«Прогноз погоди» для бухгалтера на листопад
Іноді ми працюємо за звичкою, аж надто покладаємося на свій досвід. Через це помиляємося. Озирніться, все навколо давно змінилося! Правила бізнесу, умови оплати праці, ведення документації, вимоги до професій і навіть назви самих професій і робіт.
І все це стосується кожного бухгалтера з оплати праці безпосередньо. Хоч яким прекрасним здається минуле, маєте відповідати вимогам часу, принаймні у професійному плані. Інакше зробити це вас змусять контролери. Вони теж змінюють підходи.
Зокрема, у жовтні набрав чинності новий порядок, за яким ФСС перевірятиме роботодавців. Що саме змінилося? Тепер контролюватимуть, як роботодавці витрачають страхові кошти на оплату не лише звичайних листків непрацездатності, а й тих, що пов’язані з нещасними випадками на виробництві та професійними захворюваннями. Причому моніторитимуть не лише звітні періоди. Що варто перевірити до візиту контролерів, аби уникнути штрафів, підкаже експерт.
Закликаємо також кинути критичний погляд на цивільно-правові договори своєї організації. Претензії контролерів тут теж зросли, причому одразу від двох відомств — ДПС і Держпраці. Тож знайдіть і виправте за нашими табличками небезпечні формулювання у договорах. Ціна помилки — щонайменше 50 тис. грн!
На вас чекає ще одна масштабна робота — маєте узгодити кадрову документацію з новим Класифікатором професій, що діє з 18 серпня. З’ясувати, які професії скасували, які назвали інакше, які ввели та як перегрупували коди професій, теж допоможуть таблички. Експерт пояснить, як за потреби коректно внести зміни до штатного розпису, трудових книжок, особових карток, особових справ, посадових чи робочих інструкцій.
І пам’ятайте, ми з вами живемо не заради змін як таких, а заради того, щоб самим змінюватися на краще. А до змін у законах ставтеся, як до прогнозу погоди. Коли обіцяють дощ — візьміть парасольку.
З повагою
Ірина ЧИГИР,
головний редактор
РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ
ЛИТВИН А. М. — керівник експертної групи з питань рівня життя та соціальних стандартів Директорату стратегічного планування, координації політики та євроінтеграції Міністерства соціальної політики України | ПОЛЬОВИК Л. В. — заступник начальника управління — начальник відділу забезпечення наповнення бюджету фінансово-економічного департаменту Пенсійного фонду України |
ПІДЛУЖНА Н. В. — заступник генерального директора Директорату стратегічного планування, координації політики та євроінтеграції Міністерства соціальної політики України |
ЕКСПЕРТНА РАДА
ЄФІМОВ О. М. — адвокат, аудитор, доцент кафедри цивільного та трудового права Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, канд. юрид. наук | ПАХОМОВА А. К. — заступник начальника управління персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж — начальник відділу персоніфікованого обліку та інформаційних систем Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві |
КУЗЬМЕНКО О. А. — бухгалтер, ТОВ «Міжнародний центр фінансово-економічного розвитку — Україна» | ФІЛІПОВСЬКИХ Н. В. — заступник начальника відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб Управління адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб Державної фіскальної служби України |
Київ
2020