Що нового
21 січня
Статути територіальних громад: нововведення у законодавство
Оплата праці держслужбовців — 2025
У новій редакції виключені положення щодо державної реєстрації статутів територіальних громад села, селища, міста в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань.
У зв’язку з цим, Кабінету Міністрів України доручено у місячний строк з дня набрання чинності оновленого Закону:
- привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
- забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
На сьогодні у Міністерстві юстиції України ведеться робота щодо приведення нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Враховуючи викладене, з 08 січня 2025 року територіальні органи Міністерства юстиції України не здійснюють повноваження щодо державної реєстрації статутів територіальних громад сіл, селищ, міст.
Ці законодавчі нововведення спрямовані на вдосконалення механізмів народовладдя та оптимізацію процедур на рівні місцевого самоврядування. Закон забезпечує більшу автономію територіальних громад і спрощує регуляторні процеси, що сприятиме розвитку місцевого самоврядування в Україні.
Джерело: офіційний сайт Східного міжрегіонального управління Мін'юсту
21 січня
МОН визначило критерії для критично важливих установ серед освітян
📝Сім відповідей про доплату педагогам за сертифікацію
За Критеріями з Додатку до Наказу № 10 визначатимуть підприємства, установи та організації, які мають критично важливе значення для галузі національної економіки у сфері освіти і науки, їх 12:
- Виконання завдань щодо реалізації державної політики у сферах, що належать до компетенції Міністерства освіти і науки України
- Виконання завдань щодо адміністрування, забезпечення ведення та функціонування, технічної підтримки Єдиної державної електронної бази з питань освіти, Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту, інших електронних баз даних та реєстрів, інформаційних систем, електронних ресурсів та сервісів у сферах, що належать до компетенції Міністерства освіти і науки України
- Виконання завдань щодо підготовки здобувачів освіти за державним замовленням (не менше 30% від загального контингенту здобувачів освіти). Здійснення освітнього процесу за денною (не менше 30% від загального контингенту здобувачів освіти), дуальною та дистанційною формами здобуття вищої освіти
- Виконання завдань щодо наукового та методичного забезпечення освіти, координації певного складника системи освіти (напряму складника системи освіти) на загальнодержавному рівні
- Забезпечення проведення всеукраїнських та/або міжнародних заходів, спрямованих на реалізацію державної політики у сфері освіти, у тому числі заходів національно-патріотичного виховання, фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань
- Виконання завдань та/або функцій, що передбачені законами України, іншими нормативно-правовими актами, міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що не можуть бути делеговані, передані на виконання іншим підприємствам відповідно до законодавства у сфері освіти і науки, виконання наукових (науково-технічних) проєктів, реалізація яких здійснюється відповідно до міжнародних договорів та які зареєстровані відповідно до ст. 66 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»
- Виконання прикладних наукових досліджень з розроблення наукових засад державної політики у сфері освіти і науки
- Виконання наукових (науково-технічних) проєктів за державним замовленням на науково-технічні (експериментальні) розробки та науково-технічну продукцію, а також за державним оборонним замовленням, його складовими частинами, або інших наукових (науково-технічних) проєктів, які містять державну таємницю і виконуються з відповідними обмеженнями доступу до неї
- Належність наукової установи до I класифікаційної групи, або закладу вищої освіти до категорії А або Б (за результатами державної атестації наукових установ та закладів вищої освіти в частині провадження такими закладами наукової (науково-технічної) діяльності у 2020 році), або належність наукової установи/закладу вищої освіти до групи А, або Б (за результатами державної атестації наукових установ та закладів вищої освіти в частині провадження такими закладами наукової (науково-технічної) діяльності, починаючи з 2025 року)
- Підприємство (установа, організація) є відповідальним за збереження наукового об'єкта, що включений до Державного реєстру наукових об'єктів, що становлять національне надбання
- Підприємство (установа, організація) здійснює управління об'єктом критичної інфраструктури у секторі «Наукові дослідження та розробки»
- Підприємство (установа, організація) здійснює діяльність з реалізації проєктів у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, спрямованих на національно-патріотичне, військово-патріотичне виховання та/або громадянську освіту
21 січня
Податковий розрахунок за IV квартал 2024 року: зразки заповнення
⚡️Як заповнити Податковий розрахунок за IV квартал 2024 року
Із січня 2025 року Податковий розрахунок заповнюватимете й подаватимете щомісяця.
Розгляньмо, як заповнити Податковий розрахунок за IV квартал. Адже в лютому маєте сформувати два Податкових розрахунки:
- за IV квартал 2024 року — не пізніше ніж 10 лютого 2025 року;
- за січень 2025 року — не пізніше ніж 20 лютого.
21 січня
Уряд затвердив перелік наукових розробок для пріоритетних державних потреб
🎁 ВАШ КВИТОК ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ
Міністерство освіти і науки України щорічно формує на конкурсних засадах перелік науково-технічних (експериментальних) розробок у межах виконання державного замовлення. Цей перелік затверджує Кабінет Міністрів України відповідно до ст. 57 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність».
Урядовим рішенням затверджено перелік із 22 науково-технічних розробок із загальним обсягом фінансування 186 794,25 тис. грн, з яких:
- у 2025 році – 119 871,02 тис. грн;
- у 2026 році – 66 923,23 тис. грн (прогноз).
Науково-технічні (експериментальні) розробки спрямовано на:
- отримання науково-технічного (прикладного) результату, доведеного до стадії практичного використання,
- для забезпечення розвитку економіки, суспільства,
- зміцнення національної безпеки на основі використання наукових та науково-технічних досягнень, зокрема через розроблення технологій подвійного призначення.
МОН у 2024 році вперше забезпечило формування пріоритетної тематики й вихідних технічних завдань міністерствами, іншими ЦОВВ, які мають ключову компетенцію у відповідній сфері правового регулювання. До цього процесу долучилися такі відомства: Міноборони, Мінстратегпром, Мінцифри, МВС, Міндовкілля, Мінінфраструктури, Міненергетики, МОЗ, Мінагрополітики та Адміністрація Держспецзв'язку. Відповідно до пріоритетних державних потреб, сформованих цими органами й іншими ЦОВВ було оголошено конкурсний добір.
Нагадаємо, МОН планує внести зміни у додаток 9 до наказу МОН від 26.09.2005 № 557, яким визначена схема тарифних розрядів посад керівних та педагогічних працівників закладів дошкільної освіти.
Джерело: офіційний сайт МОН
21 січня
Уряд скоротить витрати без втрати якості та результативності роботи державних службовців
Оплата праці держслужбовців — 2025
Згідно з розпорядженням КМУ від 17 січня 2025 р. № 39-р, з метою скорочення витрат без втрати якості та результативності роботи центральних органів виконавчої влади міністерствам, службам, агентствам та інспекціям, крім центральних органів виконавчої влади із спеціальним статусом, щороку:
- проводити в установленому порядку аналіз та заходи з оптимізації типових робочих процесів:
- у міністерствах – не менше трьох типових робочих процесів (у 2025 році – не менше двох типових робочих процесів);
- в агентствах, службах та інспекціях – не менше двох типових робочих процесів (у 2025 році – не менше одного типового робочого процесу);
- забезпечувати обрання типових робочих процесів, щодо яких будуть проводитися заходи з оптимізації, з урахуванням їх ресурсоємності та впливу на кількісні і якісні показники результатів роботи державного органу;
- забезпечувати включення переліку типових робочих процесів, щодо яких будуть проводитися заходи з оптимізації, погодженого із Секретаріатом Кабінету Міністрів України, до плану заходів з проведення аналізу та оптимізації робочих процесів на відповідний рік, підготовленого в установленому порядку;
- подавати у разі потреби Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення до актів законодавства змін, необхідних для оптимізації типових робочих процесів;
- інформувати щокварталу до 10 числа наступного місяця Кабінет Міністрів України про стан проведення аналізу та заходів з оптимізації типових робочих процесів, зокрема в рамках подання інформації про стан виконання пункту 36 плану заходів з реалізації Стратегії реформування державного управління України на 2022-2025 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 831 «Деякі питання реформування державного управління України» (Офіційний вісник України, 2021 р., № 61, ст. 3842);
- подавати Секретаріатові Кабінету Міністрів України оформлені в установленому порядку звіти про результати впровадження проектів з оптимізації обраних типових робочих процесів.
21 січня
Дотримуйтеся нових вимог щодо працевлаштування осіб з інвалідністю, щоб уникнути штрафів
Розміри соцстандартів: показники для 2025 року
15.01.2025 року Верховна Рада прийняла Законопроєкт № 5344-д.
Законопроєкт розробили, щоб створити умови для реалізації особами з інвалідністю права на працю.
Роботодавці, які використовують працю щонайменше 25 працівників, зобов’язані щомісяця сплачувати внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю (далі – внесок).
Розмір внеску дорівнює добутку 40% середньої місячної зарплати, яку отримують працівники, та різниці між кількістю осіб, що забезпечує виконання платником внеску 13 нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, та кількістю фактично працевлаштованих осіб з інвалідністю.
Для платників внеску встановлюють норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4% середньооблікової кількості осіб штатного облікового складу за місяць з розрахунку повного робочого часу.
21 січня
Зміни в умовах оплати праці педпрацівників закладів дошкільної освіти
У проєкті змін визначено, що керівники гуртків, секцій, студій та іншої форм гурткової роботи встановлюватимуть 10-12 тарифний розряд за ЄТС.
Також визначено, що посадовий оклад (ставка заробітної плати) встановлюється педпрацівнику за робочий час, визначений відповідно до законодавства:
- 35 годин на тиждень – для керівника, вихователя-методиста, соціального педагога, асистента вихователя;
- 30 годин на тиждень – для вихователя, практичного психолога та інших педагогічних працівників.
Норма педагогічного навантаження (безпосереднє здійснення освітнього процесу з вихованцями), що є складовою робочого часу педагогічного працівника закладу дошкільної освіти, становить:
- 25 годин на тиждень – для вихователя, інструктора з фізкультури;
- 24 години на тиждень – для музичного керівника;
- 20 годин на тиждень – для практичного психолога, вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда;
- 18 годин на тиждень – керівника гуртка (студії, секції тощо), вчителя.
Педагогічне навантаження педпрацівника закладу дошкільної освіти менше вищезазначеної норми встановлюватимуть лише за його письмовою згодою.
Робота педагогічного працівника понад норму педагогічного навантаження (виконання методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором) може здійснюватися поза межами закладу освіти.
Окрім цього, визначили, що засновники державних і комунальних закладів дошкільної освіти мають право встановлювати:
- посадові оклади, доплати, надбавки та грошові винагороди у розмірі, що перевищує розмір, визначений Кабінетом Міністрів України;
- для працівників додаткові винагороди та допомоги, крім передбачених Законом України «Про дошкільну освіту» від 06.06.2024 № 3788-IX та іншими нормативно-правовими актами у сфері освіти.
Застосовуватимуть ці новації з 01.01.2025.
21 січня
Із 20 січня запрацювала лише частина державних реєстрів
Розміри соцстандартів: показники для 2025 року
Особливість вищезгаданих реєстрів – їхня взаємопов'язаність, яка вимагає одночасного відновлення всіх компонентів, – зазначили фахівці Мін’юсту.
За повідомленням Мін’юсту, з 20.01.2025 почали працювати такі реєстри:
- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно;
- Державний реєстр обтяжень рухомого майна;
- Автоматизована система виконавчого провадження;
- Електронний реєстр апостилів;
- Єдиний реєстр засуджених та осіб, узятих під варту;
- Автоматизована система «Банкрутство та неплатоспроможність»;
- Єдиний державний реєстр осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади».
Увага: для нотаріусів та державних реєстраторів обмежили доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на період актуалізації даних про обтяження державними та приватними виконавцями.
Також наразі відновлюють низку електронних інформаційних взаємодій з державними органами, які використовують обмін даними із вищезазначеними реєстрами у своїй діяльності, насамперед з ДПС, МВС, ДМС, ПФУ, Мінцифри, Держгеокадастром, ДПСУ та іншими.
Обіцяють, що у найближчий час на порталі та в застосунку Дія відновлять доступ до онлайн послуг, пов'язаних з зазначеними реєстрами.
21 січня
Податок на нерухоме майно: звірка даних
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчислюється контролюючими органами на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або оригіналів відповідних документів платника податків, які перебувають у власності фізичної особи.
Крім того, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку (пп. 266.7.3 п. 266.7 ПК).
Права контролюючих органів визначені, у т. ч. щодо цього податку, визначені у статті 20 ПК.
20 січня
Оголошено конкурс проєктів для модернізації харчоблоків у закладах освіти
Розміри соцстандартів: показники для 2025 року
Хто може взяти участь:
- Військові ліцеї та ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою.
- Заклади освіти з чисельністю учнів від 200 осіб, за винятком шкіл, які є єдиними в громаді й мають від 100 учнів.
- Заклади, що організовують освітній процес в очному або змішаному форматі та мають укриття або планують їх облаштувати до кінця року.
Ключовими умовами для участі є:
- наявність відповідної проєктної документації;
- технічна спроможність для логістики;
- гарантія співфінансування з місцевих бюджетів.
Детальніше про умови читайте в оголошенні.
Проєкти мають відповідати одній із трьох моделей організації харчування:
- «Базова кухня» для закладів із чисельністю учнів від 200 до 600 осіб, залежно від розташування.
- «Опорна кухня» для шкіл з чисельністю учнів від 700 до 1500 осіб. Ця модель передбачає доставлення готових страв до прилеглих закладів освіти.
- «Фабрика-кухня» для закладів освіти, яким надаватиме послуги з харчування.
Етапи відбору:
- Подання заявок у Єдиній цифровій системі: з 20 до 29 січня 2025 року.
- Оцінювання проєктів обласними адміністраціями: з 30 січня до 5 лютого 2025 року.
- Формування переліку проєктів МОН: з 6 лютого 2025 року.
Про реформу шкільного харчування
Відновлення й модернізація харчоблоків закладів освіти є частиною реформування системи шкільного харчування, що ініціювала перша леді Олена Зеленська для забезпечення дітей якісним повноцінним харчуванням у закладах освіти, а також формування культури здорового харчування та поширення її серед українських родин.
Джерело: офіційний сайт МОН
20 січня
Обмежено придатні мають повторно пройти ВЛК до 4 лютого
Зарплата для бронювання: як обчислити для працівника
Міноборони пояснює, чому потрібно пройти медогляд та які можуть бути наслідки у разі порушення вимог законодавства.
Чому виникла така потреба
4 травня 2024 року набрав чинності Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» від 21.03.2024 № 3621-IX (далі – Закон №3621).
Цим документом з положень законодавства про військовий обов’язок і військову службу виключено такі визначення як:
- «обмежено придатний до військової служби»;
- «непридатний до військової служби в мирний час, обмежено придатний у воєнний час».
У відповідність до зазначеного Закону був приведений наказ Міноборони «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» від 14.08.2008 № 402, яким визначається процедура проведення військово-лікарської експертизи військово-лікарськими комісіями (далі – ВЛК).
Які постанови на сьогодні приймаються ВЛК
При медичному огляді військовослужбовців та інших осіб (у тому числі призовників та військовозобов’язаних) ВЛК приймаються постанови такого загального змісту:
- «Придатний»:
до військової служби;
до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони;
- «Непридатний»:
- до військової служби;
- до військової служби з переоглядом через 6 – 12 місяців (постанова приймається під час дії воєнного стану);
- «Потребує»:
- звільнення від виконання службових обов'язків на певну кількість календарних днів;
- відпустки для лікування у зв’язку з хворобою на певну кількість календарних днів;
- відпустки для лікування після поранення (контузії, травми або каліцтва) на певну кількість календарних днів;
- лікування у закладі охорони здоров’я (установу) на строк не менше певної кількості календарних днів;
- «Тимчасово непридатний»:
- до проходження зборів (постанова приймається щодо військовозобов'язаних, резервістів, яких призивають на збори);
- до військової служби (вказати дату повторного огляду).
- Не потребує тривалого лікування (постанова приймається у випадках відсутності потреби у продовженні тривалого лікування);
- Інші відповідні постанови.
Що робити громадянам України, визнаним обмежено придатними
Громадяни України, які до внесення змін у законодавство про військовий обов’язок і військову службу (до 4 травня 2024 року) були визнані обмежено придатними до військової служби, підлягають повторному медичному огляду протягом 9 місяців з дня набрання чинності Законом № 3621, тобто до 4 лютого 2025 року включно.
Який порядок дій військовозобов’язаних для зміни статусу
Організацією медичного огляду та уточненням інформації займаються територіальні центри комплектування та соціальної підтримки за місцем проживання військовозобов’язаних громадян України.
Відповідно до Правил військового обліку (додаток 2 до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487) призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні прибути до ТЦК у строки, зазначені в мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях відповідно для:
- взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період,
- оформлення військово-облікових документів,
- проходження медичного огляду,
- направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності,
- призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів.
На даному етапі, проходження військово-лікарської експертизи можливе лише за направленням, виданим ТЦК. Для видачі направлення ТЦК має викликати військовозобов’язаного повісткою. Якщо повістки не було, то військовозобов'язаний може особисто звернутися до ТЦК для отримання направлення на ВЛК.
Також МОУ зазначає, що згідно з п.3.8 глави 3 розд. ІІ Наказу №402 Постанова ВЛК районних, міських ТЦК та СП про ступінь придатності військовозобов’язаного до військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період та/або під час дії правового режиму воєнного стану дійсна протягом одного року з дня закінчення медичного огляду.
Тому військовозобов’язаним потрібно щорічно оновлювати медичну інформацію.
Яка передбачена відповідальність
Невиконання норми про своєчасне проходження ВЛК – це порушення правил військового обліку або законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) за це може бути накладено штраф у розмірі від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – або від 17 000 до 25 500 грн.
Як зміниться статус у мобільному застосунку Резерв+
Якщо особа зі статусом «Обмежено придатний» не пройде повторний огляд до 5 лютого, електронний військово-обліковий документ в Резерв+ залишиться без змін. Проте якщо ТЦК надішле повістку на проходження ВЛК, і військовозобов’язаний не виконає умови цієї повістки – в Резерв+ відобразиться статус «в розшуку».
Цифрова реформа ВЛК
Міноборони впроваджує реформу ВЛК. На першому етапі її реалізації з’явиться можливість надіслати запит на направлення на ВЛК через мобільний застосунок Резерв+, отримати сповіщення з деталями та вирушити до закладу охорони здоров’я, вказаному в направленні, без необхідності відвідувати ТЦК. Цей етап має бути втілений у січні.
Джерело: офіційний сайт МОУ
20 січня
Чи компенсується надурочна робота під час воєнного стану
Зміна № 14 до Класифікатора професій: огляд нововведень
Так, у період дії воєнного стану надурочні роботи можуть перевищувати для кожного працівника 4 години протягом 2 днів поспіль і 120 годин на рік. Але ці години будуть наднормово відпрацьованим часом, який відповідно до ст. 106 КЗпП підлягає компенсації й оплаті в подвійному розмірі. Під час запровадження воєнного стану норма статті 106 КЗпП зберігає свою чинність.
Таким чином, надурочні роботи компенсуються відповідно до ст. 106 КЗпП за погодинною системою оплати праці, робота в надурочний час оплачується в подвійному розмірі годинної ставки. За відрядною системою оплати праці за роботу в надурочний час виплачується доплата у розмірі 100 відсотків тарифної ставки працівника відповідної кваліфікації, оплата праці якого здійснюється за погодинною системою, – за всі відпрацьовані надурочні години.
Компенсація надурочних робіт шляхом надання відгулу не допускається.
Джерело: офіційний сайт ФПУ
20 січня
Нова форма реєстраційної картки розпорядника/одержувача бюджетних коштів
⚡️Як заповнити Податковий розрахунок за IV квартал 2024 року
Казначейство оновило форму Реєстраційної картки розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів (файл reestr42.xls) у зв’язку зі змінами у довіднику територіальних органів ДПС (згідно з довідником SPR_REG.dbf станом на 10.01.2025), розміщеного на вебпорталі ДПС.
Код територіального органу ДПС, в якому взятий на облік розпорядник (одержувач) бюджетних коштів, зазначаєте у комірці D36. Коригуючу комірку F36 використовують:
- розпорядними Київської області, які зареєстровані у ДПС м. Києва (код 26);
- користувачі, зареєстровані у У ВПП (коди 28, 31–35).
Для завантаження нової форми (буде у zip-архіві) потрібно натиснути посилання «Reestr_k.zip» розділу «Форма для заповнення Реєстраційної картки розпорядника (одержувача) бюджетних коштів» підрубрики «Програмне забезпечення для завантаження» рубрики «Електронні сервіси» офіційного вебпорталу Казначейства.
20 січня
Збільшіть нормативно-грошову оцінку земель на коефіцієнт 1,12
🎁 ВАШ КВИТОК ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ
Коефіцієнт індексації нормативно-грошової оцінки за 2024 рік становить 1,12, який застосовується для всіх категорій земель і видів земельних угідь (лист Держгеокадастру від 13.01.2025 №6-28-0.22-18/71-25).
Нормативна грошова оцінка земель є базою для плати за землю (стаття 271 ПК) та для єдиного податку четвертої групи (стаття 2911 ПК).
За інформацією Держстату індекс споживчих цін за 2024 рік становить 112,0% (лист Держстату від 10.01.2025 № 09.1-03/5-25).
Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік становить 1,12 (зазначений коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується для всіх категорій земель і видів земельних угідь).
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (пункт 289.2 ПК).
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель у розрізі років становить: 1996 рік – 1,703; 1997 рік – 1,059; 1998 рік – 1,006; 1999 рік – 1,127; 2000 рік – 1,182; 2001 рік – 1,02; 2005 рік – 1,035; 2007 рік – 1,028; 2008 рік – 1,152; 2009 рік – 1,059; 2010 рік – 1,0; 2011 рік – 1,0; 2012 рік – 1,0; 2013 рік – 1,0; 2014 рік – 1,249; 2015 рік – 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) і 1,2 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); 2016 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,06 (для земель несільськогосподарського призначення); 2017 рік – 1,0; 2018 рік – 1,0; 2019 рік – 1,0; 2020 рік – 1,0; 2021 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,1 (для земель несільськогосподарського призначення); 2022 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,15 (для земель і земельних ділянок (крім сільськогосподарських угідь), 2023 рік – 1,051 (зазначений коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується для всіх категорій земель і видів земельних угідь).
Індексація нормативної грошової оцінки земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не здійснювалася.
Крім того, у листі повідомлено, що витяги, які були та будуть сформовані автоматично програмним забезпеченням Державного земельного кадастру в період з 01 січня до 16 січня 2025 року, не містять коефіцієнтів індексації за 2024 рік, відповідно, значення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, зазначене в цих витягах, потребуватиме перерахунку із застосуванням коефіцієнта індексації за 2024 рік.
За інформацією СМУ ДПС по роботі з ВПП
20 січня
Подайте списки та відомості військового обліку до 25 січня
СКАЧАТИ⤴️ | СКАЧАТИ⤴️ |
Щороку до 25 січня (станом на 1 січня) керівник державного органу, ОМС, підприємства, установи, організації, а також особа, яка відповідає за військовий облік, формують, підписують та реєструють списки персонального військового обліку та відомості оперативного обліку (п. 40 Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затверджений постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487, далі – Порядок № 1487).
Яку відповідальність понесуть відповідальні особи, якщо не сформують списки військового обліку? Звернімося до п. 87 Порядку 1487:
Посадові особи державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, зокрема за неподання до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки списків громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць, за прийняття на роботу призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які не перебувають на військовому обліку, незабезпечення оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу, перешкоду їх своєчасній явці на збірні пункти, призовні дільниці, несвоєчасне подання документів, необхідних для ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та неподання відомостей про таких осіб несуть відповідальність згідно із законом.
Що це означає? Відповідь криється у ст. 2101 КУпАП, де вказана відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
Довідково: Закон від 09.05.2024 № 3696-IX вніс зміни у статтю 2101 КУпАП, зросли розміри штрафів.
Посадові особи органів державної влади, ОМС, юросіб та громадських об’єднань за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію отримають штраф від 1000 до 1500 НМДГ (17 000 грн – 25 500 грн). За повторне порушення – від 1500 до 2000 НМДГ (25 500 грн – 34 000 грн).
Однак упродовж воєнного стану посадових осіб штрафують більше. Розмір штрафу складе від 2000 до 3500 НМДГ (34 000 грн – 59 500 грн).
Штрафи немаленькі, тож щоб уникнути їх, скористайтеся порадами експертів журналу «Головбух Праця та Зарплата», які допоможуть:
- визначити, хто з працівників підлягає обліку;
- скласти й вести облікові форми.
17 січня
Читайте у новому номері журналу «Головбух Бюджет»
По знання — у Головбух Бюджет
Інвестиції в знання — ефективний шлях до успіху. Тому й у роботі важливо вибрати надійного помічника, який підкаже, як діяти в складних ситуаціях. Дякуємо, що вибираєте Головбух Бюджет! Наші експерти відстежують бухгалтерські тенденції та подають їх у найзручнішому форматі: статті, відео, шпаргалки, пам’ятки й інтерактиви.
У сьогоднішньому номері на вас чекають поради, як складати кошторис на 2025 рік. Знатимете:
- як діяти, якщо кошторис не затвердили в строк;
- що в кошторисі перевірять ревізори;
- чи складати розрахунки обсягів надходжень до спецфонду проєкту кошторису.
Експерт підготував п’ять таблиць про скасовані, змінені та нові професії в Класифікаторі. Новації стосуються судової системи, прокуратури, юриспруденції, медицини, освіти, кінематографа та інших сфер діяльності. Доберете назви посад для штатного розпису й перевірите, чи правильно зазначили коди КП відповідно до внесених змін.
Тримайте відповіді фахівця МОН щодо сертифікації педагогічних працівників. Знатимете, як розрахувати розмір доплати за успішну сертифікацію, чи встановлювати доплату, якщо педагог переходить в інший заклад освіти, та що робити, якщо педпрацівник сертифікації не пройшов.
Перевірте, чи змінилася ДПІ, у яку звітуєте, або її код. Якщо цього не врахувати, податківці не приймуть звітності та податкових накладних. Нагадаємо, з 1 січня 2025 року змінилася структура ДПС в областях та м. Києві
Працюймо в тандемі. Крокуймо до Перемоги разом!
17 січня
Безперервна відстрочка: як забронювати працівника без очікування в 72 години на порталі Дія
Зарплата для бронювання: як обчислити для працівника
Керівники установ, що підтвердили статус критичної, можуть подавати списки на бронювання працівників завчасно. Жодних пауз між завершенням попереднього терміну та оформленням нового — для безперервної відстрочки працівників.
Критичні підприємства можуть подати заяви на бронювання з 22 січня до 1 березня 2025 року без очікування 72 годин. Актуальне бронювання діє до 28 лютого 2025 року, але можна скасувати його завчасно та оформити нове без перерв.
Під постом Михайла Федорова користувачі активно запитують про все, що залишилося незрозумілим. Розгляньмо найцікавіші запитання та відповіді експертів Дії:
- Як скасувати бронювання всіх працівників підприємства, якщо закон дозволяє 1 скасування на місяць? Фахівці дії повідомляють, що для цього у заяві варто обрати необхідну кількість працівників, яким необхідно скасувати бронювання.
- Уточнюють також, чи можна скасувати діючі бронювання, оформлені через ОВА, а не через Дію? Експерти Дії радять допускають можливість скасування такого бронювання через Дію.
- Оформити відстрочку вчителям та працівникам ОМС через Дію все ще неможливо. Працівники Дії обіцяють повідомити, щойно така функція стане доступною в Дії.
- Декілька днів тому компанія отримала наказ Мінекономіки про підтвердження статусу критичності. Чи може вже зараз компанія подати через Дію списки на перебронювання, не чекаючи 22 січня? Чи потрібно в Дії обрати «подати нову заяву», чи спершу вручну скасувати «старе» бронювання і лише потім подавати нову заяву? У цій ситуації спершу подайте заяву на анулювання бронювання, а потім подайте нову заяву на бронювання, проте опрацювання цієї заяви триватиме 72 години. Після цього зможете подати заяву на перебронювання.
Як бачимо, Дія активно допомагає розібратися в робочих ситуаціях, тож якщо і ви маєте запитання, радимо звернутися в їхній чатбот.
Алгоритм бронювання працівників на порталі Дія той самий:
- Зайдіть у кабінет громадянина та оберіть Подати заяву
- Вкажіть дані кандидатів для бронювання
- Підтвердьте, що зарплата працівника становить 20 000+
- Перевірте заяву та підпишіть
Також установи зобов’язані оновити статус критичності до 28 лютого. Для цього подайте пакет документів, що підтверджує відповідність критеріям, до відповідного державного органу — Мінекономіки, Мінагро, Міненерго, Мінцифри чи іншого.
Перевіряйте статус свого підприємства й готуйте списки працівників заздалегідь — і працюйте без затримок і несподіваних сценаріїв, — наголосив Федоров.
17 січня
Рада ухвалила закон щодо актуалізації деяких положень Бюджетного кодексу
🎁 ВАШ КВИТОК ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ
Документ покликаний виконати:
- зобов’язання України за ст. 347 Угоди про асоціацію з ЄС,
- рекомендації Європейської Комісії,
- а також умови співпраці з МВФ у рамках Механізму розширеного фінансування (EFF).
Це дозволить Україні продовжити інтеграцію до європейського простору та отримати подальшу фінансову підтримку.
Також завдяки ньому вноситься низка змін до Бюджетного кодексу, спрямованих на:
- покращення управління публічними інвестиціями;
- врахування гендерного підходу в бюджетному процесі;
- уточнення норм щодо питань державного внутрішнього фінансового контролю.
Зокрема, запроваджуються нові визначення понять:
- «публічні інвестиції»;
- «публічний інвестиційний проєкт»;
- «програма публічних інвестицій»;
- «єдиний проєктний портфель публічних інвестицій».
Це допоможе чіткіше визначити джерела фінансування та процедури реалізації публічних інвестиційних проєктів, включаючи залучення кредитів та позик від іноземних партнерів.
Передбачається оновлення процедур планування та реалізації публічних інвестиційних проєктів і програм публічних інвестицій, що сприятиме більш ефективному використанню державних коштів.
Важливим аспектом є врахування гендерного підходу в бюджетному процесі, що забезпечить рівні можливості для всіх громадян та сприятиме соціальній справедливості.
Окрім того, у документі передбачена низка змін, зумовлених необхідністю актуалізувати положення Бюджетного кодексу України з прийнятим Державним бюджетом на 2025 рік та внесеними змінами до галузевих законодавчих актів.
Ухвалене рішення дозволить підвищити стабільність державних фінансів та прозорість бюджетного процесу, продовжуючи послідовну роботу над реформуванням фінансового управління, орієнтуючись на внутрішні потреби та виконання міжнародних зобов’язань.
Джерело: офіційний сайт Мінфіну
17 січня
Реформа МСЕК: оновили типові інформаційні картки адмінпослуг соціального характеру
Розміри соцстандартів: показники для 2025 року
1 січня 2025 року запрацювала нова система оцінювання повсякденного функціонування людини замість застарілої МСЕК. Міністерство соціальної політики України комплексно переглянуло та наказом від 14.01.2025 № 10-Н затвердило нові типові інформаційні картки адміністративних послуг соціального характеру.
Наказ затверджує 76 типових інформаційних карток. Так, актуалізовано 43 картки, раніше затверджених наказом Мінсоцполітики від 30.10.2023 № 413-Н, зокрема 18 – у контексті змін реформи МСЕК.
Ознайомитися із документом та завантажити картки можна за посиланням .
Серед них – оновлена типова інформаційна картка адмінпослуги «Видача направлення на забезпечення допоміжними засобами реабілітації (технічними та іншими засобами реабілітації) осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших категорій осіб».
Раніше для надання такої послуги центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) приймали виключно паперові документи, які потім передавали для прийняття рішень до територіальних відділень Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю. Відтепер дані вноситимуться одразу в Єдиній інформаційній системі соціальної сфери (ЄІССС).
Алгоритм дій реєстрації заяви про забезпечення засобом реабілітації в ЄІССС один і той самий як для працівників ЦНАП, так і для працівників органів соціального захисту населення.
Нагадаємо, яка відповідальність за непрацевлаштування осіб з інвалідністю у 2025 році.
Джерело: офіційний сайт Мінсоцполітики
17 січня
МОН оголосило про відбір проєктів на будівництво й ремонт укриттів у школах і профтехах
Зміна № 14 до Класифікатора професій: огляд нововведень
Отримати кошти зможуть:
- військово-морські й військово-спортивні ліцеї, ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою;
- заклади з 200+ учнями;
- заклади до 200 учнів, якщо вони є єдиними в громаді, працюють очно/змішано й до яких підвозять учнів щонайменше з двох інших шкіл.
Розмір субвенції цьогоріч становить 6,2 млрд грн, 460,5 млн грн з них спрямують на завершення проєктів, розпочатих 2024 року. На решту коштів зможуть претендувати інші громади.
Проєкти, які отримають фінансування, відбиратиме комісія МОН через цифрову платформу DREAM. Вона також врахує належність громади до зони ризику, відповідно до Методики оцінювання ризиків у системі освіти.
Обсяги фінансування встановлено для рівнів ризику, до яких належать громади, пропорційно до кількості учнів:
- дуже високий – 50% субвенції;
- високий – 40%;
- помірний і задовільний – 10%.
Щоб претендувати на фінансування, заклад має відповідати таким умовам:
- дистанційне або змішане навчання;
- будівлі не мають пошкоджень, спричинених війною, або їхнє усунення не потребує будівельних робіт;
- відсутність укриття (або є лише найпростіше) чи воно потребує капітального ремонту/реконструкції;
- готовність проєктно-кошторисної документації;
- завершення робіт до кінця 2025 року;
- підтвердження співфінансування з місцевого або обласного бюджету.
«У 2025 році держава виділяє рекордні 6,2 мільярда гривень на укриття, оскільки очна освіта залишається пріоритетом. Водночас під час війни потрібно формувати безпеку в школах, що передбачає не лише сучасну інфраструктуру, а й багаторівневу систему заходів для захисту дітей. Саме тому цьогоріч передбачено й субвенцію на протипожежну безпеку та металодетектори, пріоритет у розподілі яких надаватимуть школам, які долучилися до експериментального проєкту з посилення безпеки», – зазначила заступник Міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова.
Як буде здійснено розподіл коштів на укриття
Громади подаватимуть проєкт через систему DREAM. Після цього кожен проєкт буде автоматично пріоритизовано за ключовими критеріями: підготовленість проєкту, безпека, співфінансування, сталість, фінансова ефективність і посилення спроможності громади. Детальніше про критерії читайте в постанові Уряду (додаток 1).
Бали для окремих закладів освіти розраховуватимуть за підвищеними коефіцієнтами:
- 10 – для військових ліцеїв і закладів-учасників експериментального проєкту з посилення безпеки під час воєнного стану;
- 1,5 – для закладів освіти, які єдині в громаді працюють очно й куди підвозять учнів із двох і більше шкіл.
Також кожна обласна військова адміністрація матиме можливість розподілити свої 50 балів між громадами в межах кожного з рівнів ризику. На це в областей буде 5 робочих днів.
Комісія МОН проаналізує всі проєкти, починаючи з найпріоритетніших з урахуванням рівнів ризику. Сформований список буде передано уряду для затвердження. Після його ухвалення кошти перерахують до місцевих бюджетів.
Інструкції щодо подання заявок на платформу DREAM можна знайти за посиланням. Щодо роботи з платформою DREAM, звертайтеся на [email protected].
У разі виникнення запитань щодо розподілу субвенцій на укриття, автобуси, протипожежний захист, участі в експериментальному проєкті з посилення безпеки в школах звертайтеся на гарячу лінію урядового контактного центру: 1545, кнопка «5».
Джерело: офіційний сайт МОН
17 січня
Робочий час працівників закладів дошкільної освіти з 1 січня 2025 року
Закон України від 06.07.2024 № 3788-ІХ «Про дошкільну освіту» (далі – Закон № 3788) набрав чинності 1 січня 2025 року.
Кабмін зобов’язаний до 07.07.2025 року, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із Законом № 3788, забезпечити приведення нормативно-правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність із Законом № 3788.
📝Сім відповідей про доплату педагогам за сертифікацію
Тобто, попри те, що Закон України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 № 2628-III (далі – Закон № 2628) втрачає чинність з 1 січня 2025 року, нормативно правові акти, розроблені на його виконання, та інші, зокрема, які регулюють питання трудових відносин працівників, оплати праці, наповнюваності груп, штатних нормативів тощо, залишається чинними до приведення їх Кабміном та міністерствами у відповідність з вимогами Закону № 3788.
Нормальна тривалість робочого часу працівників за КЗпП не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Законодавство може встановлювати скорочену тривалість робочого часу для окремих категорій працівників (учителів, лікарів та інших).
Педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти оплачують працю за встановлену кількість годин педагогічної роботи на ставку (посадовий оклад) на тиждень.
Наразі чинними залишаються норми Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом МОН від 15.04.1993 № 102 (далі – Інструкція № 102), та наказу МОН «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 № 557.
Порядок встановлення розмірів ставок зарплати та посадових окладів залежно від обсягу навчального навантаження або педагогічної роботи визначає п. 64 Інструкції № 102.
Отже, педагогічним працівникам закладів освіти виплачують зарплату з урахуванням обсягу педагогічного навантаження, присвоєння кваліфікаційних категорій (педагогічних звань), тарифних розрядів, підвищень, надбавок та доплат.
Робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для здійснення ним освітнього процесу з вихованцями, а також виконання методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором (ч. 1 ст 26 Закону № 3788).
У статті 26 Закону № 3788 визначена скорочена тривалість робочого часу на одну тарифну ставку:
- для керівника, вихователя-методиста, соціального педагога, асистента вихователя – 35 годин на тиждень;
- для вихователя, практичного психолога та інших педагогічних працівників – 30 годин на тиждень.
При цьому з усього обсягу педагогічної роботи на тиждень виокремили обсяг педагогічного навантаження педагогічного працівника (безпосереднє здійснення освітнього процесу з вихованцями), яке становить:
- для вихователя, інструктора з фізкультури – 25 годин на тиждень;
- музичного керівника – 24 години на тиждень;
- практичного психолога, вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда – 20 годин на тиждень;
- керівника гуртка (студії, секції тощо), вчителя – 18 годин на тиждень.
Тобто, законодавство передбачає, що педагогічне навантаження педагогічного працівника (безпосереднє здійснення освітнього процесу з вихованцями) – це складова частиною робочого часу педагогічного працівника закладу дошкільної освіти.
Перелік і обсяг інших видів робіт педагогічної роботи педагогічних працівників можна встановлювати трудовими договорами та/або посадовими інструкціями.
Час початку і закінчення щоденної роботи встановлюйте залежно від режиму роботи закладу дошкільної освіти та затверджених в установленому порядку правил внутрішнього трудового розпорядку закладу.
Відповідно до Типових правил внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України, затверджених наказом МОН від 20.12.93 № 455 (із змінами), у межах робочого дня педагогічні працівники закладу освіти повинні вести всі види навчальної, методичної та іншої роботи, передбаченої, зокрема, трудовим договором та/або посадовими інструкціями.
Педагогічним працівникам заборонено змінювати на свій розсуд розклад занять і графіки роботи, передоручати виконання трудових обов’язків. Усі питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього розпорядку, розв’язує керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень.
Правила внутрішнього трудового розпорядку вивішують у закладі освіти на видному місці.
Типову форму табелю обліку використання робочого часу визначає наказ Держстату від 05.12.2008 № 489. Форма носить рекомендаційний характер і складається із мінімальної кількості показників, необхідних для заповнення форм державних статистичних спостережень. За необхідності форму можна доповнювати іншими показниками, необхідними для обліку.
У зв'язку із новими нормами Закону № 3788 щодо робочого часу педагогічних працівників на ставку і зміни педагогічного навантаження, будуть внесені зміни до Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених наказом МОН від 04.11.2010 № 1055.
До внесення змін до Типових штатних нормативів МОН рекомендує керуватися розрахунком кількості штатних одиниць у закладах дошкільної освіти компенсуючого та комбінованого типів, зазначеним у листі МОН та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 18.02.2011 № 1/9-114, № 02-8/100 «Про застосування Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів».
Наразі застосовуйте схеми посадових окладів, визначені наказом МОН від 26.09.2005 № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» (далі – наказ № 557) та постановою КМУ від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери».
Постанова КМУ від 11.01.2018 № 22 передбачає встановлення підвищення посадового окладу усім педагогічним працівникам закладів освіти, у тому числі й дошкільної освіти, на 10%.
Розміри та умови встановлення підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічним працівникам закладів освіти, надбавок і доплат за окремі види педагогічної діяльності визначені постановами КМУ від 31.01.2001 № 78, від 23.03.2011 № 373, від 28.12.2021 № 1391 та ін.).
До повноважень органів місцевого самоврядування належить, зокрема, управління закладами освіти, які належать територіальним громадам або передані їм, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; сприяння діяльності дошкільних та позашкільних закладів освіти тощо (до статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування»).
Відповідно до наказу № 557 працівникам закладів можна встановлювати надбавки у розмірі до 50% посадового окладу (ставки заробітної плати) за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання) та за складність, напруженість у роботі. Граничний розмір зазначених надбавок для одного працівника не повинен перевищувати 50% посадового окладу (ставки заробітної плати).
Надбавку за престижність педагогічної праці встановлюють педагогічним працівникам в розмірі від 5% до 30% посадового окладу (постанова КМУ від 23.03.2011 № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування»).
Розмір надбавки встановлює керівник закладу в межах фонду оплати праці.
Щоб збільшити розмір зарплати працівників закладів дошкільної освіти ОМС можуть встановлювати педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти надбавку за престижність педагогічної праці у максимальному розмірі, а також надбавки за виконання особливо важливої роботи та за складність, напруженість у роботі відповідно та на умовах, визначених у наказі № 557.
Закон № 3788 встановлює, що засновники державних і комунальних закладів дошкільної освіти мають право встановлювати посадові оклади, доплати, надбавки та грошові винагороди у розмірі, що перевищує розмір, визначений КМУ, а також мають право встановлювати для працівників додаткові винагороди та допомоги, крім передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами у сфері освіти.
Засновник закладу дошкільної освіти та/або заклад дошкільної освіти має право встановлювати додаткові види та розміри надбавок, доплат, винагород, допомоги тощо за рахунок власних надходжень такого закладу.
17 січня
Нова google-форма для повідомлення про проєкти інформатизації (НПІ)
Розміри соцстандартів: показники для 2025 року
Замовники, які не оприлюднюють плану закупівель у ЕСЗ, повідомлення про те, що уклали договір закупівлі товарів, робіт послуг сфери інформатизації (НПІ), вартістю до 500 тис. грн, можуть подати в один із чотирьох способів:
- заповнити google-форму «Повідомлення про укладений договір»;
- офіційний лист з повідомленням до Мінцифри через Систему електронної взаємодії органів виконавчої влади;
- офіційний лист з повідомленням на електронну скриньку: [email protected];
- офіційний паперовий лист за повідомленням на поштову адресу Мінцифри.
На 2025 рік створено нову google-форму «Повідомлення про укладений договір». Ці замовники мають використовувати саме цю нову форму для повідомлення про укладений договір про закупівлю товарів, робіт, послуг сфери інформатизації вартістю до 500 тис. грн.
Всі інші замовники подають це повідомлення через електронний кабінет Єдиної інформаційної системи обліку НПІ.
17 січня
Держреєстри працюватимуть нестабільно з 17 по 20 січня
Зміна № 14 до Класифікатора професій: огляд нововведень
На Урядовій гарячій лінії повідомили, що роботи проводитимуть з 22:00 17 січня до 08:00 20 січня 2025 року.
Нестабільно можуть працювати такі реєстри:
- Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- Державний реєстр актів цивільного стану громадян;
- Єдиний реєстр довіреностей;
- Спадковий реєстр;
- Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів.
ДП «НАІС» відновлює інфраструктуру Єдиних та Державних реєстрів Мін’юсту.
17 січня
Рекомендації Мінекономіки щодо закупівлі електроенергії
Закупівля електроенергії: сім відповідей про нагальне
Антимонопольний комітет як орган оскарження під час розгляду у минулому році скарг виявив значну кількість порушень процедур закупівель електричної енергії. На своєму сайті оприлюднив Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо закупівель електричної енергії.
Узагальнення відображають перелік основних порушень порядку проведення відповідних процедур закупівель та містять пропозиції органу оскарження, врахування яких замовниками та учасниками процедур закупівель сприятиме підвищенню ефективності підготовки тендерної документації та загалом покращенню проведення процедур закупівель.
Серед найчастіше оскаржуваних вимог тендерної документації під час закупівель електричної енергії є:
- вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом;
- встановленням в тендерній документації кваліфікаційних критеріїв щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Ці кваліфікаційні критерії не повинні застосовуватись замовником під час закупівлі електричної енергії.
Мінекономіки у листі від 16.01.2025 № 3323-04/4217-06 рекомендує замовникам виважено та з дотриманням законодавства формувати умови тендерної документації та під час проведення процедур закупівель коректно застосовувати положення нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель.
16 січня
Не подали Єдину звітність із ПДФО, ВЗ та ЄСВ: як оштрафують
⚡️Як заповнити Податковий розрахунок за IV квартал 2024 року
Податківці у підкатегорії 103.26 ЗІР наголосили, що неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн (п. 119.1 ст. 119 ПКУ).
Ті ж дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 2040 грн.
Крім того, застосовується адміністративна відповідальність у вигляді попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян – суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ч. 1 ст. 163 прим. 4 КУпАП).
Дії, вчинені особою, яку упродовж року піддали адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян – суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
16 січня
Оновлено програму фінансування наукової діяльності університетів і наукових установ
🎁 ВАШ КВИТОК ДО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ
14 січня 2025 року Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про механізми використання коштів, передбачених у державному бюджеті за оновленою бюджетною програмою КПКВК 2201390 «Підтримка пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, наукова і науково-технічна діяльність закладів вищої освіти та наукових установ».
Оновлена бюджетна програма КПКВК 2201390 передбачає об’єднання бюджетних програм:
- за КПКВК 2201040 «Наукова і науково-технічна діяльність закладів вищої освіти та наукових установ»
- та КПКВК 2201390 «Підтримка пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок у закладах вищої освіти».
Це дасть змогу оптимізувати видатки через об’єднання окремих напрямів використання бюджетних коштів щодо виконання наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок.
Основні завдання головного розпорядника бюджетних коштів:
- підтримка пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок за результатами державної атестації закладів вищої освіти та наукових установ в межах їхньої наукової та науково-технічної діяльності (далі – державна атестація);
- розвиток дослідницької інфраструктури для провадження наукової й науково-технічної діяльності;
- орієнтація системи наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок на розвиток передової науки та впровадження результатів досліджень у реальний сектор економіки.
Основні напрями фінансування нової програми:
- базове фінансування: підтримка наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок закладів вищої освіти за результатами державної атестації;
- конкурсне фінансування: проведення наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок закладами вищої освіти та державними науковими установами, зокрема проєктів молодих вчених;
- виконання науково-технічних (експериментальних) розробок за державним замовленням;
- підтримка об'єктів національного надбання: утримання, збереження та розвиток наукових об’єктів;
- забезпечення фінансування науково-технічної експертизи.
Джерело: офіційний сайт МОН
16 січня
Рада продовжила воєнний стан та загальну мобілізацію
📢Військовий збір 5%: як утримувати з 1 грудня
- проєкт Закону про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 12404 від 14.01.2025;
- проєкт Закону про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку проведення загальної мобілізації» № 12405 від 14.01.2025.
Згідно з прийнятими ВРУ законопроєктами:
- строк дії воєнного стану в Україні буде продовжено з 05 години 30 хвилин 08 лютого 2025 року на 90 діб, тобто до 09 травня 2025 року;
- строк проведення загальної мобілізації буде продовжено з 08 лютого 2025 року на 90 діб, тобто до 09 травня 2025 року.
Нагадаємо, до 28.02.2025 керівники установ мають право перебронювати своїх працівників упродовж 72 годин за допомогою порталу Дія. Але той самий ТЦК має право мобілізувати цих військовозобовʼязаних, якщо перебронювання почнеться після 28-го лютого.
Джерело: офіційний сайт ВРУ, офіційний вебпортал парламенту України
16 січня
Проєкт змін до Бюджетного кодексу
Комітет з питань бюджету рекомендує:
- уточнити положення законопроекту в частині публічних інвестицій з урахуванням бюджетної методології для чіткості їх викладу й узгодження між собою та з бюджетними процедурами на державному і місцевому рівнях, для однозначного тлумачення при застосуванні нових правил щодо публічних інвестицій у бюджетному процесі, не змінивши запропонованого Урядом підходу до інтеграції в бюджетний процес нової моделі управління публічними інвестиціями;
- уточнити положення законопроекту та доповнити його змінами до деяких інших норм Бюджетного кодексу, що пов’язано з реалізацією окремих законодавчих актів і виконанням державних програм та заходів у сфері охорони здоров’я окремими державними установами;
- виключити із законопроекту положення, згідно з яким запропоновано механізм погашення заборгованості місцевих бюджетів перед державним бюджетом за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, яка знаходиться на обліку в Казначействі;
- доповнити законопроект положенням щодо продовження до 1 січня 2027 року терміну дії норми щодо здійснення з місцевих бюджетів видатків на місцеві програми підтримки підприємств санітарного транспорту;
- доповнити Бюджетний кодекс новою статтею 121-1 щодо встановлення відповідальності за порушення зобов’язань, пов’язаних з оборонними закупівлями, шляхом застосування штрафних санкцій.
Загалом прийняття законопроєкту покликане актуалізувати окремі положення Бюджетного кодексу з урахуванням норм Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», прийнятих змін до галузевих законів та забезпечення виконання міжнародних зобов’язань України, передусім, в частині запровадження у бюджетному процесі процедур щодо планування, підготовки та реалізації публічних інвестиційних проектів і програм публічних інвестицій, а також сприятиме посиленню відповідальності за належне використання бюджетних коштів.
16 січня
Cкільки днів додаткової відпустки може отримати одинока мати
Одинока матір щороку має право отримати додаткову оплачувану відпустку тривалістю 10 календарних днів (ст. 19 Закону України «Про відпустки»). Якщо в одинокої матері двоє чи більше дітей, або єдина дитина має інвалідність, тривалість такої відпустки можуть збільшувати до 17 календарних днів.
В мирний час ця відпустка надається без урахування святкових і неробочих днів, визначених у статті 73 КЗпП. В умовах воєнного стану, за Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» цю норму не застосовують.
Додаткову відпустку на дітей можна продовжувати чи переносити у випадках, які передбачає законодавство.
За повідомленням Держпраці в Запорізькій області
16 січня
З 1 січня реквізити рахунків для сплати податків, зборів, ЄСВ не змінилися
Розміри соцстандартів: показники для 2025 року
У зв’язку з надходженням запитів від платників податків ДПС наголошує, що з 01.01.2025 реквізити рахунків для сплати податків, зборів, платежів та сум ЄСВ не змінювалися.
Актуальні реквізити рахунків для сплати в 2025 році податкових платежів та сум ЄСВ розміщені на вебпорталі ДПС.
Щоб дізнатися реквізити рахунків для сплати платежів, платникам необхідно виконати такі дії:
1) зайти на вебпортал ДПС за посиланням;
2) обрати регіон та вид платежу, який потрібно сплатити.
За інформацією ДПС