосувався:

  • реформи органів місцевого самоврядування (проєкт USAID/DAI «HOVERLA»);
  • оподаткування;
  • тематики фінансово-економічних показників.

Об’єктами зацікавленості угрупування UAC-0057 могли бути як фахівці проєктних офісів, так й їхні контрагенти з числа співробітників відповідних органів місцевого самоврядування України.

Якщо виявили подібну активність – невідкладно інформуйте CERT-UA на електронну скриньку: [email protected]

За інформацією CERT-UA

25 липня

Головбуха призначили тимчасово виконувати обов’язки керівника

головбуха призначили тимчасово виконувати обов’язки керівника

ШПАРГАЛКА БУХГАЛТЕРА НА 2024 РІК

Податкова декларація повинна бути підписана, зокрема, керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником (п. 48.5 ПК).

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб орган ДПС, на обліку в якому перебуває платник, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді.

До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах електронних підписів усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – кваліфікований або удосконалений електронний підпис керівника і останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки Тобто, керівником до контролюючого органу подається Повідомлення на головного бухгалтера з типом підпису – «директор».

Слід зазначити, якщо головного бухгалтера одночасно призначено тимчасово виконувати обов’язки керівника (директора), то при поданні податкової звітності в електронному вигляді, електронні підписи юридичної особи накладаються у такому порядку:

  • першим – кваліфікований або удосконалений електронний підпис директора,
  • другим – кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки, попередньо змінивши, зокрема, в налаштуваннях Електронного кабінету поле «використання підписів».

ЗІР, категорія 129.03

24 липня

Назвали фактичний розмір прожиткового мінімуму на одну особу

Назвали фактичний розмір прожиткового мінімуму на одну особу

Калькулятор індексації зарплати

Міністерство соціальної політики надало інформацію щодо фактичного розміру прожиткового мінімуму на одну особу, а також для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, у цінах червня 2024 року, розрахованого відповідно до ст. 5 Закону України «Про прожитковий мінімум».

Згідно з розрахунками Мінсоцполітики, розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць у червні 2024 року становить – 7 064,62 грн (8 089,28 грн – з урахуванням суми обов’язкових платежів).

Назвали фактичний розмір прожиткового мінімуму на одну особу

СКАЧАТИ

Джерело: офіційний сайт ФПУ

24 липня

Нові правила конкурсу на зайняття посади керівника медзакладу

Керівники медзакладів не зможуть перебувати на посаді більше двох строків підряд

Калькулятор штрафів

Зміни у правилах конкурсу на зайняття посади керівника медзакладу розроблені на виконання вимог Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки для вдосконалення процедури конкурсного відбору на зайняття посади керівників закладів охорони здоров’я (ЗОЗ).

Зміни визначають:

  • що половину складу конкурсних комісій повинні становити представники громадських об’єднань у сфері охорони здоров’я та/або у сфері запобігання корупції та антикорупційної діяльності;
  • що кваліфікаційні вимоги на керівні посади у державних та комунальних ЗОЗ визначаються порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я (далі – Порядок проведення конкурсу);
  • вимоги до кількості та складу конкурсної комісії залежно від відомчої належності та статусу ЗОЗ у складі спроможної мережі;
  • чіткий перелік кваліфікаційних критеріїв до учасників конкурсів на керівні посади у державних та комунальних ЗОЗ, серед яких є професійна компетентність, управлінські навички та доброчесність;
  • обов’язкове оцінювання професійної компетентності та управлінських навичок за бальною системою кожним членом конкурсної комісії;
  • що рішення конкурсної комісії про відповідність учасника конкурсу критерію доброчесності вважається ухваленим, якщо за це проголосувала більшість членів комісії від громадськості, а у разі рівного розподілу голосів перевагу мають голоси членів комісії від громадськості;
  • етапи проведення конкурсу та особливості проведення кожного з них;
  • що відеозапис засідання є невіддільною частиною протоколу засідання.

Вимоги до оцінювання за встановленими критеріями та перелік індикаторів відповідності учасників конкурсу за кожним критерієм визначатиметься у Порядку оцінювання учасників конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я, що після розроблення буде затверджений наказом МОЗ.

Важливо! Згідно зі внесеними змінами одна і та сама особа не може бути керівником ЗОЗ більше ніж два строки підряд.  Один строк становить від трьох до п’яти років залежно від укладеного контракту. 

Зазначеною постановою також внесено зміни до Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки в частині визначення того, що:

  • вимоги цього порядку не поширюються на ЗОЗ державної форми власності, що функціонують як:
    • державні некомерційні підприємства, в яких проведення конкурсного відбору на зайняття посади керівника ЗОЗ здійснюватиметься відповідно до вимог Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я.

Загалом передбачається, що схвалені Урядом зміни дозволять істотно знизити корупційні ризики та забезпечити дотримання принципів прозорості, демократичності, неупередженості та справедливості під час призначення на посади керівників державних та комунальних закладів охорони здоров’я.

Нагадаємо, Уряд визначив перелік випадків, за яких заклади охорони здоров’я державної та комунальної форм власності можуть надавати платні медичні та додаткові послуги пацієнтам, що не покриваються програмою медичних гарантій.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

24 липня

Територіальні одиниці України класифікували до вимог Євростату

NUTS-UA

ВИРОБНИЧИЙ КАЛЕНДАР 2024

Статистична класифікація територіальних одиниць України (NUTS-UA) розроблена з метою створення передумов для узгодження показників регіональної статистики України та Євростату з урахуванням acquis ЄС у сфері статистики.

Згідно зі статистичною класифікацією територіальних одиниць України (далі – NUTS-UA) територія України поділена на територіальні одиниці («статистичні регіони»), які сформовані за критеріями, визначеними в Регламенті (ЄС) № 1059/2003.

NUTS-UA є ієрархічною та має три рівні:

  • територіальні одиниці першого рівня (далі – NUTS-UA1);
  • територіальні одиниці другого рівня (далі – NUTS-UA2);
  • територіальні одиниці третього рівня (далі – NUTS-UA3).

Кожна NUTS-UA1 поділяється на NUTS-UA2, які так само поділяються на NUTS-UA3. Окремі територіальні одиниці України належать до кількох рівнів NUTS-UA одночасно.

NUTS-UA1 сформовані шляхом об’єднання адміністративних одиниць «регіони». Розмір кожної NUTS-UA1 за кількістю населення перебуває в межах порогових значень рівня NUTS1: від 3 до 7 млн осіб.

NUTS-UA2 – це адміністративні одиниці «регіони». Середній розмір адміністративних одиниць «регіони» за кількістю населення перебуває в межах порогових значень рівня NUTS2: від 800 тис. до 3 млн осіб.

NUTS-UA3 – це адміністративні одиниці «райони». Середній розмір адміністративних одиниць «райони» за кількістю населення перебуває в межах порогових значень рівня NUTS3: від 150 до 800 тис. осіб.

Отже, територія України поділена на вісім територіальних одиниць рівня NUTS-UA1, 27 територіальних одиниць рівня NUTS-UA2 та 138 територіальних одиниць рівня NUTS-UA3. Дві територіальні одиниці рівня NUTS-UA2 класифіковані одночасно як територіальні одиниці рівня NUTS-UA3, а саме міста Київ і Севастополь.

Структура коду NUTS-UA має вигляд UAXYV

де: UA – код України за системою дволітерних кодів країн, яка визначена у ДСТУ ISO 3166-1:2009 «Коди назв країн світу»,

X – номер NUTS-UA1,

XY – номер NUTS-UA2,

XYV – номер NUTS-UA3.

Найменування NUTS-UA2 та NUTS-UA3 відповідають назвам регіонів і районів України.

24 липня

Типи корегуючих заяв-розрахунків

корегуюча заява-розрахунок

Калькулятор штрафів

Сформувати та подати корегуючу заяву-розрахунок страхувальник має можливість через вебпортал електронних послуг ПФУ. Її слід подавати у разі самостійно виявленої помилки у нарахуванні страхових виплат за листками непрацездатності. За результатами її подання страхувальник зможе:

  • відзвітувати про повернення надлишку отриманих коштів на рахунок Пенсійного фонду України – якщо отримане зайве (через помилку) фінансування;
  • доплатити по листках непрацездатності працівникам, якщо заяву-розрахунок вже профінансували – якщо помилка призвела до заниження суми фінансування.

Передбачені наступні типи корегування:

  • корегування збільшення – при необхідності здійснення доплати за листками непрацездатності;
  • корегування зменшення – після повернення зайво отриманих коштів,
  • корегування несумових параметрів – кількість днів, страховий стаж тощо.

До корегуючої заяви-розрахунку обов’язково необхідно додати пояснення щодо причин проведення корегування, а до заяви-розрахунку на зменшення – додатково додати платіжне доручення про повернення коштів.

За інформацією ГУ ПФУ в Луганській області

23 липня

ДПС прокоментувала підвищення посадових окладів податківців

ДПС прокоментувала підвищення посадових окладів для податківців

ШПАРГАЛКА БУХГАЛТЕРА НА 2024 РІК

Державна податкова служба України продовжує реформування у рамках виконання Національної стратегії доходів (НСД), прийнятої наприкінці минулого року.

Національна стратегія передбачає:

  • низку змін в системі адміністрування податків;
  • реформу податкової служби. 

Відповідно до положень Стратегії Урядом ухвалено постанову, якою вносяться зміни щодо граничної чисельності працівників органів ДПС та їх оплати праці. Передбачається, що такі зміни сприятимуть оптимізації роботи кожного працівника Служби, а достойний рівень оплати стане для них мотивацією до якісного та професійного виконання своїх обовʼязків. 

Крім того, збільшення рівня заробітної плати для податківців дозволить залучити в систему кваліфікованих працівників, які розглядатимуть податкову службу як престижне місце роботи та потужну платформу для підвищення власного професіоналізму.

Як зазначила в. о. Голови Державної податкової служби України Тетяна Кірієнко, вирішення питання збільшення ефективності діяльності Служби лежить в площині раціональних рішень. Тому мотивація співробітників – один з ключових аспектів серед широкого кола таких рішень. 

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у Запорізькій області

23 липня

Початок навчального року визначено на засіданні Кабміну

Уряд визначив дату початку навчального року

Пошук по Класифікатору професій

У зв’язку із зупиненням дії ч. 3 ст. 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо тривалості, дати початку та закінчення навчального року, а також надання відповідних повноважень Уряду, постанова врегульовує питання організованого початку 2024/2025 навчального року.

У закладах загальної середньої освіти тривалість 2024/2025 навчального року визначено з 2 вересня 2024 року до 30 червня 2025 року. Визначаючи це, Уряд орієнтувався на відсутність звернень від абсолютної більшості громад щодо початку навчального року раніше і потребу в часі на ретельну підготовку закладів освіти до приймання учнів.

Також у документі окреслено, що обласні та Київська міська військові адміністрації спільно із засновниками закладів освіти мають забезпечити організований початок навчального року залежно від безпекової ситуації.

Водночас МОН нагадує, що в межах затвердженої Урядом тривалості навчального року педагогічна рада визначає структуру й тривалість:

  • навчального року в закладі загальної середньої освіти;
  • навчального тижня;
  • навчального дня;
  • занять;
  • відпочинку між ними;
  • форми організації освітнього процесу.

Визначаючи це, вона враховує:

  • час, передбачений освітньою програмою;
  • обсяг навчального навантаження в навчальному плані й вікові особливості;
  • фізичний, психічний та інтелектуальний розвиток дітей;
  • особливості регіону тощо.

Тривалість канікул у закладах освіти впродовж навчального року не може становити менш як 30 календарних днів.

Отже, заклад освіти може самостійно визначати структуру навчального року та форми організації освітнього процесу. Зокрема, з огляду на те, наскільки навчання в умовах війни вплинуло на психічний стан та інтелектуальний розвиток учнів, чи є в них освітні втрати, якою є безпекова та енергетична ситуація тощо.

Нагадаємо, на вебсайті Вступ 2024 розпочалося подання заяв через електронний кабінет вступника.

Джерело: офіційний сайт МОН

23 липня

Рада підтримала продовження дії воєнного стану та мобілізації

Рада підтримала продовження дії воєнного стану та мобілізації

Бронювання працівників: Мін­еко­но­міки роз’яснює зміни

23 липня 2024 року народні депутати затвердили Указ Президента (законопроєкт № 11433) про продовження дії воєнного стану. Це рішення підтримали 339 нардепів.

Це вже 12-те голосування Парламенту від початку повномасштабного воргнення. Воєнний стан подовжено на 90 днів – з 12 серпня по 09 листопада.

Також Рада затвердила Указ Президента (законопроєкт № 11434) про продовження мобілізації до 09 листопада (338 голосів).

23 липня

Суми внесків на обов’язкове страхування водіїв відображайте у Додатку 4ДФ

обов’язкове страхування водіїв

Калькулятор штрафів

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включають суми внесків на обов’язкове страхування платника податку відповідно до закону, інших, ніж збір на державне пенсійне страхування або внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (пп. 165.1.5 п. 165.1 ПК).

Обов’язковим страхуванням є страхування, яке здійснюється на виконання норм законодавчих актів. Так, страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів є обов’язковим згідно з вимогами Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 01.07.2004 № 1961-IV.

Суми внесків на обов’язкове страхування, що сплачує установа за своїх працівників згідно з договором про обов’язкове страхування, не включають до складу загального місячного або річного оподатковуваного доходу працівників.

Водночас у додатку 4ДФ до Податкового розрахунку суми цих внесків слід відображати за ознакою доходу «132».

ЗІР, категорія 103.04

23 липня

З 01 серпня почнуть вилучати банкноти 500 грн старого зразка

обмін 500 грн старого зразка

Калькулятор стажу

З 1 серпня 2024 року НБУ спільно з банками поступово вилучатиме з готівкового обігу банкноти номіналом 500 гривень зразків 2003–2007 років (тобто старого зразка), зокрема:

  • банки України не видаватимуть із кас такі банкноти за всіма видами готівкових операцій;
  • НБУ припинить підкріплювати такими банкнотами каси банків.

Банкноти номіналом 500 гривень старого зразка залишатимуться дійсним платіжним засобом. Громадяни без обмежень зможуть продовжувати ними розраховуватися, їх не потрібно спеціально обмінювати.

Заміна банкнот номіналом 500 гривень старого зразка на сучасні, з посиленою системою захисту, не вплине на готівкові розрахунки громадян, їм не потрібно вживати додаткових заходів для обміну.

Нагадаємо, НБУ комплексно працює над оптимізацією готівкового обігу та послідовно замінює в обігу банкноти попередніх років на сучасніші. Так, з 01 жовтня 2020 року триває поступове вилучення з обігу банкнот номіналами 1 та 2 гривні зразків 2003–2007 років та з 01 січня 2023 року – 5, 10, 20 та 100 гривень зразків 2003–2007 років та їх заміна на обігові монети номіналами 1, 2, 5 та 10 гривень зразка 2018 року та банкноти номіналами 20, 50,100, 200, 500 та 1000 гривень зразка 2014 року та наступних років випуску.

У майбутньому, після завершення усіх процесів оптимізації, банкнотно-монетний ряд гривні міститиме лише грошові знаки сучасного покоління.

За інформацією НБУ

22 липня

Вступ 2024: терміни та особливості зарахування абітурієнтів

вступ 2024 терміни та особливості зарахування

Пошук по Класифікатору професій

На вебсайті Вступ 2024 розпочалося подання заяв через електронний кабінет вступника . Йдеться про вступників на основі повної загальної середньої освіти (11 класів) та НРК5 (фаховий молодший бакалавр, молодший бакалавр, молодший спеціаліст). 

Прийом заяв на бюджет та контракт на сайті Вступ 2024 триватиме до 18:00 (за київським часом) 31 липня. Після цього заклади зможуть проводити додаткові набори лише на контракт.

ДО подання заяв через Вступ 2024 зверніть увагу на такі особливості:

  • після подання першої заяви жодні дані в електронному кабінеті змінити неможливо. Перевірте, чи все правильно, до початку формування заяв;
  • загалом до ЗВО можна подати 15 заяв, зокрема, 5 на бюджет, інші – на контракт. Для заяв на бюджет потрібно встановити пріоритети від 1 до 5, де 1 – це та заява, яка для вас найбажаніша для вступу;
  • заяви з різних основ вступу для здобуття вищої освіти рахуються в загальну кількість;
  • якщо ви маєте пільгу, радимо до подання заяв звернутись до найближчого закладу освіти з підтверджувальними документами для внесення інформації у відповідний реєстр. Під час подання заяв перевірте, чи відображаються пільги. Виняток лише для тих пільг, які дають право переведення на вакантні місця;
  • скасувати заяву на бюджет без втрати пріоритету можна тільки ДО того, як її розгляне заклад освіти (тобто до присвоєння статусу «Зареєстровано у закладі освіти» або «Потребує уточнення вступником»). Після цього скасувати заяву можна тільки з втратою пріоритету (до дати завершення прийому заяв на відповідну конкурсну пропозицію);
  • день подання заяви жодним чином не впливає на конкурсний бал вступника чи його місце в рейтингу.

Оприлюднення списку вступників, рекомендованих до зарахування на бюджет, відбудеться до 5 серпня.

Крім того, 18 липня Уряд України запровадив додатковий фінансовий механізм підтримки для вступників до ЗВО – державні гранти.

Вони допоможуть частково покрити вартість навчання для тих, хто цього року вступить на контракт на бакалавра (магістра медичного, ветеринарного, фармацевтичного спрямувань) на основі ПЗСО (11 класів) або НРК5 (молодший бакалавр, фаховий молодший бакалавр, молодший спеціаліст).

Також умовами отримання гранту є:

  • денна або дуальна форма навчання;
  • результати НМТ (ЗНО) з будь-яких двох предметів з оцінками не менше як 150 балів (грант першого рівня) або не менше ніж 170 балів (грант другого рівня);
  • вибір закладу освіти, що уклав договір з МОН про участь в експериментальному проєкті із запровадження державних грантів.

Вступники, що відповідають усім вимогам, зможуть подати заяву на грант після успішного зарахування. Це необхідно буде зробити через електронний кабінет вступника з 5 вересня до 31 жовтня 2024 року.

Джерело: офіційний сайт ЄДЕБО

22 липня

Як «докупити» страховий стаж

як докупити страховий стаж

Калькулятор стажу

Особи, зазначені в частині 1 ст. 10 Закону № 2464:

  • особи, які досягли 16-річного віку та не перебувають у трудових відносинах з роботодавцями, 
  • ФОП,
  • особи, що провадять незалежну професійну діяльність,  
  • члени фермерського господарства,

беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом строку, визначеного в договорі про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, але не менше одного року (крім договорів про одноразову сплату).

Договором про добровільну участь може бути передбачена одноразова сплата особою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню – абз. 1 ч. 5 ст. 10 Закону № 2464.

В Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування визначено, що:

  • за бажанням особи сплатити ЄВ за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню та у разі отримання від неї заяви про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата ЄВ):
    • після перевірки викладених у заяві відомостей контролюючі органи у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладають договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата ЄВ) за формою, наведеною в додатку 5 Інструкції № 449.

Сума сплаченого ЄВ за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок на дату укладення договору (наразі це 1760,0грн), помножений на коефіцієнт 2. В усіх випадках ця сума не може бути більшою за суму ЄВ, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої на дату укладення договору (наразі це 26400,0 грн).

Отже, особа, якій не вистачає до страхового стажу декількох місяців, може заключити договір про добровільну участь, яким передбачена одноразова сплата ЄВ за попередні періоди, в яких вона не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню на будь-який період, але не менше одного місяця.

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС в Івано-Франківській області

22 липня

Дотепні меми про бухгалтерів покращать настрій на роботі

меми про бухгалтерів

СКАЧАТИ

Шановні читачі та передплатники, в Україні професія бухгалтера завжди є викликом та ознакою людини з високою витримкою та самовіддачею. Бажаємо вам завжди залишатися незламними професіоналами, які зберігають почуття гумору та знаходять час посміхнутися й відволіктися від робочої рутини.

Редакція порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС» підготувала добірку дотепних мемів про бухгалтерів.

Скачайте меми про бухгалтерів та поширюйте їх поштою або у соцмережах:

бухгалтер мем меми про бухгалтера
СКАЧАТИ СКАЧАТИ
меми про бухгалтерів бухгалтер листівка
СКАЧАТИ СКАЧАТИ
меми про бухгалтера в україні привітання для бухгалтера
СКАЧАТИ СКАЧАТИ

Не забувайте й про наш Генератор теплих усмішок – інструмент для підняття гарного настрою на цілий день:

22 липня

Скористайтесь новим сервісом та подайте зміни про рух кадрів

зміни про рух кадрів

Відправляємо працівників у відрядження під час війни

Через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ роботодавці можуть подати відомості про прийняття працівника на роботу, його переміщення з одного структурного підрозділу до іншого, переведення на іншу постійну посаду, звільнення, поновлення на роботі, тимчасове припинення, або відновлення дії трудового договору. Такий сервіс реалізовано на виконання постанови КМУ «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» від 05.06.2024 № 650, яка набрала чинності 08.06.2024.

Зверніть увагу:

  • до 01.08.2024 – роботодавці можуть подавати відомості про трудові відносини з працівниками, що мали місце в період з 08.06.2024 року по теперішній час (тобто на період завершення апробації запровадженого сервісу на вебпорталі електронних послуг ПФУ);
  • після 01.08.2024 – роботодавці зможуть подати відомості лише про рух кадрів, які відбулись не пізніше, ніж протягом наступного дня після настання відповідної події.

За інформацією ГУ ПФУ у Вінницькій області

22 липня

Як перейти на єдиний рахунок для сплати податків та ЄСВ

єдиний рахунок для сплати єсв

Калькулятор індексації зарплати

Єдиний рахунок – це рахунок, відкритий у Казначействі для ДПС, який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, ЄСВ та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС (ст. 35-1 ПК). Тобто для сплати ЄСВ, податків, зборів, та інших платежів, що контролюють органи ДПС, використовується лише один рахунок.

Перехід на єдиний рахунок спрощує процес сплати податків, зборів, ЄСВ.

Використання єдиного рахунку скорочує платникам фінансові витрати і час на формування розрахункових документів на перерахування коштів.

Через єдиний рахунок можна сплатити всі поточні платежі, податковий борг та недоїмку з ЄСВ, грошові зобов’язання, які визначено на підставі податкових повідомлень-рішень.

Щоб перейти на єдиний рахунок, платникам необхідно здійснити наступні кроки:

  1. подати через Електронний кабінет «Повідомлення про використання єдиного рахунку» за формою J13070;
  2. отримати квитанцію № 2 про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок (квитанція містить інформацію про реквізити єдиного рахунку);
  3. надати до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів єдиного рахунку.

За інформацією ГУ ДПС у Львівській області

22 липня

Читайте у новому номері журналу «Головбух Бюджет»

Читайте у новому номері журналу Головбух Бюджет

Як не брати на себе зайвого й полегшити бухгалтерське життя

Бухгалтер – усьому голова. Тому роботодавці часто навішують на нього будь-які роботи. Навіть ті, які мають виконувати інші працівники. Як наслідок, у колективі трапляються непорозуміння, а ревізори отримують підстави притягнути бухгалтера до відповідальності за чужі помилки. Причина цієї проблеми – суміжні завдання. Як їх уникнути – розповімо у статті «Головний бухгалтер: що треба, а чого можна й не».

Не хапайтеся за роботи кадровика. Кадровику – кадрове, а бухгалтеру – бухгалтерське. Ліпше поділіться з ним цим номером журналу. Так полегшите роботу і собі, і кадровику. Принаймні вам потім не доведеться утримувати зайві відпускні. Адже запитання про відпустки на дітей і декрет до трьох років завжди в топі на Гарячій лінії. А в літній період і поготів. Короткі відповіді на найцікавіші з них – у статті «Відпустки на дітей до 3 років: 17 запитань у бліцчаті з експертом».

А ще запропонуйте кадровику статтю «Військовий облік з нуля: першочергові кроки й основні документи». Штрафи для роботодавців за порушення правил військового обліку зросли. Тому не радимо ігнорувати цю тему. Експерт підказав, із чого розпочати військовий облік і які документи подавати до ТЦК.

А тепер про бухгалтерське. Платники податків мусять повідомляти податківців про всі об’єкти оподаткування за формою № 20-ОПП. Земельні ділянки – не виняток. Нагадаємо основні правила, як подавати цю форму платникам, які купують, продають, здають чи беруть в оренду земельні ділянки. Приклади, як заповнювати форму № 20‑ОПП в різних ситуаціях, – вам на допомогу.

Для того щоб підтримати інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток обдарованих учнів, місцеві громади затверджують програми, які фінансують із місцевих бюджетів. Як обліковувати одноразові премії обдарованим дітям? За яким КЕКВ планувати та проводити видатки? Чи оподатковувати суми цих виплат? Відповіді на ці запитання – вже готові. Скористайтеся прикладом із готовими бухпроведеннями, щоб нарахувати й виплатити премію обдарованим дітям. Знатимете, на підставі чого призначити цю премію та за рахунок яких коштів її виплатити.

Для того щоб полегшити бухгалтерське життя, обирайте собі надійного помічника з найліпшими експертами. Будьте з нами!

Працюймо в тандемі. Крокуймо до Перемоги разом!

19 липня

Проект закону про використання листків непрацездатності зареєстрований у Раді

використання листків непрацездатності

Калькулятор стажу

У Верховну Раду внесено та зареєстровано законопроект № 11418 «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо врегулювання питань видачі, продовження та перевірок обґрунтованості видачі листків непрацездатності».

Уряд пояснює необхідність закону тим, що працівники за відсутності у лікаря технічного доступу до електронної системи охорони здоров’я все одно повинні отримати допомогу по тимчасовій непрацездатності на підставі паперового листка непрацездатності.

Також буде вдосконалено процес перевірки листків непрацездатності уповноваженими особами.

Які новації містить законопроект № 11418

  1. Й паперові, й електронні листки непрацездатності будуть підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності;
  2. Буде унормоване засвідчення копій паперових листків непрацездатності;
  3. Удосконалять перевірки виданих листків непрацездатності та документів, що є підставою для їх формування. Перевірки медичних висновків про тимчасову непрацездатність зможуть робити тільки уповноважені лікарі, тобто лікарі відповідної кваліфікації та досвіду роботи;
  4. Змінять процес повернення коштів страхової̈ виплати в разі встановлення необґрунтованості видачі листка непрацездатності.

19 липня

Законопроект 11340 про угоду зі слідством – що він передбачає

Законопроєкт 11340 про угоду зі слідством прийнятий за основу – що він передбачає

Калькулятор штрафів

Що пропонує законопроект № 11340:

  • внести зміни до ч. 3 ст. 53 Кримінального кодексу України, якими передбачити, що виключно щодо корупційних правопорушень, правопорушень, пов’язаних з корупцією, суд може ухвалити вирок, яким затверджує угоду про визнання винуватості, і призначити узгоджене сторонами додаткове покарання у виді штрафу у разі, коли таке покарання не передбачено в санкції статті (частини статті) Особливої частини КК. У такому разі розмір штрафу визначатиметься у таких межах:
    • від 12 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян до 120 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі вчинення кримінального проступку;
    • від 121 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян до 1,2 мільйона неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі вчинення нетяжкого злочину;
    • від 1,201 мільйонанеоподатковуваних мінімумів доходів громадян до шести мільйонів неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі вчинення тяжкого злочину;
    • від шести мільйонів однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян до 12 мільйонів неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – у разі вчинення особливо тяжкого злочину;
  • доповнити КК новою ст. 692 – за умови викриття підозрюваним чи обвинуваченим іншої особи у вчиненні корупційного кримінального правопорушення, кримінального правопорушення, пов’язаного з корупцією, якщо інформація щодо вчинення такою особою кримінального правопорушення буде підтверджена доказами та/або за умови повного або часткового відшкодування підозрюваним або обвинуваченим завданого збитку або заподіяної шкоди, суд може ухвалити рішення про затвердження угоди про визнання винуватості, у випадку якщо сторонами узгоджено покарання у виді позбавлення волі нижче від найнижчої межі, встановленої в санкції статті (частини статті) Особливої частини КК. При цьому у разі призначення такої міри покарання, особа не може бути звільнена від його відбування з випробуванням на підставі ст. 75 КК;
  • у випадку затвердження угоди про визнання винуватості суд приймає рішення про звільнення особи від відбування покарання з випробуванням, якщо сторонами угоди узгоджено покарання у виді позбавлення волі на строк не більше восьми років або інше більш м’яке покарання з випробуванням. Іспитовий строк у такому випадку становитиме від двох років до шести років;
  • змінами до ст. 77 КК України до переліку додаткових покарань, які можуть бути застосовані, додано покарання у виді конфіскації майна;
  • встановити строк погашення судимості для осіб, звільнених від відбування покарання з випробуванням, у випадку затвердження угоди про визнання їх винуватості у вчиненні корупційних правопорушень (новий п. 1-1 ст. 89 КК), та визначати такий строк з моменту проголошення вироку суду та якщо з цього часу особа протягом шести років не вчинить нового кримінального правопорушення. Якщо на момент закінчення такого шестирічного строку особа не відбула додаткове покарання, вона визнається такою, що не має судимості, тільки після відбуття цього додаткового покарання;
  • внести зміни до ст. 469 КПК України, якими передбачити можливість укладання угоди про визнання винуватості у провадженні щодо особливо тяжких злочинів, віднесених до підслідності Національного антикорупційного бюро України, за умови повного або часткового (з урахуванням характеру та ступеня участі особи у вчиненні злочину) відшкодування підозрюваним чи обвинуваченим завданого збитку або заподіяної шкоди (якщо такі збитки або шкода були завдані);
  • у разі відмови суду в затвердженні угоди, укладення якої ініційовано на стадії досудового розслідування, судове провадження за згодою сторін кримінального провадження продовжується в загальному порядку (ч. 7 ст. 474 КПК у редакції проекту).

У законопроекті № 11340 сторонам кримінального провадження пропонується надати можливість вносити зміни до укладеної угоди до моменту видалення суду до нарадчої кімнати, а також передбачити, що повторне звернення з угодою в одному кримінальному провадженні допускається одноразово у разі усунення підстав, на основі яких суд відмовив у затвердженні такої угоди.

Законопроект № 11340 передбачає, що у разі повторної відмови судом у затвердженні угоди наступне звернення з угодою у цьому кримінальному провадженні не допускається.

19 липня

Новації для органів місцевої влади в оподаткуванні ПДФО – проєкт закону

Новації в оподаткуванні під час війни: зареєстровано закон зі змінами до ПКУ

ШПАРГАЛКА БУХГАЛТЕРА НА 2024 РІК

Метою прийняття законопроєкту «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» № 11416 від 18.07.2024 є:

  • удосконалення окремих норм ПКУ;
  • створення у період дії воєнного стану на території України умов для належного забезпечення функціонування економіки, а також належного наповнення дохідної частини бюджету за рахунок надходження податкових платежів.

Змінами до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» пропонується:

  • надати тимчасово, на період дії воєнного стану на території України та до останнього дня календарного місяця, в якому припинено або скасовано дію воєнного стану (включно):
    • сільським, селищним, міським радам право приймати рішення щодо встановлення для відповідної території мінімальної бази оподаткування ПДФО, але не менше розміру мінімальної заробітної плати під час нарахування доходів у формі заробітної плати для місячного податкового (звітного) періоду.

Джерело: Telegram-канал Тараса Мельничука

19 липня

Постанова 565: все про уточнення даних призовників, які перебувають за кордоном

Постанова 565: все про уточнення даних призовників, які перебувають за кордоном

Бронювання працівників: Мін­еко­но­міки роз’яснює зміни

Постанова 565 визначає, зокрема, що:

  • учасниками експериментального проекту є:
    • призовники, військовозобов’язані та резервісти (крім військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на військовому обліку в Службі безпеки та розвідувальних органах), які постійно або тимчасово перебувають за кордоном;
  • засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста уточнюються такі облікові дані особи:
    • адреса проживання;
    • номери засобів зв’язку;
    • адреса електронної пошти. Уточнення облікових даних особи припиняється засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста у разі, коли надані відомості не пройшли арифметичний та/або форматологічний контроль, про що особі надсилається повідомлення засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста. Адреса електронної пошти не може бути змінена частіше, ніж раз на сім діб. У разі зміни адреси електронної пошти особа протягом доби з моменту такої зміни зобов’язана уточнити облікові дані;
  • відомостями, отриманими з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (за наявності) за результатами уточнення облікових даних, є:
    • прізвище;
    • власне ім’я (усі власні імена);
    • по батькові (за наявності);
    • дата народження;
    • реєстраційний номер облікової картки платника податків;
    • окремий номер запису в Реєстрі;
    • відомості про результати медичних оглядів, що проводяться з метою визначення придатності особи до виконання військового обов’язку;
    • відомості про наявність права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації;
    • військове звання;
    • військово-облікова спеціальність;
    • унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
    • відомості про виконання військового обов’язку;
    • відомості про військовий облік;
    • відомості про подання щодо розшуку в Національну поліцію;
    • дата та час формування.