1
Січень 2024року
оплата праці
електронний сервіс ПФУ

Путівник з користування електронним кабінетом ПФУ

Представник ПФУ допоможе стати впевненим користувачем е‑кабінету страхувальника. Зорієнтує у функціоналі сервісу. Пояснить, як заповнювати та редагувати поля, оформляти повідомлення про оплату лікарняного й поновлювати дані після медогляду працівника. Знатимете, як подавати й отримувати відомості про трудову діяльність працівника

Юлія Борачук , заступник начальника управління інформаційних систем та елек­трон­них реєстрів Головного управління ПФУ у м. Києві

Електронний кабінет страхувальника значно спрощує та прискорює документообіг між роботодавцем, ПФУ та працівником. На сьогодні він має розширений функціонал. Однак не всі знають, як повноцінно ним користуватися. На запитання щодо користування е‑кабінетом, які надійшли до редакції від наших читачів, ми попросили відповісти представника ПФУ.

Це навігатор статтею

Оберіть пункт,
що цікавить


Підприємство має оплатити всі дні лікарняного власним коштом. Як змінити статус лікарняного в кабінеті на оплачений? Потрібно сканувати всі документи, що пов’язані з похованням працівника, чи тільки протокол уповноваженої особи?
Як виправити в заяві-розрахунку місцезнаходження юр­особи? Чи можна через е-кабінет страхувальника подавати скановані копії трудових книжок, інші документи про стаж, трудову діяльність, а також отримувати витяги з електрон­них трудових книжок?
Як правильно ввести відомості про медогляд? Чи потрібно оновлювати дані після повторних медоглядів? Як сформувати та відправити до ПФУ повідомлення про оплату лікарняного?

Підприємство має оплатити всі дні лікарняного власним коштом. Як змінити статус лікарняного в кабінеті на оплачений?

Роботодавець не може змінювати статусу лікарняного в е-кабінеті. В кабінеті страхувальника вебпорталу електрон­них послуг ПФУ статуси лікарняних змінюються автоматично без участі працівників ПФУ або страхувальника.

Нагадаю, листок непрацездатності може мати в Електронному реєстрі листків непрацездатності статус:

Як виправити в заяві-розрахунку місцезнаходження юр­особи?

Змінити місцезнаходження юрособи у сформованих заявах-розрахунках не можна. Коли подаватимете наступні заяви-розрахунки, інформація з попередньої заяви-розрахунку копіюватиметься, але поля будуть доступні для коригування. Тож змініть дані юрособи, коли формуватимете наступну заяву-розрахунок.

Як правильно ввести відомості про медогляд? Чи потрібно оновлювати дані після повторних медоглядів?

Так, після медоглядів дані треба оновлювати.

Для того щоб увести відомості про медогляд, скористайтеся пунктом особистого кабінету користувача «Відомості про медичний огляд працівників», що під пунктом «Відомості про участь в профспілкових організаціях». Під час входу в цей режим користувачу відображають:

секцію пошуку за параметрами
  • дата відомості (З-ПО) — ручне введення дати або використання календаря;
  • код РНОКПП1 — ручне введення РНОКПП працівника (10 цифр). Зазначати ці дані не обов’язково
кнопки
  • «Пошук» — призначена для пошуку даних;
  • «Очистити» — для очищення параметрів пошуку;
  • «Додати відомість» — для створення нової відомості
секцію для відображення
  • дати відомості;
  • кількості записів всього;
  • кількості опрацьованих відомостей;
  • відомості — файл, призначений для завантаження;
  • протоколу — файл з протоколом опрацювання записів відомості, призначений для завантаження
1 Реєстраційний номер облікової картки платника податків (раніше — індивідуальний податковий номер).

Коли страхувальник заповнює та подає до ПФУ відомості про медогляд працівників за допомогою кнопки «Додати відомість», йому пропонують заповнити форму з даними:

ЄДРПОУ страхувальника обов’язкове автоматичне заповнення за даними страхувальника без права редагування
назва страхувальника -«-
дата відомості поточна дата без права редагування
дані про медичний огляд працівників блок багатозначних атрибутів з графами:
  • номер запису;
  • РНОКПП та ПІБ особи;
  • піктограма для входу в детальний перегляд / редагування запису;
  • піктограма для видалення запису

Для того щоб:

  • доповнити дані — скористайтеся кнопкою «Додати запис»;
  • редагувати запис — «Редагувати»;
  • вилучити запис — «Вилучити».
номер запису -
РНОКПП особи ручне введення РНОКПП працівника (10 цифр). Це поле не заповнюйте для осіб, які мають право проводити платежі за серією та номером паспорта та відповідну відмітку в паспорті
серія та номер паспорта особи ручне введення текстового поля. Заповнюйте його тільки для осіб, які мають право проводити платежі за серією та номером паспорта та відповідну відмітку в паспорті
прізвище ручне введення, поле слід заповнити обов’язково
ім’я -«-
по батькові ручне введення, поле слід заповнити обов’язково за наявності даних у паспорті застрахованої особи
код за ЄДРПОУ медичного закладу ручне введення, поле слід заповнити обов’язково
назва медичного закладу -«-

Коли користувач додає та редагує записи про медогляд, йому пропонують заповнити екранну форму з полями:

  • доповнити дані щодо огляду — скористайтеся кнопкою «Додати»;
  • відредагувати запис — «Редагувати»;
  • вилучити запис — «Вилучити».

Якщо додаєте чи редагуєте запис про медогляд, система запропонує заповнити екранну форму з полями:

дата огляду ручне введення дати або використання спеціального календаря, поле слід заповнити обов’язково
код за ЄДРПОУ медичного закладу ручне введення, поле слід заповнити обов’язково
назва медичного закладу -«-
посада -«-
періодичність проходження медичного огляду місяць, квартал, шість місяців, рік, два роки, п’ять років (вибір із довідника), поле слід заповнити обов’язково
дата останнього медичного огляду ручне введення дати або використання календаря, поле слід заповнити обов’язково
дата наступного медичного огляду дата визначається автоматично за датою та періодичністю огляду, поле слід заповнити обов’язково
коментар ручне введення, поле слід заповнити обов’язково

Для того щоб зберегти запис про медогляд, скористайтеся кнопкою «Зберегти». Для виходу без збереження — кнопкою «Відміна».

Коли закінчите вводити дані, система запропонує підписати відомості та відправити до ПФУ — кнопка «Підписати та відправити до ПФУ». Водночас система проконтролює наявність даних КЕП, які зчитає під час аутентифікації на вебпорталі. Якщо дані є, їх беруть для підпису. Якщо дані втрачено — система надасть інтерфейс для введення даних КЕП. Дані можуть бути втрачені, якщо у процесі роботи вебпорталу користувач перечитував сторінки.

Після того як відправите дані до ПФУ, отримаєте повідомлення «Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ». Відомості про медогляд працівників будуть відображені на вебпорталі.

Щоразу, коли застрахована особа пройде обов’язковий медогляд, оновіть дані через кабінет страхувальника вебпорталу електронних послуг ПФУ.
Потрібно сканувати всі документи, що пов’язані з похованням працівника, чи тільки протокол уповноваженої особи?

Для того щоб отримати допомогу на поховання працівника, роботодавець має сформувати в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ заяву-розрахунок із сумою допомоги на поховання (тип заяви-розрахунку — «Паперові документи», тип додатка — «Додаток 3»).

До додатка 3 до заяви-розрахунку долучіть:

  • заяву особи, яка поховала працівника;
  • копію свідоцтва про смерть;
  • оригінал витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть.

Допомога на поховання застрахованої особи призначається члену сім’ї померлого або особі, яка здійснила поховання, на підставі заяви особи, яка здійснила поховання, документа, що посвідчує особу, та витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або довідки про смерть.

Частина 3 статті 23 Закону № 1105

Сканувати протокол уповноваженої особи не потрібно.

Чи можна через е-кабінет страхувальника подавати скановані копії трудових книжок, інші документи про стаж, трудову діяльність, а також отримувати витяги з електрон­них трудових книжок?

Так, можна.

Закон № 1217 передбачає п’ятирічний перехідний період, протягом якого до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — Держреєстр) треба внести відомості з паперових трудових книжок. Механізм, за яким надають дані з трудової книжки, яких немає в реєстрі застрахованих осіб Держреєстру, визначає Постанова № 1084.

Для того щоб подати скановані копії трудових книжок через вебпортал ПФУ, страхувальник має:

  • увійти на вебпортал за електронно-цифровим підписом (далі — ЕЦП);
  • перейти до розділу «Комунікації з ПФУ»;
  • вибрати пункт «Відомості про трудові відносини»;
  • додати скановані файли;
  • відправити скановані файли до ПФУ, завіривши їх ЕЦП.

Подати звернення на отримання витягу з електронної трудової книжки можна з пункту головного меню «Звернення на отримання електронних документів». Для цього заповніть поля екранної форми звернення, що запропонує система, і натисніть кнопку «Відправити до ПФУ».

Отримати витяг з електронної трудової книжки мають право лише ті страхувальники, яким застрахована особа надала на це згоду. У цьому разі запис у системі про згоду має статус «Актуальний».
Як сформувати та відправити до ПФУ повідомлення про оплату лікарняного?

ПФУ оновив інтерфейс е-кабінету страхувальника та реалізував можливість подати повідомлення про виплату допомоги за листками непрацездатності через вебпортал.

Тепер страхувальник може за допомогою екранної форми заяви-розрахунку у статусі«Оплачено» створювати повідомлення про виплату допомоги за листками непрацездатності для заповнен­ня та подання до ПФУ (кнопка «Створити повідомлення»).

Під час додавання та редагування заяви-розрахунку система пропонує користувачеві заповнити екранну форму повідомлення за листками непрацездатності з полями:

номер листка непрацездатності автоматичне заповнення за даними заяви-розрахунку без права редагування для заяви-розрахунку з типами «Електронний реєстр листків непрацездатності», «Паперові документи»
серія листка непрацездатності автоматичне заповнення за даними заяви-розрахунку без права редагування для заяви-розрахунку з типом «Паперові документи»
РНОКПП застрахованої особи автоматичне заповнення за даними заяви-розрахунку без права редагування
прізвище застрахованої особи -«-
ім’я застрахованої особи -«-
по батькові застрахованої особи -«-
дата виплати ручне введення дати або використання календаря.Дата виплати не може передувати даті фінансування заяви-розрахунку.Поле слід заповнити обов’язково
сума (за рахунок коштів Фонду) за заявою-розрахунком автоматичне заповнення за даними заяви-розрахунку без права редагування. Поле слід заповнити обов’язково
виплачена сума в гривні з копійками за рахунок коштів ПФУ ручне редагування числового поля; поле слід заповнити обов’язково; виплачена сума за рахунок ПФУ не повинна бути більшою за суму, що зазначили в заяві-розрахунку
залишок автоматичне заповнення за формулою:

Сума за рахунок коштів ПФУ за заявою-розрахунком – Виплачена сума в гривні з копійками за рахунок коштів ПФУ з усіх повідомлень, що подавали за цим листком непрацездатності

статус виплати за листком непрацездатності автоматичне заповнення, оновлюється після збереження даних в Електронному реєстрі листків непрацездатності (далі — ЕРЛН):
  • сплачено — якщо залишок дорівнює 0;
  • частково сплачено — якщо залишок більше ніж 0;
  • переплата — якщо залишок менше ніж 0;
  • не виплачено — якщо залишок дорівнює профінансованій сумі за листком непрацездатності

Коли закінчите вводити дані, підпишіть відомості та відправте їх до ПФУ — кнопка«Підписати та відправити до ПФУ». Підписати можна після перевірки коректності та обов’язковості всіх даних повідомлення. Коли формується повідомлення, за кнопкою «Сформувати повідомлення» користувачу надається екранна форма з відображенням друкованого вигляду повідомлення. Під час підписання контролюється наявність даних кваліфікованого електронного підпису (КЕП) особи.

Якщо коректно відправили відомості до ПФУ, отримаєте повідомлення «Повідомлення збережено та відправлено на розгляд до ПФУ». Після цього повідомлення відображатиметься в списку повідомлень — пункт меню «Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам».

Коли система збереже дані в ЕРЛН, якщо сума в повідомленні за всіма листкам непрацездатності дорівнює профінансованій сумі за цими листками, повідомлення автоматично отримає статус «Прий­нято». Якщо сума в повідомленні не відповідає профінансованій сумі, повідомлення набуде статусу «На опрацювання», щоб спеціалісти ПФУ змогли опрацювати його вручну.