Нові вимоги до штатів закладів професійної (професійно-технічної) освіти
Що нового. 01.01.2025 наберуть чинності зміни до Типових штатних нормативів закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Якщо виникне виробнича необхідність, керівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти матимуть право змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади, не передбачені штатними нормативами, а також замінювати одні посади іншими. Робити це треба в межах фонду оплати праці згідно з лімітними довідками на відповідний період.
Заклад освіти, коли розроблює штатний розпис, ураховує показники: тип закладу, кількість здобувачів освіти, кількість груп, режим роботи, площі й санітарний стан приміщень, будівель та споруд, наявність навчально-виробничих майстерень, навчально-практичних центрів і навчальних господарств, а також парку навчального обладнання.
За окремими посадами в Типові штатні нормативи внесли зміни (вилучили, змінили, доповнили).
Заклади освіти, які запровадили інклюзивне навчання, для роботи зі здобувачами освіти з особливими освітніми потребами вводитимуть посади:
- асистент викладача професійної (професійно-технічної) освіти — одна штатна одиниця на інклюзивну групу, у якій навчається до трьох (включно) здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Якщо в інклюзивній групі навчаються чотири й більше здобувачів, додатково треба ввести одну штатну одиницю;
- асистент майстра виробничого навчання — одна штатна одиниця на інклюзивну групу, у якій навчається до трьох (включно) здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Якщо в інклюзивній групі навчаються чотири — п’ять здобувачів, додатково треба ввести одну штатну одиницю. На кожних наступних два (включно) здобувача освіти з особливими освітніми потребами додатково вводять одну штатну одиницю, але не більше трьох.
Заклади освіти, у яких здобувачі освіти з особливими освітніми потребами здобувають поряд із професією загальну середню освіту в спеціальних групах, можуть вводити посади вчителів-дефектологів (вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога) та інших спеціалістів із відповідною підготовкою. Мета — реалізувати освітню програму, що містить корекційно-розвитковий складник.
Заклади освіти, у яких здобувачі освіти з особливими освітніми потребами здобувають поряд із професією загальну середню освіту в інклюзивних групах, можуть вводити посади вчителів-дефектологів: вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога. Мета — проводити корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні заняття. Обов’язкова умова — наявність навантаження не менше ніж 9 навчальних годин на тиждень із норми на ставку 18 навчальних годин на тиждень.

