4
Квітень 2020року
слово редактора

Роботи у бухгалтерів побільшало

Ми всі потрапили у надзвичайну ситуацію. Через карантин підприємства переналаштовуються на новий лад або призупиняють діяльність. Уряд підтримав бізнес низкою нових законів. Зокрема, карантин визнали форс-мажором і запровадили жорсткі покарання за порушення його умов. Утім, надзвичайна ситуація — це не надзвичайний стан. Ваш бізнес ніхто не чіпатиме. Працювати можна і потрібно, можливо, навіть більше, аніж зазвичай, але по-новому.

Маєте швидко зорієнтуватися у нових законах, аби вчасно і правильно нарахувати виплати працівникам, розібратися, як фіксувати у документах не зовсім стандартні робочі ситуації.

Більшість компаній перевела працівників на віддалену роботу або надала їм відпустки. Решта шукає варіантів, як їх доставляти на роботу, оскільки громадський транспорт не працює.

Підкажемо, на що маєте зважати, коли переводите працівників на дистанційну роботу, встановлюєте їм неповний робочий час, надаєте відпустки під час карантину — як звичайні, так і за свій рахунок чи оформлюєте простій підприємства.

Якщо шеф вирішив доставляти працівників на роботу на таксі, у них виникає дохід — у вигляді або зарплати, або додаткового блага. Як їх розрізнити — пояснить експерт.

Декого карантин заскочив у відрядженні. Якщо працівник не встиг повернутися на підприємство за планом, маєте оформити подовження відрядження і компенсувати йому витрати. Пояснимо, як правильно це зробити. Вам на допомогу — зразки службової записки та наказу, які слугуватимуть підтвердними документами для цих витрат.

Важлива інформація для вас! Через те що зараз можуть виникати проблеми із доставкою друкованого журналу, пропонуємо оформити безплатний доступ до електронного варіанта журналу. Користуватися ним зможете до 30 червня цього року.

Щоб отримати доступ, телефонуйте 0 800 212 012 (усі дзвінки безплатні).

З повагою
Ірина ЧИГИР,
головний редактор

 

РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ

ЛИТВИН А. М. — заступник директора Департаменту заробітної плати та умов праці — начальник відділу Міністерства соціальної політики УкраїниПОЛЬОВИК Л. В. — заступник директора Департаменту — начальник відділу методології забезпечення платежів Департаменту надходження доходів Пенсійного фонду України
ПІДЛУЖНА Н. В. — директор Департаменту стратегічного планування та аналізу Міністерства соціальної політики України 

ЕКСПЕРТНА РАДА

ЄФІМОВ О. М. — адвокат, аудитор, доцент кафедри цивільного та трудового права Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, канд. юрид. наукПАХОМОВА А. К. — заступник начальника управління персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж — начальник відділу персоніфікованого обліку та інформаційних систем Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві
КУЗЬМЕНКО О. А. — бухгалтер, ТОВ «Міжнародний центр фінансово-економічного розвитку — Україна»ФІЛІПОВСЬКИХ Н. В. — заступник начальника відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб Управління адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб Державної фіскальної служби України
№ 4, 2020
Гаряча лінія Головбуха